Gå til innhold

Spillertråd: 15. Nemanja Vidić

Latias

Anbefalte innlegg

vidic.jpg

15. Nemanja Vidić

Fullt navn: Nemanja Vidić

Kallenavn: Vida

Nasjonalitet: Serbisk

Født: 21. oktober 1981

Fødested: Titovo Užice, Serbia

Posisjon: Midtstopper

Høyde: 189 cm

Vekt: 84 kg

Overgang: 4. januar 2006 fra Spartak Moskva (£7,000,000)

Kontrakt til: 30. juni 2012

United-debut: Ligacup, 25. januar 2006, innbytter mot Blackburn (H) 2-1

Klubber:

2000–2004: Røde Stjerne

2000–2001: Spartak Subotica (lån)

2004–2005: Spartak Moskva

2006–: Manchester United

Ungdomsklubber:

1989–1993: Jedinstvo Užice

1994–1996: Sloboda Užice

1996–2000: Røde Stjerne

Informasjon om spilleren:

En fysisk midtstopper i verdensklasse. Flere klubber var interessert i denne midtstopperen (blant annet Liverpool), men Vidic valgte Manchester United. Etter en skade på Wes Brown i 06/07-sesongen, formet Vidic en fantastisk midtstopperduo sammen med Rio Ferdinand. Vidic var en av hovedgrunnene til at United satte en fenomenal rekord med 14 clean sheets på rad. Denne perioden bidro sterkt til at Vidic ble kåret til Premier Leagues beste spiller i sesongen 08/09.

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt unødvendig med slike innlegg uten begrunnelse.

Men ellers er jeg enig. Men hvem har vel egentlig ikke vært bedre enn Rio i år? Rio/Vidic har jo blendet oss de siste tre sesongene, men denne sesongen har alt gått feil vei for Mr. Ferdinand. Spiller lite pga skader og når han først spiller så er det dårlig og ukonsentrert. I'm sorry to say, men hvem i Premier League, som normalt er et førstevalg, har spilt dårligere enn Rio denne sesongen? Huff, jeg håper Rio slår knallhardt tilbake med lite skader og bra spill i andre halvdel av sesongen.

Forøvrig synd at Evans sliter med skader også. Hadde vært et ganske klart førstevalg med Rio borte. Brown ser jeg mest for meg som høyreback nå, for de som lurte.

Lenke til kommentar

Ja, du kan vel kalle det det. Interessant å se synspunktene på hvordan han klarer seg i United fra folk som faktisk leser denne tråden.

Er forøvrig synd at han har en skikkelig Liverpool-kamp as we speak. Gule kortet var greit nok, og straffen var i teorien riktig. Synes likevel holdinga utgjorde svært liten forskjell i situasjonen. Så ikke ut som han ble holdt tilbake eller hindret i det han hoppa. Er litt surt å få straffe mot på dette når vi hver eneste runde ser folk blir revet ned på langt mer brutale måter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Tragist, men ikke noe annet å forvente fra den kanten, forsåvidt synd at kampen vår utsettes også, hadde gledet meg til å se oss forhåpentligvis slå tilbake mot City.

Skjønner ikke hvorfor det siste postes her av alle tråder, men men. Vidic skulle gjerne ha knust City alene da. :wee:

Lenke til kommentar

Forventer nå egentlig at Vidic stikker, men ikke før til sommeren. Jaja, han er langt ifra uerstattelig. Vi har jo også Evans, som er god nok for en fast plass. Men men, verdige erstattere koster, og jeg håper Sir Alex glemmer at han er skotte et lite sekund eller to.

Rio kommer nok aldri tilbake dit han engang var. Han er den nye Saha, det er jeg bombesikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...