Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kva vil vi med United-kategorien?

archanios

Kva vil vi med United-kategorien?  

30 stemmer

1. 1. Bør vi ha subkategoriar for spelartrådar?

• Ja
      16
    • Nei, vi bør ha det som no
      4
    • Nei, spelertrådane bør organiserast på andre måtar (skriv begrunnelse i tråden)
      1
    • Veit ikkje
      0
    • Vente å sjå korleis ting utviklar seg
      9

Anbefalte innlegg

Hei.

Endeleg har omverda fått augene såpass opp for Manchester United tråden, og internasjonal fotball-forumet at vi endte opp med ein heilt eigen kategori. Det er sjølvsagt fint og flott, men det betyr også at vi må gjere ting heilt annaleis enn vi har gjort til no, då alt har vore samla i den o store United-tråden. Dersom vi skal prøve å behalde mest mogeleg kvalitet på det som blir posta her inne, i tillegg til at vi klarar å skape ein kategori med mykje liv i, som ikkje dør vekk på grunn av mangfald av søppel og liknande, så bør vi kanskje ta ein diskusjon på kva vi ynskjer at denne kategorien skal ende i? Eg tok difor på meg å sette opp denne tråden, der dei som ser for seg at de vil bruke United-kategorien kan kome med sine synspunkt på korleis vi bør legge opp den nye kategorien, kva som skal tillatast og så vidare.

Skal vi ha ein masse trådar om kvart einaste tema, eller bør vi samle eindel like ting under ein overordna paraply? Eg foreslår iallefall at f.eks for alt som har med reservelaget, så kan vi bruke den nye Reservelagstråden. Eg ser ikkje for meg at det skal vere nødvendig å starte opp kamptrådar og alt mulig anna vas for denne, då det ikkje er alle som er like interesserte i alt reservelaget tar seg til.

Det er klart at det bør vere mulig å opprette ein del forskjellige trådar om tema som høyrer til United, men eg trur det er viktig at vi også prøvar å behalde ein viss struktur og orden, sånn at vi ikkje plutselig får femten trådar om kor elendig den og den spelaren er, eller forsåvidt korleis den nyaste sveisen til Beckham ser ut. Har vi ein spelartråd, så bør diskusjon rundt den spelaren foregå der.

Kva meinar du? Korleis vil vi ha det i den nye kategorien? Setter stor pris på om nokon tar seg tid til å diskutere litt rundt dette.

Edit: Ser at Latias er i full gang med å pepre den nye kategorien med trådar. Spørsmålet blir vel om eindel trådar som er litt viktige, f.eks den gamle Manchester United tråden og sånne ting bør settast som sticky etterkvart, sånn at dei ikkje druknar heilt i mengda trådar som kan komme.

Endret av archanios
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråder må komme naturlig, om man produserer sjarmløse tråder i hytt og pine vil det for meg drepe litt av tiltrekningen. Grunnen til at man får dette underforumet er jo tross alt at man vil ha det oversiktlig for nye brukere. Masse svadatråder er ikke ønskelig. Å en tråd for hver spiller er for meg også ganske banalt siden dette garantert vil flyte over i hverandre.

@ Latias. Unødvendig.

Lenke til kommentar

Eg kunne igrunn tenkt meg en del underkategorier for å hindre nettopp rot eg. Men me tar det me får :)

Betyr lite for meg om det er 20 tråder eg ikke kommer til å ha interesse av. Er det interessant så lever de i beste velgående, er de ikke interessante så dør de ut. Natural selection er en fin ting.

Bør kunne ha takhøyde for å godta at andre har ulike interesser enn deg og meg.

Lenke til kommentar

Er det nokon som har forslag til "viktige" trådar som vi bør ha for å stimulere til diskusjon rundt laget?

Det kan nok vere ein fordel om ein f.eks kunne skilt ut spelar/legende/staff-trådar i ein egen underkategori, men det spørs vel også litt kva dei oppi systemet ønsker og sånn.

Håper uansett at folk kan vere med på å bidra litt med sine ønsker for Manchester United-kategorien. Eg trur nok kvaliteten på kategorien vil bli mykje bedre dersom ein legger litt innsats ned i det som skjer no den første tida. så fort ting går seg litt til, så vil nok det meste fungere av seg sjølv omtrent.

Edit:

Ein annan ting. Det var vel niko som var inne på at ein bør ha ei grense for kor tidlig ein kan poste kamptrådar og sånt. Det er eg heilt enig i. Det er ikkje nødvendig at den nye kamptråden er åpen ti sekund etter at forrige kamp var ferdig.

Endret av archanios
Lenke til kommentar
Tråder må komme naturlig, om man produserer sjarmløse tråder i hytt og pine vil det for meg drepe litt av tiltrekningen. Grunnen til at man får dette underforumet er jo tross alt at man vil ha det oversiktlig for nye brukere. Masse svadatråder er ikke ønskelig. Å en tråd for hver spiller er for meg også ganske banalt siden dette garantert vil flyte over i hverandre.

Helt enig. Hovedpoenget med å få en egen kategori må jo være at det skal kunne være greit å lage tråder om aktuelle temaer. Om det er småting, hårfrisyren til beckham eller ting som opplagt ikke fortjener egen tråd kan det helst samles i en eller annen samletråd/generell-tråd.

At forsiden skal være stappfull av spillertråder og skjit blir uoversiktlig og innbyr i hvert fall ikke til diskusjon. Da er det bedre med tråder som handler om ett konkret tema, og hvor førsteposten innbyr til debatt. Dog, de mest omtalte spillerne kan gjerne ha egne tråder for min del (selv om jeg ikke helt ser hvem som skulle fått det akkurat nå, Ronaldo hadde fortjent en sist sesong).

Fordeler med konkrete tråder for aktuelle temaer.

1: Oversiktlig, alle ser ved hjelp av overskriften hva tråden handler om. Lett å velge bort de trådene som ikke er interessante. I samletråder derimot kommer alt i samme tråd, diskusjoner om flere saker går om hverandre og det blir vanskelig å holde oversikten.

2: Det er lett å finne igjen gamle temaer. I stedet for å finne en tråd med over 70 000 innlegg og lete igjennom den for å finne de innleggene du faktisk er ute etter finner du noen tråder som handler om det temaet du er ute etter.

3: Tråder som ikke er interessante dør naturlig ut og faller nedover på siden og blir til slutt borte.

4: Det blir sannsynligvis mer diskusjon siden folk finner igjen diskusjonene i mine innlegg, i stedet for å måtte gå flere sider tilbake i samletrådene for å finne ut om noen har svart de.

Lenke til kommentar
Ein annan ting. Det var vel niko som var inne på at ein bør ha ei grense for kor tidlig ein kan poste kamptrådar og sånt. Det er eg heilt enig i. Det er ikkje nødvendig at den nye kamptråden er åpen ti sekund etter at forrige kamp var ferdig.

Ja, dette er litt viktig. Tidligst et døgn eller to før kampen starter.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det viktig? Det er noe jeg ikke har skjønt meg på (var tidligere aktiv på united.no forumet). Greit nok at det ikke trenger å være førsteman og åpne tråden en måned før, men hva er galt med å eventuelt åpne en etter siste kamp? Det kan føre til at noe av diskusjon foran neste kamp kommer i tråden til forrige kamp.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det viktig? Det er noe jeg ikke har skjønt meg på (var tidligere aktiv på united.no forumet). Greit nok at det ikke trenger å være førsteman og åpne tråden en måned før, men hva er galt med å eventuelt åpne en etter siste kamp? Det kan føre til at noe av diskusjon foran neste kamp kommer i tråden til forrige kamp.

Litt vilt å lage en kamptråd der man snakker om skader og sånt to uker før kampen skal spilles (om det er landslagspause). Mye kan skje på to uker. Laget kan få skader på flere viktige spillere, og da blir også "forventet lagoppstilling" litt feil.

Lenke til kommentar

Kamptråder syns jeg vi burde ha, og spillertråder er en veldig fin ting, men som andre har påpekt, så kan det bli rotete dersom alt blir puttet i denne nye herlige kategorien vi har fått. Derfor ville en ytterlige underkategori vært ideell, men vi får ta det vi får, ja.

Når tråder lages bør trådstarter forøvrig tenke på at den skal bidra til diskusjon og at temaet/temaene er relevant(e). F. eks. tråder som inneholder spørsmål som enkelt kan finnes ved å søke litt (når neste kamp skal spilles, eller når klubben ble stiftet osv. for eksempel), og som TS fort vil få svar på, vil derfor være unødvendige etter min mening. For de av oss som får United Supporteren, så er det jo ofte at det er artikler der som kan inspirere til diskusjoner, men jeg vet ikke helt om det vil være nødvendig med tråder for dette heller, dog.

Er ihvertfall fornøyd hittil, men det avhenger mye av oss. Vi har jo tross alt United-forumet samt Red Café (for de som er der) ++, så det kan fort oppstå en "fare" for at mange av trådene derfra går igjen her, og at dermed mange av oss leser omtrent like tråder flere ganger.

Bare et lite forslag: Etter at denne tråden har eksistert en stund, så kunne jo trådstarter (evt. med hjelp fra andre) samlet de meningene/punktene som går mest igjen, og klistra denne tråden som kunne fungert som en slags "formel" for hva slags tråder som er ønsket ved siden av de opprinnelige retningslinjene?

Lenke til kommentar
Litt vilt å lage en kamptråd der man snakker om skader og sånt to uker før kampen skal spilles (om det er landslagspause). Mye kan skje på to uker. Laget kan få skader på flere viktige spillere, og da blir også "forventet lagoppstilling" litt feil.

Om det er to uker til neste kamp så blir det neppe særlig trykk på tråden før kampen nærmer seg, så at den tar særlig med plass på siden blir neppe et problem. Om det faktisk blir mye diskusjon i de to ukene så er det et tydelig bevis at det er greit å ha tråden klar. Og førsteposten kan selvsagt redigeres ;)

Lenke til kommentar

Nei fy faen nå ble jeg utrolig skuffa. Ikke uventet har Latias benyttet sjansen til å øke postcount og hele kategorien er ødelagt allerede. Jeg hadde faktisk skrevet en regeltråd om akkurat dette, fordi jeg VISSTE at dette ville skje. Utrolig skuffende å komme hjem til nyåpnet, bombardert kategori som allerede etter få timer er ødelagt! Orker ikke engang ta en titt.

Nei fy faen det var ikke sånn jeg så det for meg..

Med mindre jeg får lov å rydde opp i morgen sammen med Alastor så håper jeg vi fortest mulig går tilbake til én tråd!

Endret av Points
Lenke til kommentar

Skrev det samme i går, men jeg lot være å nevne brukernavn fordi jeg regnet med at folk tok poenget. Håper både Points og Alastor står i utover helgen og rydder opp

Jeg hadde planlagt å skrive om økonomisituasjonen i klubben, da det er et emne mange kan lite om. Har brukt uttalelige antall timer på lesing av tunge PDF artikler, så tør hevde jeg har over middels greie på klubbens drift nå. Frister uhyre lite å bruke timesvis på forenkle dette til norsk, samt finne offentliggjorte dokumenter mm, når forumet er så tild de grader uoversiktlig.

Med dagens ordning trenger vi underkategorier.

Edit. Kan moderatorer slette tråder egentlig?

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...