Gå til innhold

PL: 29.11.09 v Chelsea, Emirates Stadium

invalid_user

Arsenal - Chelsea  

16 stemmer

1. 1. Arsenals beste spiller?

• Manuel Almunia
      0
    • Bacary Sagna
      0
    • Armand Traoré
      0
    • William Gallas
      4
    • Thomas Vermaelen
      0
    • Cesc Fabregas
      3
    • Alexandre Song
      2
    • Denilson
      0
    • Samir Nasri
      1
    • Andrei Arshavin
      2
    • Eduardo
      0
    • Theo Walcott (sub)
      1
    • Carlos Vela (sub)
      0
    • Tomas Rosicky (sub)
      3

Anbefalte innlegg

29.11.2009

Arsenal - Chelsea

Barclays Premier League

17.00 @ Emirates Stadium

Canal+ Sport 1 & Canal+ Sport HD

Dommer: Andrew Marriner

Chelsea%20v%20Arsenal%20Premier%20League%2066LrrwiJp6Bl.jpg

Foto: Mike Hewitt/Getty Images Europe

Søndag 29.11.2009 kommer Chelsea på besøk til Ashburton Grove. Sist laget fra vest-London besøkte hjemmebanen vår ble det et bittert 1-4 tap, så The Gunners har definitivt mye å revansjere. Chelsea har imponert voldsomt så langt og topper for øyeblikket tabellen med 33 poeng. Hjemmelaget ligger på tredje plass, åtte poeng bak lederen, men har også én kamp mindre spilt. En seier i denne kampen vil derfor være uvurderlig for begge lagene, så vi kan forberede oss på en ordentlig batalje.

Ligatabell før Gameweek 14

tablek.jpg

Home news

Arsenal har vært i friscorende form før de mistet formsterke Robin van Persie til skade under den siste landslagssamlingen. Spissen har siden vært i Serbia og mottatt morkake-behandling av Mariana Kovacevic, men det er ikke forventet at han skal rekke kampen. Kieran Gibbs fikk også brudd i metatarsal-benet i sluttminuttene av Champions League-oppgjøret mot Standard Liège, og det er ventet at Mikaël Silvestre vil vikarere som venstreback. William Gallas og Andrei Arshavin fikk små "knocks" da de gikk etter samme ball i en hodeduell. Førstnevnte kom verst ut av den, og Wenger sa torsdag at han var usikker til kampen. Arshavins smell var ikke så alvorlig og russeren er forventet å finne i startelleveren. Ingen andre enn Łukasz Fabiansk kommer tilbake fra skader. Den komplette skadelisten er: Kieran Gibbs, Abou Diaby, Gaël Clichy, Robin van Persie, Nicklas Bendtner, Johan Djourou.

Arsenal vil være ute etter å reise kjerringa etter den tannløse forestillingen mot Sunderland forrige helg, men det kan bli en tøff oppgave mot formsterke Chelsea.

Arsenals 5 siste kamper:

Arsenal 2 - 0 Standard Liège

Sunderland 1 - 0 Arsenal

Wolverhampton Wanderers 1 - 4 Arsenal

Arsenal 4 - 1 AZ Alkmaar

Arsenal 3 - 0 Tottenham Hotspur

Forventet starting-XI:

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Mikaël Silvestre

Cesc Fàbregas - Alexandre Song - Denílson

Samir Nasri - Eduardo - Andrei Arshavin

Subs: Łukasz Fabianski, Philippe Senderos, Emmanuel Eboué, Armand Traoré, Tomáš Rosický, Theo Walcott, Carlos Vela

Man to watch: Alexandre Song

Away news

Carlo Ancelotti har virkelig fått fart på sakene i Chelsea siden han tok over klubben i sommer. Klubben har kun tapt to ganger så langt i Premier League, begge bortekamper mot Wigan og Aston Villa. De har allerede slått Liverpool og Manchester United på Stamford Bridge, og nå står en ny topp 4 klubb for tur, denne gangen på bortegress. Deres siste kamp var mot Porto på Estádio do Dragão, og Nicolas Anelka ble matchvinner for de blå, som vant 1-0 og dermed sikret topplasseringen i gruppa si. Didier Drogba returnerte etter skade og vil nok bli å finne i lagoppstillingen på søndag. Ashley Cole satt på benken hele kampen, og er også forventet til å returnere mot gamleklubben. Frank Lampard har i likhet med van Persie gjennomgått morkake-behandling og ser ut til å returnere. Ellers er José Bosingwa skadet, men Branislav Ivanović har bevist at han er en god nok erstatter.

Chelseas 5 siste kamper

Porto 0 - 1 Chelsea

Chelsea 4 - 0 Wolverhampton Wanderers

Chelsea 1 - 0 Manchester United

Atlético Madrid 2 - 2 Chelsea

Bolton Wanderers 0 - 4 Chelsea

Forventet starting-XI:

Petr Čech

Branislav Ivanović - John Terry - Ricardo Carvalho - Ashley Cole

Michael Essien - John Obi Mikel - Frank Lampard

Joe Cole

Nicolas Anelka - Didier Drogba

Subs: Ross Turnbull, Alex, Zury Zhirkov, Deco, Michael Ballack, Salomon Kalou, Florent Malouda

Man to watch: Didier Drogba

Klubbenes lagoppstillinger de 3 siste kampene

Siste 5 innbyrdes oppgjør:

10.05.2009 PL: Arsenal 1 - 4 Chelsea

18.04.2009 FAC: Chelsea 2 - 1 Arsenal

30.11.2008 PL: Chelsea 1 - 2 Arsenal

23.03.2008 PL: Chelsea 2 - 1 Arsenal

16.12.2007 PL: Arsenal 1 - 0 Chelsea

Resultattips: 1-1; Arshavin

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanon med første kamptråd! Denne tråden kan fungere som en mal for andre som vil lage kamptråd i fremtiden. Godt arbeid iRoman.

Over til kampen: Tror vi kan forvente oss en kamp med høyt tempo, mye prestisje og mange mål. Arsenal vil garantert stå høyt og ha mye ball, det interessante blir hvordan Chelsea svarer på dette. Sannsynligvis vil de ligge litt bakpå fra start, og satse på kontringsmål fra Anelka.

Vår viktigste oppgave blir å slutte med surret vi dreiv med mot Sunderland. Kantene våre må invitere til helhjerta løp i bakrom, flikk-flakken vi spilte sist helg vil bli torpedert lett som en lek av spillere som Essien. Med van Persie ute, hviler det en stor bør på skuldrene til Cesc Fabregas, som har vært en gigant sålangt i sesongen. Med Cesc on fire, skal Chelsea få det hardt. Jeg har merkelig nok en ganske god følelse før kampen, men innser at det blir veldig vanskelig å ta tre poeng.

Resultattips: 2-2

Fabregas, Eduardo

Drogba, Anelka

Lenke til kommentar

Samme tenker jeg, et flott innlegg som kan bli en fungerende mal. Bra jobba!

Jeg frykter det verste, tror at vi taper. Her er det helt annerledes enn Liverpool og Man.Utd., for Chelsea er veldig kynisk og er flink til å utnytte våre svakheter. Blant annet nu som vi har Silvestre som venstreback.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Litt mykje negativitet ute og går? Heilt klart at de får ein vanskeleg kamp mot eit godt Chelsea-lag, men er ikkje vits å gje heilt opp før kampen. Dessverre så er de uheldige med skader, noko som kan slå negativt ut. Eg håper de tar poeng mot Chelsea (naturlig nok).

Gratulerer med ein meget pen førstepost forresten.

Lenke til kommentar

Veldig bra laget og enig med de andre som vil ha denne som mal.

Skal jeg si noe bør man kreditere fotografen om man napper bilder fra nettsider, i dette tilfelle Mike Hewitt/Getty Images Europe)

Har en ekkel følelse mot kampen, selv om vi har vist til tider glimrende fotball i det siste, og det er på Emirates.

Chelsea virker fryktelig sterke og solide, og jeg håper virkelig gutta våres kan gi dem deres 3 bortetap denne sesongen.

Får vi uavgjort skal ikke jeg grine over det.

Lenke til kommentar
Skal jeg si noe bør man kreditere fotografen om man napper bilder fra nettsider, i dette tilfelle Mike Hewitt/Getty Images Europe)

Akkurat det tenkte jeg overhodet ikke på når jeg laget tråden. Men done. Takk for skryt forresten. <3

Når det gjelder kampen har jeg selv en veldig uggen følelse. Jeg tror riktignok at Gallas blir klar (hvor lenge kan en hevelse vare?), men som dere sier er venstrebacken et uromoment. Håper at Silvestre starter der, han er mer rutinert og defensivt orientert enn Traoré. Jeg tror dog ikke at det blir et stortap, disse kampene har de siste årene vært ekstremt jevne. Unntaket er 1-4 tapet i fjor, men skal jeg være ærlig kunne den kampen like så godt også endt 3-1. Vi var utrolig ineffektive og ekstremt dårlige i forsvar. Dessuten var det rett etter CL-exiten og gutta hadde ingenting å spille for. Tror i alle fall at det blir mer jevnspilt på søndag. Vi har vært veldig gode på Ashburton i år, satser på at det fortsetter.

Lenke til kommentar

Cred for god førstepost.

Er skeptisk til Silvestre på venstrebacken, har han hatt noe kamptrening i det siste? Uansett, hvorfor ikke bruke Sagna på venstre og Eboué på høyre? Tror det er det beste alternativet, for jeg mener å ha hørt at Sagna kan spille på høyre. Kan da ikke være så forbanna annerledes å spille på motsatt back heller :p

Lenke til kommentar

Flott kamptråd som setter standarden allerede fra første kamp.

Silvestre har absolutt ikke imponert meg på midtstopperplass for Arsenal, men jeg har et lite håp om at han som en defensiv venstreback kan gjøre en grei jobb mot Chelsea. Det er også en mulighet å sette Sagna og Eboué på hver sin back, og om Gallas ikke blir klar tror jeg det er det mest realistiske, og det beste Arsenal kan stille opp med.

Lenke til kommentar

Svært urovekkende at vi i øyeblikket ser ut til å stille med denne fireren mot Chelsea: Sagna, Silvestre, Vermaelen, Traore. Med tanke på de valgene Wenger har gjort tidligere i sesongen virker dette for meg som den mest sannsynlige fireren. Tror ikke han setter ut Traore, hvis han i det hele tatt skal drømme om en framtid i klubben MÅ han spille når både Clichy og Gibbs er ute. Hvis ikke er det bare å slippe han fri.

Shaky bakover, så vi får satse på det vi har vært glimrende på sålangt i sesongen. Spille god angrepsfotball og score mål. Med en RvP på banen hadde jeg sett lysere på dette, men jeg er fortsatt optimist før kampen.

Lenke til kommentar

Har du helt gitt opp at Gallas kan være klar til søndag? Wenger har jo sagt at det er hevelsen på øyet som er det verste, og man skulle da regne med at den er borte etter et par-tre dager? Håper for all del vi stiller med noe sånn som Eboué - Gallas - Vermaelen - Sagna, evt. Sagna - Gallas - Vermaelen - Silvestre. For all del ikke Traore, han spilte ræv mot Sunderland og etterlot seg store rom. Det kan bli skjebnesvangert mot et lag som Chelsea.

Lenke til kommentar

Har ikke gitt opp Gallas nei, og tenker med meg selv at en hevelse bør gå ned til søndag, men etter det Wenger sier så ville jeg ikke satt gård og grunn på at han blir klar. "His eye is very, very, very swollen." Hvis Billy ikke får i kontaktlinsa er det ikke mulig å spille. Jeg håper virkelig han blir klar, men vi får se.

Lenke til kommentar

Ser mange er veldig bekymra for forsvaret. I min mening er det ikke det som blir problemet, vi har ingenting å vise til i angrepet bortsett fra en kant og en midtbanespiller(Shava & Cesc).

Eduardo/Vela blir kastrert temmelig fort og kommer deretter til å være usynlig resten av kampen. Walcott er vel klar, men han er også til tider en vandrende katastrofe og det eneste han har å by på denne kampen er vel fart. Hvordan vi skal bryte igjennom backlinja til Chelsea er for meg et mysterium.

Lenke til kommentar
Ser mange er veldig bekymra for forsvaret. I min mening er det ikke det som blir problemet, vi har ingenting å vise til i angrepet bortsett fra en kant og en midtbanespiller(Shava & Cesc).

Eduardo/Vela blir kastrert temmelig fort og kommer deretter til å være usynlig resten av kampen. Walcott er vel klar, men han er også til tider en vandrende katastrofe og det eneste han har å by på denne kampen er vel fart. Hvordan vi skal bryte igjennom backlinja til Chelsea er for meg et mysterium.

Er ganske enig i dette. Selv om vi har scoret bøttevis av mål sålangt i sesongen, må en stor del av æren tilegnes Robin van Persie. Han har vært gedigen som oppspillspunkt, og gitt alle andre gode arbeidsforhold. En Eduardo blottet for selvtillit klarer ikke dette på samme måte. Når han i tillegg er omringet av svært statiske vinger, som mot Sunderland, blir det vanskelig. Heldigvis har vi Arshavin tilbake, han blir en svært viktig brikke for oss. Som jeg sa lenger opp, vi trenger helhjerta, sugende løp mellom stopper og back for å knuse forsvarsmuren til Chelsea.

Såg nettopp Wenger sitt pre-match intervju på Arsenal TV Online, og han sa vi hadde to alternativ på venstrebacken: Traore eller Eboue. :o

Bekrefter mistanken jeg hadde, Wenger vurderer ikke engang Silvestre som et alternativ. Veldig dumt i mine øyne.

Lenke til kommentar

http://www.chelseafc.com/page/TalkingPoint...8~47290,00.html

Although Vermaelen had added goals at one end of the pitch, he has done nothing to diminish this problem at the other. Sunderland's winner arose from the Dutchman missing a corner ball and then failing to react quickly enough to the knockdown in the box.
The centre-back has been outjumped during goals for Blackburn, Manchester City and Wolves, as well as Sunderland, along with several near-misses. Will he be the latest in a long line of Arsenal defenders to be Drogba-ed? He can ask Philippe Senderos, still on Arsenal's books, how that feels.

The system, with the limited Alexandre Song in the defensive midfield position ...

Kom igjen, Verminator! Ta luven ut av Drog! Jeg blir ufattelig provosert av å lese det her. På Chelseas offisielle side! Den klubben mangler klasse og respekt.

De vet ikke engang hvilket land Vermaelen kommer fra. Det er latterlig. Bloody hell, faen, vi skal vinne på søndag.

Sagna - Gallas - Verminator - Eboue. Det er rekka si, det! Tror ikke Traore er riktig for denne kampen, altfor urutinert og jeg føler at han vil være tilbøyelig til å gli/tabbe seg ut/whatever i løpet av 90 min ...

Endret av Taxmannen
Lenke til kommentar

Haha, er det The Sun in disguise? Noe av det absolutt latterligste jeg har lest. Greit, Vermaelen har tapt noen dueller i det siste, men hvilken forsvarsspiller har vel ikke gjort det? Gallas og Kolo slet enormt med forståelsen, og enhver idiot kan se at Arsenalforsvaret er det beste på lenge. Håper Vermaelen får kuken der til å spise opp ordene sine. Han og Gallas var omtrent feilfrie på Old Trafford, men personlige feil ødela for oss (takk Manuel og Abou). Nå må bare Billy bli klar. Hvis ikke, er jeg redd at den skribenten får "rett" - bare på grunn av skader.

Det med Song var direkte pinlig. Skaff deg fotballforståelse, douchebag.

Lenke til kommentar

Sick kamptråd du har mekka, iRoman! Fint å sette standarden såpass tidlig :p

Håper nesten på det samme laget som Roman har postet, med bare noen få modifikasjoner. Håper Sagna spiller venstreback, med Eboue på høyrebacken. Sikkert noen som er uenige, men jeg synes Silvestre er et alt for stort uroment til å kunne spille en såpass stor og viktig kamp. Han har heller ikke spilt særlig mye i år, og man kan ikke si at han er i direkte god form. Men men, Wenger knows.

Meget synd om Gallas også er ute. Da sliter vi ekstremt, og blir meget overrasket om vi tar noe mer enn 1p. Jeg klikker i vinkel om vi får en lignende kamp som i fjor. Aldri sett en mer merkeligere kamp enn oppgjøret på Emirates i fjor.

Ellers mener jeg bare Eduardo på topp kan bli alt for lett for Terry og co. For å bryte ned Chelsea mener jeg Eduardo må få mer hjelp av de offensive spillerene rundt han. Arshavin tror jeg kan bli en viktig spiller i denne kampen. Spiller han på sitt beste - spiller Arsenal på sitt beste. Ellers er det viktig å ha både Denilson og Song på midten - slik at vi vinner kampen på midtbanen. Dette mener jeg kan være forskjellen på 0p og 3p. Etter min mening er det viktig å demme opp Ballack. Den mannen har vært sick og kan fort terrorisere midtbanen vår.

Walcott kan bli en viktig joker om vi sliter med å skape de store sjansene. En hurtig Walcott mot en sliten Ivanovic kan gjøre livet surt for serberen.

Men for å være ærlig tror jeg denne kampen blir meget hard og at vi fort kan ende opp på et nytt tap. Blir ikke overrasket om det skjer, men jeg forventer uansett 100% innsats fra gutta og Wenger. Håper Wenger tar tak om ting ikke fungerer og ikke venter til klokka tikker 80min.

Lykke til alle gooners!

COME ON YOU GUNNERS!

Lenke til kommentar
The system, with the limited Alexandre Song in the defensive midfield position ...

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha, Song er en mye mer komplett spiller en det de fleste midtbane spillerene på Chelsea er, Essien er også den eneste jeg regner som bedre, og fortsetter utviklinga sånn blir han bedre. Han er også i bedre form en Essien imo ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...