Gå til innhold

[Løst]Gamer 5k -7k


Anbefalte innlegg

Hei jeg kommer ikke til og kjøpe denne pcen før i juni neste år siden da har jeg komf.

 

Jeg vil egentlig ha en Gamer pc fra 5-7 k helst under 6k.

 

Sett sammen lister eller annet, men jeg vil at alt skal pusches så mye som mulig.

Overklokking skal utføres

 

Kriterier:

 

- Kjølig men tøft kabinett

- 4-6 gb ram

- Helt grei prosessor og Cpu kjøler

- 500 gb Harddisk

- heeeftig grafikk kort, så bra som mulig

- hoved kort som støtter PCI Exspress 2.0 16x

 

Osv bare finn så bra deler som mulig og sett det sammen til en pc så er jeg fornøyd..

 

mvh Hardwaregeek

 

(skjerm,tastatur og mus er ikke nødvendig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ligger veldig mange tråder nedover som kan hjelpe deg med akkurat dette. Mange av dem er av nyere datoer å så burde ikke være noe problem!

Core i5 750 er budsjett CPU, med veldig store muligheter til å overclockes til 4ghz++ kan være en ide!

Lykke til med kjøpet ^^,

Endret av noXelon
Lenke til kommentar

Du skal ha en pc om ca 7mnd, og du begynner å planlegge komponenter allerede nå? Må si du er ivrig...

Ikke så veldig lett å anbefale komponenter så langt frem i tid, da prisene som regel synker, nye produkter lanseres, og gamle trekkes tilbake.

 

Så tror jeg ville tatt opp denne tråden igjen i april/mai, ikke noe før. Blir nesten som å planlegge været og skiføret neste år.

Lenke til kommentar
Du skal ha en pc om ca 7mnd, og du begynner å planlegge komponenter allerede nå? Må si du er ivrig...

Ikke så veldig lett å anbefale komponenter så langt frem i tid, da prisene som regel synker, nye produkter lanseres, og gamle trekkes tilbake.

 

Så tror jeg ville tatt opp denne tråden igjen i april/mai, ikke noe før. Blir nesten som å planlegge været og skiføret neste år.

Skulle til å si akkurat det samme. Vent til du har penga, heller. ;)

Lenke til kommentar

Hehe takk for alle svar, har jo tenkt på det samme, men jeg er så inntresert i pc at klarte ikke å holde meg lenger haha :p

 

Jeg skal ta med meg alle tips videre og tar dette sikkert opp i april / mai ja :)

 

Litt annet men jeg først er her:

 

Jeg har en pc som ligger på full load i 29 grader, men kan dette stemme ? har satt på en side vifte som jeg pleier og ha på å da ligger det på 29, men hvis jeg tar av den ligger den på 55-60 grader... Jeg bruker Speedfan til og skjekke gradene, men er dette det beste programmet og skjekke det i ?

Lenke til kommentar

Tenker du på CPU-tempen? Du kan prøve RealTemp, Everest, Core Temp, HWMonitor.. Det er mye software som leser av temp. Everest er et litt større og mer krevende program, men det gir deg mest info. Hvis det er prosessoren din det er snakk om, så syns jeg det høres lite ut med 29 grader på full load.

Lenke til kommentar
Tenker du på CPU-tempen? Du kan prøve RealTemp, Everest, Core Temp, HWMonitor.. Det er mye software som leser av temp. Everest er et litt større og mer krevende program, men det gir deg mest info. Hvis det er prosessoren din det er snakk om, så syns jeg det høres lite ut med 29 grader på full load.

 

 

ok Takk Det er GPU jeg snakker om :) skal prøve meg fram takk for svar:)

Lenke til kommentar

Du lurer på hvor bra de er? De er jo ganske så utdatert. Begge to er AGP, som er et grensesnitt som ikke blir brukt lenger. Hvis det er noen som fortsatt produserer AGP kort, så er det isåfall veldig få. De har ikke sjangs på dagens spill.. Men det spørs jo hva du bruker pcen din til.

Lenke til kommentar
Du lurer på hvor bra de er? De er jo ganske så utdatert. Begge to er AGP, som er et grensesnitt som ikke blir brukt lenger. Hvis det er noen som fortsatt produserer AGP kort, så er det isåfall veldig få. De har ikke sjangs på dagens spill.. Men det spørs jo hva du bruker pcen din til.

 

hehe skjønner :D de er ikke det beste av det beste :p men det funker fett på CS og Css da..

 

Det hovedkortet jeg har er vel ganske nytt men De passer der alikevel, men tror du det støtter Pci exspress 2.0?

 

Husker ikke navnet på hovedkortet men skal se om jeg kan finne det i morra, men har også dette Asus a7n8x Deluxe

 

Noen specs på Pc nr 2 :

HovedKort: Asus a7n8x Deluxe

Grafikk-kort: Radeon 9800 SE

Ram: 1Gb

HDD(For øyeblikket) : Samsung 80 GB

Psu: Chiftec 400w

Endret av hardwaregeek
Lenke til kommentar
Ser ikke ut som at Asus a7n8x Deluxe har pci-e 2.0 ekspansasjonsspor. Så der har du bare muligheten for AGP. Forresten så skjønner jeg veldig godt at du er ivrig på å skaffe deg ny pc ;) Satt selv med AGP og Pentium 4 for 4-5 mnd siden.

 

 

Hehe ok er ikke så farlig :) ja er litt ivrig nå, så etter alt komf styr så blir´e Data :D

 

Men kan man forsatt få kjøpt gode AGP Grafkort?

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som at Asus a7n8x Deluxe har pci-e 2.0 ekspansasjonsspor. Så der har du bare muligheten for AGP. Forresten så skjønner jeg veldig godt at du er ivrig på å skaffe deg ny pc ;) Satt selv med AGP og Pentium 4 for 4-5 mnd siden.

 

 

Hehe ok er ikke så farlig :) ja er litt ivrig nå, så etter alt komf styr så blir´e Data :D

 

Men kan man forsatt få kjøpt gode AGP Grafkort?

 

 

Forresten det er bare Gpuen som heter Geforce 6200, Den sitter på ett asus grafikk kort av noe slag.., Og fant ut navnet på Hovedkortet mitt Asus m2v-mx ( Det står at det støtter PCI Express x16 :D)

Endret av hardwaregeek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...