chevyz28 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Tenkte jeg skulle legge ut noen tester jeg har funnet av Tamron sitt 17-50 f2.8 VC. Hvis noen av dere har funnet andre tester så legg gjerne ut linker til de i denne tråden. http://www.salvomolinaro.com/2009/09/30/ta...-2-8-vc-review/ http://www.photoshopphotography.com/tamron-17-50-vc-review/ http://www.cinema5d.com/viewtopic.php?f=11...886&start=0 http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx Endret 18. desember 2009 av chevyz28 Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Desverre så er dei fleste testane med Nikon, har lyst til å lese test av canonmount-versjonen... Vurderer seriøst dette objektivet. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Desverre så er dei fleste testane med Nikon, har lyst til å lese test av canonmount-versjonen... Vurderer seriøst dette objektivet. Ja, er mest interessert i canon selv. Det burde jo ikke være så stor forskjell i optisk kvalitet enten det blir montert på Canon eller Nikon? Men jeg vet ikke jeg.... Lenke til kommentar
EldorBoye Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Det burde jo ikke være så stor forskjell i optisk kvalitet enten det blir montert på Canon eller Nikon? - Neppe, selv om cropfaktoren er forskjellig. Det ville vel derimot være mer interessant for dere å lese sammenligninger med Canons egne objektiver enn med Nikons. I minst én av disse testene blir det sammenlignet med Nikons dyrere f/2.8-zoom. Lenke til kommentar
gengh Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Kjøpte denne til min Canon 40D fredag 11/12 og leverte den i dag. Har fra før av en Tamron 28-75mm jeg har vært veldig fornøyd med, og hadde håpet denne var like god. Opplevde AF som upresis, bakfokuserte på mange av bildene. På 2.8 ble bildene ofte lite skarpe i forhold til 28-75mm. Bestemte meg for å bytte den inn en Canon 17-55 IS og det er så langt en dramatisk forskjell! Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Må vel være et dårlig eksemplar? Bestilte denne fra JP idag, og venter den i løpet av uken. Ble litt skeptisk når jeg ser hva du skriver, men håper den er bedre enn som så. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Du får skrive om dine erfaringer når du har fått den. Eller aller helst en liten test! Lenke til kommentar
Gambino Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Kjøpte denne til min Canon 40D fredag 11/12 og leverte den i dag. Har fra før av en Tamron 28-75mm jeg har vært veldig fornøyd med, og hadde håpet denne var like god. Opplevde AF som upresis, bakfokuserte på mange av bildene. På 2.8 ble bildene ofte lite skarpe i forhold til 28-75mm. Bestemte meg for å bytte den inn en Canon 17-55 IS og det er så langt en dramatisk forskjell! har også lest om dette på div. amerkianske forumer. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 En kort foreløpig test: http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx Har lenge hatt planer om å spare til canon 17-55, men nå er plutselig en stabilisert 2.8 normalzoom innen rekkevidde. Er spent på flere grundige tester. Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Da har jeg fått min i posten og lekt med den i 5 minutter (må se håndball før jeg kan komme med mer enn førsteinntrykk). Objektivet kjennes meget bra ut. Laget av plast, men ikke samme måte som kit-objektiver, og denne føles meget solid. Autofokusen er til tider litt treig, til tider værre enn kit-objektivet mitt uten IS, men for meg er ikke dette noe særlig problem, da jeg sjeldent driver med fotografering som krever dette. VC'en fungerer meget bra, skal slenge opp noen eksempler senere, men du gjør bilder betydelig skarpere på lang lukkertid. Solblender følger med, men den kjennes veldig skjør ut, uten at det nødvendigvis trenger bety noe. Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) To raske med VC og uten VC mens jeg ser TV 100% crop. 1/20 f/3,5 50mm Ser klar forskjell på slike brennvidder inne. Gleder meg til å bruke det på julaften Endret 18. desember 2009 av (Radio Edit) Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Av ren nysgjerrighet, støyer stabiliseringsmekanismen mye? Hvordan er "reaksjonsevnen"? Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Er ikke særlig kjent med stabiliseringsmekanismer så vet ikke hva 'mye' er. Men du hører at det klikker litt når den stabiliserer seg. Kan kanskje sammenlikne det med at du klipper en negl eller noe slikt, bare litt lavere lyd Med reaksjonsevnen mener du hvor rask den fungerer? Den stabiliserer seg fortløpende, bruker kanskje 1/3 sekund. Lenke til kommentar
Hofstater Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hvordan går det med linsa? fornøyd? Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Her er eit eg tok handhaldt med 0.8sekund. Veldig fornøgd med bildestabiliseringa med andre ord. Her er eit med 1 sekund. Tatt midt på natta, veldig månelyst Lenke til kommentar
Hofstater Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Flotte bilder ja, stå på! :-) Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Har dere opplevd noe front/bakfokus med dette objektivet? Hvordan er det med skarphet på f2.8? Endret 17. januar 2010 av chevyz28 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå