Varmo Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) 4. Alberto Aquilani Navn: Alberto Aquilani Draktnummer: 4 Nasjonalitet: Italia Fødested: Roma, Italia Posisjon: Midtbanespiller (sentral) Høyde: 187cm Overgang: Roma (£17M) Kontrakt: 2014 Liverpool debut: 28.10.09 vs Arsenal Tidligere klubber: Roma, Triestina Informasjon om spilleren: Aquilani ble hentet inn etter at Xabi Alonso gikk til Real Madrid sommeren 2009. Da han ankom Merseyside slet han fortsatt med en skade han pådro seg i mars, og ble satt på et opptreningsprogram. I oktober fikk han både et innhopp for reservelaget og for førstelaget der han viste prov på gode kvaliteter og slo noen gode pasninger. Aquilani venter fortsatt på sin første kamp fra start for Liverpool, men forhåpentligvis er det ikke lenge igjen til vi får se han fast på laget. Endret 1. desember 2009 av Termo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Spent på denne spilleren, dog skeptisk på at han blir en instant hit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Får muligens sin første kamp mot Fiorentina. Greit nok det, hadde likt å se han mot Blacburn,men det er muligens greit at han spares til han er klar. http://liverpool.no/cda/storypg.aspx?id=22410&zone=1 Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Tenkte faktisk på at den kampen måtte være en fin anledning før jeg leste at Rafa mente det samme. Kan vel kanskje håpe på noen minutter mot Blackburn anyways... Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Blir spennende å se nå om Fiorentina kampen "passer" for Aquilani. Jeg spår en fysisk batalje, for det er jo det Fiorentina er kjent for, mye hardt spill. Etter kampen og Aquilani nok en gang ikke fikk sjansen får vi høre at den kampen ikke passet for en italiener som ikke har kamptrening. Fordi kampen var tøff, open og fysisk. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (...) for det er jo det Fiorentina er kjent for, mye hardt spill. Javel... Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Synes det er ganske genialt å kjøpe en spiller som ikke kan spille i PL fordi alle kampene blir for fysiske og tøffe jeg. Rafa i et nøtteskall vel. Men må si jeg har tro på at Aqui kan bli jævlig bra hvis han bare får komme i gang nå. Men akkurat det er jo jævlig håpløst når han ikke får komme på banen overhodet i PL en gang. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Regner med at det er en del ironi ute å går her, men selvfølgelig kan Aquilani spille i PL. Tror jeg er minst like utålmodig som alle andre etter å se han i aksjon, men stoler fortsatt på at Rafa og resten av apparatet rundt gjør det som er best. Forhåpentligvis spiller han fra start på onsdag, og kan begynne å figurere mer regelmessig etter det. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Dønn seriøs, ja Gidder ikke argumentere imot... Synes Rafa gjør det absolutt riktige i denne situasjonen. Roma hadde tidligere ingen stor bredde på de defensve ankerplassene, derfor ble Aqui sendt på med en gang han kunne gå. Rafa har sett hvordan dette har gått, og ønsker ikke ta noen sjanser. Han er foreløpig en kjeks (Som dere liker å kalle han), men han kan utvikle seg derifra Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Aquilani var et idiotisk kjøp. Vi trengte en erstatter for Alonso umiddelbart, ikke en som kan begynne å spille først etter at halve sesongen er unnagjort. Rafa unnskylder seg med at han kjøpte Aquilani for 5 år, ikke én sesong. Men jeg tør nesten garantere at han er ute igjen før disse fem årene har gått. Selv Rafa har jo mer eller mindre innsett at han ikke passer helt inn i PL. Håper inderlig at han slår til og blir en viktig spiller for oss jeg også, men denne sesongen kan ikke reddes uansett hvor god han måtte være. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Da har Benitez bekreftet at det blir Aquilani fra start i morgen. For min del håper jeg han kan gjøre en god figur, skaffe seg trygghet og selvtillit, og samtidig begynne å få til samspillet med resten av laget. Hvis debuten i morgen går bra kan han forhåpentligvis være med i diskusjonen om en plass i startoppstillingen mot Arsenal til helgen. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Er Blackburn for tøft så blir Arsenal for tøft. Edit: Men gleder meg veldig mye til å se han fra start i morgen. No doubt about that. Endret 8. desember 2009 av ErlendRU Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Tror det ligger noe i det Giallorossi sier. Han var trossalt en "kjeks" i Roma og Benitez vil tydeligvis ikke risikere noe setback og lignende. Jeg tror han gjør det riktige i denne situasjonen. Spørsmål er dog om han ikke burde hentet en annen spiller, som kunne spilt umiddelbart. Men det får være en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Er Blackburn for tøft så blir Arsenal for tøft. Edit: Men gleder meg veldig mye til å se han fra start i morgen. No doubt about that. Mulig, men er jo et spørsmål om matching og kamptrening. Arsenal er kanskje tidlig, men lov å håpe. Personlig tror jeg at Rafa og støtteapparatet har gjort alt riktig i denne situasjonen, og jeg er sikker på at Aquilani får spilletid i alle turneringer når han er klar for det. Skulle likt å sett reaksjonene dersom Aquilani hadde startet eks. mot Everton og gått av med en skade tidlig i kampen... Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Gjør han det veldig bra mot Fiorentina ser jeg ingen grunn til at han ikke skal starte. Jeg har sett mannen spille for reservelaget, og to ganger for førstelaget. Har ganske høye forventninger og jeg tror han svarer dem. Om han får mer enn en time i morgen har jeg faktisk tro på at han scorer. Verste scenarioet må være at han hinker av banen i morgen og blir ute i flere måneder. Det takler vi bare ikke nå. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Synes det var gøy å se Aquilani i går, han var tydelig og selvfølgelig rusten, men synes likevel det var en positiv kamp av han. Man kan se at han har kvaliteter og jeg gleder meg til å se han fremover. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Gary Linneker: Aquilani er sesongens verste kjøp Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 La nå fyren få lov til å vise hva han er god for først. Greit nok at det har tatt litt lenger tid enn man først trodde å få han kampklar, men håpløst å sette et slikt stempel på han allerede. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 1. Fyren er en kjeks. 2. Dere betalte altfor mye for en spiller som nesten er skadet hele tiden. 3. Han kommer til verdens tøffeste liga. Selv skadefrie spillere bruker masse tid å bli vant med spillerstilen i England. Hva skal skje med Aquilani når han i tillegg er skadet hele tiden? 4. Han skal erstatte Alonso, Liverpools beste spiller fra forrige sesong. 5. Varmere i Italia enn i England. For å si det kortere: Dere har kjøpt en overpriset kjeks som kommer til å bruke lang tid med å bli vant til den engelske spillerstilen, og som sikkert kommer til å fryse seg i hjel når vinteren er på sitt sterkeste. Mao. sesongens flopp så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå