Latias Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) 29. Tomasz Kuszczak Fullt navn: Tomasz Miroslaw Kuszczak Kallenavn: PIG (Pole In Goal), Kuzzy, Kuz Nasjonalitet: Polsk Født: 20. mars 1982 Fødested: Krosno Odrzańskie, Polen Posisjon: Keeper Høyde: 190 cm Vekt: 84 kg Overgang: 10. august 2006 fra West Brom (lån) - permanent 2. juli 2007 (£2,000,000) Kontrakt: 30. juni 2012 United-debut: Premier League, 18. september 2006, mot Arsenal (H) 0-1 Klubber: 2000-2004: Hertha Berlin 2004-2007: West Bromwich Albion 2006-2007: Manchester United (lån) 2007-: Manchester United Ungdomsklubber: ?-1999: Śląsk Wrocław 1999-2000: KFC Uerdingen 05 Informasjon om spilleren: United fikk opp øynene for denne talentfulle keeperen mot slutten av 04/05-sesongen. I sesongens nest siste PL-kamp måtte Kuszczak bli byttet inn allerede etter 20 minutter pga. skade på førstevalget. WBA trengte poeng i denne kampen, og det var ingen ideel situasjon å bli sendt ut i ilden når motstanderen het Manchester United. Kuszczak viste klasse, ble kåret til banens beste spiller, og holdt nullen i kampen som endte 1-1. I sesongens siste kamp mot Portsmouth fikk Kuszczak sjansen fra start. Han var imponerende nok en gang, WBA vant kampen 2-0 og sikret plassen sin i PL. Sesongen etter måtte han finne seg på benken, for Chris Kirkland hadde overtatt keeperplassen. Kirkland ble skadet før jul, og Kuszczak grep sjansen godt. Han hadde imponert så mye, at han var førstevalget selv når Kirkland var tilbake fra skade. Han hadde en fantastisk kamp mot Wigan, og hadde en fenomenal redning på overtid som ga WBA seieren. Denne redningen ble kåret til Save of the Season av seerne på BBC. Kuszczak ble kjøpt av United i august 2006, noe som førte til at Luke Steele og Paul McShane gikk andre veien. David Gill var full av lovord da Kuszczak ble signert. "Tomasz will be a Manchester United player for the next four years. He has come to us on loan for the first year, and then will join us permanently in July 2007. We would not have been interested in signing any player, even as one as good as Tomasz, on loan. We would hope Tomasz remains a Manchester United player for many years to come." Kuszczak fikk sin United-debut i hjemmekampen mot Arsenal. Han reddet en straffe, men United tapte kampen 1-0. I sesongen 07/08 fikk Kuszczak 16 kamper, og hadde ikke mindre enn åtte clean sheets. De siste sesongene har han slitt med å få spilletid, men han fikk starte i bortekampen mot Portsmouth som endte 1-4. Kuszczak vartet opp med flere feberredninger, og endte opp med hele sju redninger. I en kamp der forsvaret slet, hindret Kuszczak at det ble mer enn ett baklengsmål. Keeper er nok den verste posisjonen man kan spille i når førstevalget heter Edwin van der Sar. Man vil få begrenset spilletid, og må bare gripe sjansen hver gang man får muligheten. Man må også være tålmodig. Med van der Sar som nærmer seg slutten av sin karriere, kommer Tomasz Kuszczak til å bli vår neste førstevalg i keeperposisjonen? Se filmen hos Youtube Endret 29. november 2009 av Latias Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Nå har PIG spilt seks kamper på rad, hva synes vi om han? Han har absolutt imponert meg, og leder etter min mening kampen om å ta fast over for VDS. Virker mye mer tryggere enn Foster, og har kun sluppet inn tre mål på seks kamper. VDS er kanskje tilbake mot Fulham, men jeg gleder meg absolutt til å se mer av polakken. Første gang på lenge at jeg har følt meg trygg bakover med VDS skadet. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Virker trygg i mange situasjoner, men gjør litt tullerusk. Det virker dog som han har forstått at det er noe han må jobbe med etter det jeg har sett av han i media. Kuszczak hadde hatt godt av litt trening med ballen i beina, men alt i alt har han imponert meg mye mer enn Foster denne sesongen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Nok en clean sheet av PIG. Begynner å ha trua på han nå. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Tru og tru... Han blir neppe en førstelagskeeper for oss, men ikke umulig at vi har premier leagues beste nr. 2. Har nesten ikke savnet VDS tross noen sleivspark og misser i feltet. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Han gjør det forholdsvis bra nå for tida ja, men jeg tror ikke han kommer til å bli noe særlig bedre. Pr dags dato er han foran Foster, men jeg tror Foster vil bli mer stabil og utvikle seg nok til å bli mye bedre enn Kuszczak. Men som sagt, pr dags dato er Kuszczak foran Foster. På bildet ser han forøvrig ut som en tenåring. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg bare lurer på hvorfor du mener Foster vil utvikle seg mer enn Kuszczak. Jeg personlig ser mye mer potensiale i Tomasz enn i Ben, og det er har jeg uttalt ved flere anledninger. Keeperspillet til Kuszczak er mye renere enn Foster sitt, alt han har manglet tidligere og fortsatt har noe å jobbe med er feltarbeid, igangsetting og fotarbeid, alt bortsett fra kanskje fotarbeidet har kommet seg de siste kampene. Han fjerner småtabbene han har gjort og fortsetter bra. Tomasz Kuszczak er 27, Ben Foster er 26. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Det er bare det jeg tror om de to Jeg ser ikke for meg Kuszczak utvikle seg noe særlig mer, mens når jeg ser på Foster kan jeg se for meg han utvikle seg mye og bli stabil i prestasjonene. Men jeg er fullstendig enig i at Kuszczak sitt keeperspill er mye bedre enn Fosters atm Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Verdens beste keeper. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Nei, alle de befinner seg i liverpool. Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Før hadde jeg mer tillit til Foster, men etter å ha sett Foster spille kamper i år og Thomasz, så er det ikke tvil at det er Thomasz som har vunnet tilliten min. Dog håper jeg på noe nytt keeper blod når Van Der Saar gir seg. Gjerne Lloris eller Akinkeev. Eventuelt han gode tyskeren som jeg ikke husker navnet på nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå