Latias Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Dette er quiztråden for Manchester United! Noen regler: - Kun United-spørsmål kan stilles. - Den som svarer riktig på et spørsmål, får stille neste. - Prøv å unngå bruk av Google. Meningen er å kunne vite noe om laget, og ikke bare søke det opp. - Hvis ingen svarer i tråden for tre timer, kan hvem som helst ta over neste spørsmål. Jeg begynner. Hvem er dette? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Duncan Edwards? Vi får se om noen klarer denne: Hvilke draktnumre hadde David Beckham på ryggen i sin tid i United? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 David Beckham hadde draktnummer 10 til å begynne med og når Cantona la opp fikk David Beckham hans trøye, altså den legendariske nummer 7. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 David Beckham hadde draktnummer 10 til å begynne med og når Cantona la opp fikk David Beckham hans trøye, altså den legendariske nummer 7. Det er delvis rett, men bare delvis. Eller halvveis, for å være mer presis. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Han hadde vel 24 (?) før han fikk 10, men hvis det bare er halvveis antar jeg at det betyr at han har hatt fire numre tilsammen? Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Beckham har hatt 24, 10 og 7. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Har gått tre timer, så jeg tar over. Hvilken storspiller fra 80-tallet spilte også klubbfotball i Norge (han er så klart ikke norsk)? Lenke til kommentar
PSV Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Arthur Albiston. Tror han er skotsk. (Mener det sto om ham i siste US? Han spilte to år i Molde om jeg ikke husker feil.) Endret 27. november 2009 av PSV Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Det er riktig. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hvem var første Manchester United-spiller som scoret i ett VM-sluttspill? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Han hadde vel 24 (?) før han fikk 10, men hvis det bare er halvveis antar jeg at det betyr at han har hatt fire numre tilsammen? Meget godt resonnert. Han hadde nr. 28 aller først. Hvem var første Manchester United-spiller som scoret i ett VM-sluttspill? Jeg ville trodd Sir Bobby Charlton. Det sies jo ellers at waliseren Colin Webster burde ha blitt den første noen år før Charlton, da han bommet på en enorm sjanse etter å ha kommet inn som innbytter for storspilleren John Charles i kvartfinalen mot Brasil i 1958. Men det er en annen sak. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Det stemmer nok at det er snakk om Bobby Charlton. Når det gjelder VM-58 så er det utrolig hvor lite som skulle skjedd for at lilleputtnasjonen Wales skulle gått helt til topp. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Når det gjelder VM-58 så er det utrolig hvor lite som skulle skjedd for at lilleputtnasjonen Wales skulle gått helt til topp. Også ganske utrolig at samtlige britiske lag var med. Det kommer vel neppe til å skje igjen med det første. Men, men. Siden vi er inne på Wales: Hva het waliseren som kom til United fra Manchester City, for så å avslutte karrieren i City igjen? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Dennis Law. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Det er ingen av de to. Denis Law er for øvrig skotte. Han spilte ving for United tidlig på 1900-tallet, og la ikke opp før han var nesten 50. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Gått lang tid, så tar over neste spørsmål. Hvilke to klubber har Sir Bobby Charlton vært trener for? Lenke til kommentar
Catastrof Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Preston North End og Waterford United. Endret 29. november 2009 av Catastrof Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Waterford er feil. Lenke til kommentar
Catastrof Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Då aner eg ikke kem den andre klubben var.. Han var ikke manager i Wigan viss det er de du tenker på.. Endret 29. november 2009 av Catastrof Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå