HCG Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) 26. Gabriel Obertan Fullt navn: Gabriel Obertan Kallenavn: Obertan Nasjonalitet: Frankrike Født: 26. januar 1989 Fødested: Pantin, Frankrike Posisjon: Ving, offensiv midtbanespiller Høyde: 1.86 m Vekt: Ukjent Overgang: Fra Bordeaux Kontrakt: Ukjent United-debut: Mot Barnsley Klubber: 2006–2009: Bordeaux 2009: Lorient 2009 Manchester United Ungdomsklubber: 1997-2002: Paris-Pantin FC 2002-2003: Paris FC 2004-2005: INF Clairefontaine 2005-2006: Bordeaux Informasjon om spilleren: Gabriel Obertan er en fransk fotballspiller som for øyeblikket spiller for Manchester United. Obertan spiller vanligvis som ving, men har også blitt brukt sentralt på midtbanen og som spiss.Obertan begynte sin fotballkarriere ved å spille med sin lokale klubb Pantin før han i 2002 dro til Paris FC. Etter omlag ett år i klubben dro han videre til Paris-Saint Germain før han i 2004 gikk til det kjente akademiet INF Clairefontaine for å videreutvikle seg som fotballspiller. Her ble han oppdaget av speidere fra den franske storklubben Bordeaux, og i 2005 meldte han derfor overgang. Endret 1. desember 2009 av TazDog Lenke til kommentar
Manx Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Er det du som har satt hodet til Obertan på kroppen til Owen eller er det bare et bilde du fant på nettet, ser ikke veldig lurt ut for å si det sånn Obertan blir en spennede spiller å følge de neste årene, det er helt klart. Har sett lovende ut så langt. Lenke til kommentar
HCG Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Byttet bilde nå. La ikke merke til det før nå. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Han har bevist mer enn Nani denne sesongen, og er ganske sikker på at han kommer til å spille fast etter jul. Mtp. at han akkurat hadde kommet tilbake fra skade, er jeg ganske sikker på at han har mye å gå på. Lenke til kommentar
Sir LuckyNr7 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Denne spillern har jeg virkelig stor tro på, jeg ser på han som vår nye Ronaldo Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Allerede verdt summen vi betalte for han om han fortsetter som han har gjort, selv om jeg selvsagt håper at han skal bli mye bedre. Synes det er vanskelig å begripe at han ikke ble sett på som et stort talent i Bordeaux. Viser en forståelse for spillet og teknikk som jeg har savnet fra Nani siden han kom, egentlig. Ser at han så å si alltid spiller ballen videre og skjeldent roter den vekk på å surre rundt med unødvendig finting. Tror han kan bli kjempegod. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg har stor tru på han her. Får han tillit så trur jeg han kan bli en av de neste store spillerene for oss. Han har alerede vist at han har ferdigheter. Han er litt uslipt enda, men det var også Ronaldo når han kom til klubben. Jeg trur SAF har gjordt enda en av sine røverkjøp. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Denne spillern har jeg virkelig stor tro på, jeg ser på han som vår nye Ronaldo Det tror jeg også, men forutsett at han trener mye! Gleder meg veldig til å se mer av han, håper det blir i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Han har bevist mer enn Nani denne sesongen, og er ganske sikker på at han kommer til å spille fast etter jul. Mtp. at han akkurat hadde kommet tilbake fra skade, er jeg ganske sikker på at han har mye å gå på. Rubish! Nani har 10 + 2 kamper og 2 mål denne sesongen. Obertan har 2 + 4 kamper. Nani hadde en god start på sesongen og ca halvparten av kampene han har spilt han vært god. Men selvsagt har han vært ganske svak den siste kampene. Obertan... vel hans første innvolvering var å løpe med ballen upresset over sidelinjen. Deretter bommet han på ballen når han skulle prøve et skudd (om jeg ikke husker feil). Med andre ord, meget nærvøs debut. Han har deretter kommet inn som innbytter i tre kamper til samt startet to. Han ser lovende ut. Fotballhode (et forbanna høyt et også), fart, rykk og raske ben. Han ser meget lovende ut. Så får vi se om han kan etterhvert bidra med mål og assists som Nani gjorde en del av i sin første sesong. Mye mer lovende enn Nani, som er mer ustabil en alkholiker. Men bevist mer enn Nani denne sesongen? No way. Not yet. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Du kan ikke dømme Obertan bare pga. sin OT-debut. De fleste spillerne hadde nok pisset i buksa om de hadde visst at de skulle spiller for United på Old Trafford. Nani har faktisk ikke bevist så mye i år. Hadde trua på han etter CS-kampen mot Chelsea, men han har vært direkte svak. Kanskje jeg forventer for mye etter at Ronaldo gikk, men etter min mening så har han ikke gjort noe stort i år. Obertan derimot, fantastisk samarbeid med Evra, og setter fart på Uniteds venstreside. Han har også prestert jevnt, og ikke som Nani (som har en god en kamp før han er usynlig de neste 3-4 kampene). Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg dømmer han selvsagt ikke av den første kampen. Jeg har sett alle kampene hans. Det jeg sier er at Obertan har vært lovende så langt, men har han bidrat med noe (assist, mål)? Det har han ikke noe derimot Nani har gjort med to mål og fire assists. Fortsetter Obertan progresjonen så tror jeg han blir en viktig brikke allerede denne sesongen, viktigere enn Nani. Men så langt har Nani bidrat med mer. Men så er det jo litt feil å sammenligne når Nani har dobbelt så mange kamper, to sesonger i united tidligere og at Obertan er tilbake fra en 2-3- måneders skade. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg har virkelig trua på Obertan. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Han har vel faktisk vore "skadd" i halvanna år eller noko sånt, og til tider spelt med ein god del smerte. Forhåpentligvis så vil han fortsette på det positive spelet han til tider har levert i starten, men som han sjølv har sagt i intervju, så må han komme i gang med å levere assistar og mål, dersom han skal fortsette å få sjansen. Innlegg har eg ikkje sett så veldig mykje av, med unntak av nokre lave mot Besiktas, så er litt spent på å sjå om han kan få opp ein brukbar innleggskvalitet som gjer jobben forholdsvis enkel for dei som skal vidareformidle desse til mål. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Du glemte spillernummer i tittelen. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 MEGET imponerende i dag. Håper på den samme fysiske og psykiske utviklinga som Ronaldo gjennomgikk i United. Har i mine øyne et veldig likt utgangspunkt som cr7 hadde. En veldig tynn og rask kropp, samt en guddommelig teknikk og et voldsomt potensial. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Obertan har heilt klart starta meget lovande, men det er framleis alt for tidleg å slå fast at han kjem til å verte ein ny Ronaldo eller sånt som eindel ser ut til å ønske. Han er nok heller ikkje heilt same typen, på tross av slåande likheiter i forhold til fart og teknikk. Obertan har spelt bedre og bedre egentlig, jo meir han har fått sjansen og eg håpe virkelig den utviklinga held fram, men berre som eit apropos, Nani også spelte veldig bra i sin første sesong for United, med gode innlegg, målgivande pasningar og nokre flotte mål. Den siste biten der gjenstår det jo å sjå kva Obertan kan komme med. Såg at han sa i eit intervju at han var nøgd med starten sin i United, men at han måtte komme i gang med assistar og mål, dersom han skulle ha sjansen til å kjempe seg til noko som liknar på ein fast plass i laget. Fekk vel sine første assistar i går? Så då har han fått i gang den biten, så spørs det om han kan komme til å score mål for oss etterkvart også. Fysisk kan nok Obertan fort bli eindel bedre, noko han mest truleg vil trenge i ein såpass tøff liga som PL. Han er også temmelig lite effektiv i det defansive arbeidet, men det er også noko som eg reknar med han vil få på plass etter ei stund i United. Det eg har likt med Obertan frå første gongen eg såg han på reservelaget, er det veldig gode overblikket, fotballforståelsen og evnen til å gjere dei rette valga der han spelar opp medspelarar. Nokre gongar prøvar han litt mykje sjølv, og blir gjerne låst fast i ei dribling, men han slår også ofte intelligente pasningar som opnar rom for medspelarar. Det er uansett liten tvil om at framtida til Obertan ser veldig spanande ut, og eg trur vi er svært heldige som fekk ein sånn spelar, for mindre enn Mame Biram kostar oss. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg vil si at Obertan er foran det Ronaldo var når han kom. Riktignok var vel Ronaldo yngre, men Obertan viser stort potensiale. Om han har det som skal til psykisk tror jeg dette blir knall. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Ja Obertan var to år eldre enn Ronaldo når han kom til klubben, og på mange måtar så må ein då nesten forvente at Obertan kjem som ein meir komplett og bedre utvikla spelar enn det Ronaldo var når han kom. Det har vel forsåvidt vist seg også, i og med at Ronaldo var blendande i enkelte tilfelle, men han gjorde også vanvittig mykje rart dei to første sesongane sine på OT og det er nok ikkje mange som har gitt United-fansen så mykje hovudverk som den mannen. Han fekk også mykje speletid, ettersom dei andre alternativa våre ikkje var særleg bedre på den tida, og då skaut også utviklinga fart. Obertan ser ut til å vere litt meir tolmodig i og med at han spelar meir med medspelarane i forhold til Ronaldo som skulle ta alle aleine til tider. Det du nemner med det psykiske er jo faktisk viktig. Det var ein av grunnane Blanc nemnte til at Obertan ikkje hadde fått den utviklinga Bordeaux håpte på. Eg trur egentlig ikkje det vil vere eit stort problem, for i United så blir du oppdratt til å ønske å bli bedre og ønske å vinne alt du stiller opp i, så eg håper det går greit. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Herlig innhopp av gromgutten i går. Håper han får spilletid til helga og. Men regner nesten med at Giggs og Valencia starter på kantene. Det blir i hvert fall spennende, og for min del er Obertan i hvert fall ett hakk over Nani pdd. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Obertan virker mer og mer som et røverkjøp. Jeg skjønner ikke hva Blanc tenkte med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå