Gå til innhold

Ny tv - Philips 9704

Anbefalte innlegg

Skal skaffe meg ny tv i nær fremtid, og har lagt min elsk på nye toppmodellen til Philips, 9704.

MEN, denne er jo da litt dyr. 23.000 i billigste nettbutikk, og de har den ikke på lager før om en mnd ca.

Det jeg lurer på er om det finnes noen alternativer som kan være vel så bra, men er litt rimeligere.

Bruken av tven skal være en del film (blu-ray, og noe pc-tilkobling) tv-titting og ps3-spilling. Rommet er også ganske lyst ved normal bruk, men lys kan lett stenges ute.

Jeg vil helst ha en lcd med bakbelyst led, helst med lokal dimming slik som 9704 har.

Tven skal ikke være mindre enn 46".

Noen som har litt styring på tv-jungelen der ute som kunne hjulpet meg litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal skaffe meg ny tv i nær fremtid, og har lagt min elsk på nye toppmodellen til Philips, 9704.

MEN, denne er jo da litt dyr. 23.000 i billigste nettbutikk, og de har den ikke på lager før om en mnd ca.

Det jeg lurer på er om det finnes noen alternativer som kan være vel så bra, men er litt rimeligere.

Bruken av tven skal være en del film (blu-ray, og noe pc-tilkobling) tv-titting og ps3-spilling. Rommet er også ganske lyst ved normal bruk, men lys kan lett stenges ute.

Jeg vil helst ha en lcd med bakbelyst led, helst med lokal dimming slik som 9704 har.

Tven skal ikke være mindre enn 46".

Noen som har litt styring på tv-jungelen der ute som kunne hjulpet meg litt?

Denne Philips 42" . Det skal være en knakende bra TV som nr 2 etter den du har lagt din elsk på. Skal være mer enn godt nok for de fleste. Det er riktignok en 42" og den er vel ikke helt på lager ennå. Det vil kanskje finnes i 46" også?

Tror det er et godt kompromiss...

Lenke til kommentar

Takker for tips, men tror nok ikke jeg vil gå for den du linket til :).

Var nede på soundgarden i dag, og der hadde de 9704 hengende til utstilling, 25.000,-.

WOW, for ett bilde det var. Flyten i bildet under panoreringer var helt utrolig i forhold til andre modeller som hang rundt den. Skarpheten i bildet var sylskarpt, nesten så man fikk vondt når man så det close-up.

Dette ga definitivt mersmak.

MEN det som gnager er om den er verdt pengene.

Noen fler som kan komme med innspill somkan gjøre valget lettere for meg? =)

EEr det noen av Samsung sine LED-tver som vil gi mer valuta for penge f.eks? Jeg ser elkjøp skal ha denne her på tilbud til 10.000 snart: Samsung UE46B6050

Endret av Mumsen
Lenke til kommentar
Takker for tips, men tror nok ikke jeg vil gå for den du linket til :).

Var nede på soundgarden i dag, og der hadde de 9704 hengende til utstilling, 25.000,-.

WOW, for ett bilde det var. Flyten i bildet under panoreringer var helt utrolig i forhold til andre modeller som hang rundt den. Skarpheten i bildet var sylskarpt, nesten så man fikk vondt når man så det close-up.

Dette ga definitivt mersmak.

MEN det som gnager er om den er verdt pengene.

Noen fler som kan komme med innspill somkan gjøre valget lettere for meg? =)

EEr det noen av Samsung sine LED-tver som vil gi mer valuta for penge f.eks? Jeg ser elkjøp skal ha denne her på tilbud til 10.000 snart: Samsung UE46B6050

Jeg har forstått det slik at den Philips jeg linket til er bedre enn Samsung LED. Videre så har jeg en bekjent som har den Philips du sugler på. Han angrer svært mye på at han ikke kjøpte den jeg linket til. Da hadde han fått så og si like bra TV til en mye rimeligere penge.

Men den 9664H er jo også helt ny og nesten ikke testet. Dessuten må du jo vente litt på den og. Kan ikke se at noen har den på lager enda.

Samsung LED er jo også flotte TV`er. Jeg er svak for dem. Men Philips er bedre er mitt inntrykk etter lang tid, dessuten har de TV`er som har bedre lyd.

Lenke til kommentar

Philips lager langt bedre LED tv-er enn Samsung, men sistnevnte har et fortrinn med disse EdgeLED skjermene. Når det kommer til vanlig baklyste lcd-er så ligger Samsung langt foran når det kommer til kontrast og sortnivå. Allikevel er Philips svært bra på billedbehandling og hvis man bare tar seg bryet å kalibrere dem skikkelig så blir bildet veldig bra. Ambilight systemet til Philips er en sikker vinner og en av de bedre oppfinnelser som er gjort for flat tv de siste årene.

Lenke til kommentar
Jeg har forstått det slik at den Philips jeg linket til er bedre enn Samsung LED.

Men den 9664H er jo også helt ny og nesten ikke testet. Dessuten må du jo vente litt på den og. Kan ikke se at noen har den på lager enda.

Samsung LED er jo også flotte TV`er. Jeg er svak for dem. Men Philips er bedre er mitt inntrykk etter lang tid, dessuten har de TV`er som har bedre lyd.

Jeg blir mer og mer i tvil her nå. Det som gjorde at jeg valgte bort 9664 tidligere var at den var 42 tommer. Men nå fant jeg jo da ut at den finnes i en 47 tommer versjon også. Så da ble det straks litt mer tvil her.

Jeg er dog ikke lenger sikker på om kriteriet mitt for at den nye tven skulle være LED er noe jeg skal holde meg slavisk til heller.

Er det veldig stor forskjell på en LCD blandt toppmodellene, og en LED?

Ettersom jeg forstod er 9664 toppmodellen til philips blandt LCD. Og det er 3.000/5.000 (alt etter om det er butikk eller nett jeg handler fra) er det som skiller 9664 og 9704.

EDIT: Eneste forskjell jeg finner på de to når jeg sammenligner er at 9704 er bakbelyst LED med lokal dimming, og har derfor en kontrast på 5.000.000:1. Mot 9664 (vanlig LCD) sine 80.000:1.

Endret av Mumsen
Lenke til kommentar
Jeg har forstått det slik at den Philips jeg linket til er bedre enn Samsung LED.

Jeg blir mer og mer i tvil her nå. Det som gjorde at jeg valgte bort 9664 tidligere var at den var 42 tommer. Men nå fant jeg jo da ut at den finnes i en 47 tommer versjon også. Så da ble det straks litt mer tvil her.

Jeg er dog ikke lenger sikker på om kriteriet mitt for at den nye tven skulle være LED er noe jeg skal holde meg slavisk til heller.

Er det veldig stor forskjell på en LCD blandt toppmodellene, og en LED?

Ettersom jeg forstod er 9664 toppmodellen til philips blandt LCD. Og det er 3.000/5.000 (alt etter om det er butikk eller nett jeg handler fra) er det som skiller 9664 og 9704.

EDIT: Eneste forskjell jeg finner på de to når jeg sammenligner er at 9704 er bakbelyst LED med lokal dimming, og har derfor en kontrast på 5.000.000:1. Mot 9664 (vanlig LCD) sine 80.000:1.

JEg har også forstått at 9664H er toppmodellen til Philips innen LCD og mer eller mindre er eneste forskjell fra den andre er LED. MEn om det er verdt så mye penger ekstra....tja. Den er jo også smekker i målene. Den er vel ikke mer enn snaue 5 cm dyp. Ikke så langt unna samsungen det. Og philips TV`ene ser veldig bra ut design messig. Samt at de er bedre på lyd enn samsung. Men det betyr kanksje ikke så mye for mange fordi de kjører lydanlegg. For meg som skal ha det stua uten lydanlegg - betyr det litt..

Ut fra prislistene på nett er vel 42" mulig å få til 12 - 13 tusen kr. Og det er vel over 10 tusen mindre enn hva du så for deg på den Philips Led skjermen. Men den du linket pris til var kanskje en større TV.

Jeg kunne godt tenkt med den til Philips, så jeg lurer på når den er å få tak i og hva slags pris den ender ut på.

Lenke til kommentar

Om du mener den 47" 9664 til philips så skal den være på lager hos net on net.

47PFL9664H

Jeg vil også helst ha meg en philips. Jeg bruker eget anlegg til lyden når det gjelder spill og film, men til vanlig tv så går det via tvhøytalerne. Så litt lydkvalitet der er jo ikke å forakte.

Jeg klarer bare ikke bestemme meg for om jeg skal ut med de ekstra lappene for LED-tven. Jeg kommer ikke til å betale hele beløpet på en gang da jeg får et privat lån for å dekke størsteparten av utgiftene til tven foreløpig. Så jeg vil jo ikke merke så mye til den økonomiske forskjellen sånn sett.

Lenke til kommentar
Om du mener den 47" 9664 til philips så skal den være på lager hos net on net.

47PFL9664H

Jeg vil også helst ha meg en philips. Jeg bruker eget anlegg til lyden når det gjelder spill og film, men til vanlig tv så går det via tvhøytalerne. Så litt lydkvalitet der er jo ikke å forakte.

Jeg klarer bare ikke bestemme meg for om jeg skal ut med de ekstra lappene for LED-tven. Jeg kommer ikke til å betale hele beløpet på en gang da jeg får et privat lån for å dekke størsteparten av utgiftene til tven foreløpig. Så jeg vil jo ikke merke så mye til den økonomiske forskjellen sånn sett.

For meg er det 42" som er aktuelt. Så da ser jeg jo at den er på lager i din størrelse. Da er heller ikke prisforskjellen like stor ser jeg.

Hvis det er snakk om 3 - 5 tusen, er jo ikke all verdens. Men personlig tror jeg aldri jeg hadde tatt opp lån for å kjøpe en TV. Men du må kanskje ha lån uansett hvilken du velger.

Det å kjøpe slike artikler som Tv, tlf. data osv er jo en evig kamp mot klokka. Det kommer jo hele tiden noe nytt som man vil ha. Kluet er vel å kjøpe noe som ikke er det dyreste og nyeste tror jeg. Selv om det er det man har lyst på.

Hvis du f.eks. kan leve med 42" sparer du jo veldig mye penger - og kanskje kan klare deg uten lån...

Lenke til kommentar

Jeg kunne kanskje klart meg med 42", men jeg har alltid vært veldig glad i film, og har sagt at når jeg skal kjøpe ny tv neste gang så skal det være en tv som man gleder seg til å se film på. Derfor vil jeg ikke ha noe mindre enn 46".

Grunnen til at jeg må se meg om etter tv nå er fordi samboeren skal flytte ut, og tar da med seg tv'en. Og om jeg ikke låner penger for å kjøpe tv så har jeg ikke råd til en tv for mer enn 4000 kroner for øyeblikket :p

Men min far, snill som han er, sa at jeg skulle finne et tv jeg ville være veldig fornøyd med så skulle han låne meg de pengene jeg mangler for å få kjøpt tv. Og da har jeg ikke noe fast trekk i mnd. Og betaler det jeg kan, når jeg kan. Jeg hadde aldri tatt noe lån i en bank for å kjøpe meg tv.

Jeg begynner å vurdere 9664 mer og mer her nå. 3-5000 kroner er jo en del penger det også.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme dilemma som deg, men valget mitt stod mellom de mindre modellene. Jeg vurderte 42" 9664 og 40" 9704, og jeg har nå endt opp på 9704. Forskjellene mellom de to er ikke veldig store, men LED-bakbelysningen og ambilight 3 var det som dyttet meg over kanten. 46PFL9704 ble kåret til verdens beste LCD-TV 2009/2010 av EISA panelet, de fleste tester jeg har lest ser ut til å være relativt enig i den konklusjonen.

Lenke til kommentar
Hvorfornøyd er du med valget ditt? Syns du LED og ambilight 3 er verdt de ekstra tusenlappene?

Da skjønner jeg ang lån. Fint med slike foreldre. OG hvis samboeren flytter ut er det kanskje godt å trøste seg selv med noe ekstra. Jeg tror uansett du får god tv hvilken du velger. Det er ikke sikkert man kan se forskjellen selv uten være ekspert. D

Uansett det Phillips er gode på er å gjøre vanlige TV sendinger til gode sendinger. Altså så å si HD- Følger med på hva du velger..

Lenke til kommentar
Hvorfornøyd er du med valget ditt? Syns du LED og ambilight 3 er verdt de ekstra tusenlappene?

Jeg har ikke fått TVen enda, det ser ut til å være lang leveringstid på 9704. Men ja, etter hva jeg har sett av forskjell i butikk synes jeg prisforskjellen er verdt det. Jeg synes heller ikke 3000 kr er allverdens med forskjell når det er snakk om summer over 20.000. Jeg har dog et problem med å kjøpe ting som er nest best. :wee:

Lenke til kommentar
Jeg har dog et problem med å kjøpe ting som er nest best. :wee:

Jøss, du også :p Sliter med det samme. Har på følelsen av at det ender på 9704. Vet de får den inn i starten av desember på soundgarden. Men da til en pris av 25.000. I motsetning til 23.000 i nettbutikk med ventetid på en måneds tid O.o

Lenke til kommentar

Vet det blir dobbelpost, men bruker dette som en mulighet til å bumpe :p

Var på datakjeden i dag og forhørte meg om de hadde peiling på når de forventet å ha 9704 på lager, men det var ingen bekreftet dato på den enda. Da sitter jeg igjen med soundgarden som skulle få den inn om en ukes tid. Men da til en høyere pris.

Jeg vet det er mange som pruter litt når det gjelder dyr elektronikk (noe jeg vil si denne tven er kvalifisert til å kalles :p ). Men som den litt sjenerte kjøperen jeg er har jeg ingen erfaring med dette selv.

Er det noen som har erfaringer med å prute hos soundgarden? Og enda bedre om det var tv det ble prutet på :)

Lenke til kommentar

Det er vel ikke verre enn å prøve? Jeg tok et kjapt søk på verdensveven og det ser ut til å være mulig å prute på Soundgarden, iallefall på litt større pakker. Det er ikke sikkert de klarer å matche nettbutikkenes pris, men kanskje de klarer å få ned prisen noe. Det verste som kan skje er jo at de sier nei. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...