Gå til innhold

Hvilken holdning bør kristne ha til homofile?

Anbefalte innlegg

Hei

Hvis man er kristen og skikkelig troende så tror man på at homofile ender opp i h*lvete

men beyr dette at man ikke kan like homofile?

Hvis eg er kristen, betyr det at eg ikke kan snakke med homofile? ha en god samtale med eller le med de?

Må eg automatisk hate de og begynne å rope til de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser du noen som gjør det? Kristendommen er egentlig en gjeng etterapere som aper og hermer etter alle andre for å tjene penger :)

eg skal kjefte (skrive) deg huden full med hvordan det er feil og at kristendommen er best, eg er en ganske åpen person :p

men forklar meg hvorfor du mener det :)

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at religion er tøys kun basert på at folk skal få mer makt.

OG til spørsmålet ditt! Jeg mener, ser du noen som mobber, plager og trakaserer homser? Det gjør ikke jeg, og ikke pga. at jeg unngår det heller.

Folk som ikke er under 12 år mobber ikke lengre, det er en fase i livet som man blir lei av.

Lenke til kommentar
Hvis man er kristen og skikkelig troende så tror man på at homofile ender opp i h*lvete

Hvis eg er kristen, betyr det at eg ikke kan snakke med homofile? ha en god samtale med eller le med de?

Vel, jeg regner med du kjenner en del personer som ikke er kristne. De vil jo også, i følge den kristne tro, ende opp i helvetet. Hater du dem? Roper du ukvemsord til dem? Sannsynligvis ikke. Da er det ikke noen grunn til å gjøre det mot homofile heller.

Lenke til kommentar

Vel, jeg regner med du kjenner en del personer som ikke er kristne. De vil jo også, i følge den kristne tro, ende opp i helvetet. Hater du dem? Roper du ukvemsord til dem? Sannsynligvis ikke. Da er det ikke noen grunn til å gjøre det mot homofile heller.

Det er sant, takk :)

Lenke til kommentar
Gjest member-60584
Hei

Venstre hendte er djevelen's barn. skal du hate de og?

Lenke til kommentar
Hei

Venstre hendte er djevelen's barn. skal du hate de og?

Nei.

Man skal ikke fordømme noen, for ingen kan dømme noen, utenom en.

Altså er det bare tull å gå rundt og fordømme ("hate") noen. Hate homofile? Hvorfor? Flertallet av de er greie mennesker. De har bare sex på en litt annen måte. I begynnelsen av menneskehetens historie så var vi få. Vi bare måtte bli så mange som mulig så fort som mulig. Onanering var litt dumt, så det måtte man forby. Homofili som ikke produserte noen barn det heller måtte man forby. Men tidene endrer seg. Nå er vi overbefolka, og man burde omfavne de homofile istedenfor :)

Lenke til kommentar

Bare mannlige homofile. Kvinnelige står vel strengt tatt ikke nevnt i Bibelen. Og det var vel utvalgte deler av gamletestamentet og tullingen Paulus som sto for mesteparten av intoleransen i Bibelen likevel, ikke Gud (om du da ikke tror Gud skrev Bibelen, noe det aldri står at han gjorde).

Lenke til kommentar
og man har det med at Gud skapte mennesket i sitt bilde.

edit: (betyr det at Gud også er homofil? hm.)

I serien (?) Djevelens løpegutt kommer det frem at Satan og Gud en gang var sammen, men en grangel mellom de to gjorde at Gud sendte Djevelen ned i helvete med alt som det medførte. Begge er menn og da homofile. :p

Lenke til kommentar
og man har det med at Gud skapte mennesket i sitt bilde.

edit: (betyr det at Gud også er homofil? hm.)

Alvorlig talt! Tror du ikke Gud er politisk korrekt nok til å "svinge begge veier"?

Poenget med innlegget er å henvise til at om Gud skapte mennesket i sitt bilde så avspeiler menneskene hvordan Gud er.

Kort sagt, sier en person at Gud fordømmer A eller B så sier vedkommende i utgangspunktet at Gud fordømmer seg selv; han eller hun har rett og slett har en konflikt med Gud.

Lenke til kommentar
Hei

Hvis du er kristen er det ingenting i veien for at du kan snakke eller være venn med en som er homofil og jeg tviler på at det har noe å si om man er homofil eller ikke for å komme til "helvete". :innocent:

Og for noen andre lengere oppe i tråden så finnes det ingen beviser på at hverken Jesus, Gud, den hellige ånd eller helvete eksisterer.

Men det er jo bevist at han de påstår dømte jesus til døden eksisterer, men det eksisterer ikke bevis på at han egentlig dømte Jesus til døden.

Min teori er at Jesus om han eksisterte var enten en galning eller en overivrig historieforteller og god taler. På den andre siden kan det jo hende at Jesus's historie var en misforstått roman :tease:

Lenke til kommentar

Skal du ikke elske din neste som deg selv? Om din neste er homofil betyr det at du skal bryte kristendommens 'viktigste' regel da?

Bibelen er skrevet av mennesker for altfor mange år siden. Du kan ikke sitte stuck i normene de hadde for tusenvis av år siden kun fordi de står nedskreven i en bok. :p Det er bare tåpelig.

Om du som kristen skal misslike homofile, så skal du faen meg tro at jorda er flat og at stjernene henger i tråder også! For det mente kristendommen før, og da må du mene det nå.

Lenke til kommentar
Hei

Hvorfor skal du i det hele tatt legge deg bort i hvor folk har tissen sin hen? La oss ta et eksempel: En prest kommer bort til deg. Lurer du automatisk da på hvor han hadde tissen sin hen i går kveld? Tenk om han tok kona i rumpa da? Liker du presten mindre når du tenker på sexlivet hans?

Så kommer vi til homofile. De har ingen rettigheter til et normalt liv i kristne kretser fordi de ikke har tissen der de prektige kristne forventer at den skal være! Har du hørt på makan til tøys? De kristne som er så imot homofile har ikke en eneste gang SETT på vedkommende som er homofil engang, de driter i mennesket under homofilien, de bare hopper automatisk til stedet i bibelen der dette står og håper det ikke smitter over på dem. For det er det de tror! De tror at hvis de også "godkjenner" (som om det er noe å godkjenne) homofile vil de også helt sikkert finne seg selv som homofile, eller noen de liker. Kan ikke ellers fatte hvorfor de skulle være så redde for dette jeg, for homofili er ikke smittsomt, skadelig eller går ut over andre, men det gjør fordømmelsen av homofile. Gud vet, bokstavelig talt, hvor mange mennesker som har blitt drept eller som har fått livet ødelagt på grunn av små, trangsynte mennesker som ikke er sterke nok til å ha oversikt og sikkerhet nok til egen legning og derfor må rakke ned på andres. Det er ikke få.... Og igjen, hadde de giddet å lese litt i de samme versene som stykket mot homofili står er det mer enn nok av annet å henge fingrene i også, som steining av unger som sier i mot deg, steining av utro kvinner (Utro menn står det ikke noe om, så det er visst greit...) og andre delikate kristne "påbud" som de helt glemmer når de drar frem homofili..

Så mitt råd til deg er som følger:

Hvis du ikke tenker på hvor alle de andre har tissen sin hen når du ikke har noe med det skulle det være en smal sak å la være å tenke på hvor homofile har tissen sin hen når du ikke har noe med det også? Eller er du ikke sikker på din egen legning? (De som ikke er sikker på egen legning er som regel de som er mest homofobe og har mest mot homofile også, av en eller annen grunn...). Er du sikker på egen legning er som regel ikke homofile noe problem.

Slutt å se tissen deres og se mennesket bak er mitt råd!!!!

Lenke til kommentar
Ser du noen som gjør det? Kristendommen er egentlig en gjeng etterapere som aper og hermer etter alle andre for å tjene penger :)

eg skal kjefte (skrive) deg huden full med hvordan det er feil og at kristendommen er best, eg er en ganske åpen person :p

men forklar meg hvorfor du mener det :)

Som homofil havner du i helvete, uten at du kan få gjort noe med det. Men som dømt drapsvoltektsmann går det greit så lenge du ber om tilgivelse sammen med en prest.

Kristendommen/religion generelt er og blir et resultat av maktsykhet hos enkelte og uvitenhet/usikkerhet blant et folk flest. Bare det å stille et så tåpelig spørsmål som "Hvis eg er kristen, betyr det at eg ikke kan snakke med homofile? ha en god samtale med eller le med de?" er et typisk resultat av kristent idioti, og det gjør meg kvalm. Hele pyramiden minner meg mest om et visst naziregime.

Forhåpentligvis har den mennesklige evulusjonen gitt oss en fungerende hjerne som utelater slikt vrøvl, før vi utsletter hverandre i hellig krig.

Endret av Joney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...