Gå til innhold

>Weed< Thread 2009

Anbefalte innlegg

>WeedThread<

Siden det er så mange som legger ut poster om cannabis, marihuana og hasj, så tenkte jeg att jeg gjør en egen liten tråd.

Her kan du snakke om alt som har med det å gjøre.

Smak eller opplevelser.

Prat gjerne om de første gangene du prøvde hasj.

Diskuter gjerne priser.

Sleng gjerne opp ett bilde eller to. De beste bildene kommer i "Albumet".

Album. (Bilder av ang emnet)

Marijuana.jpgweed_plant.jpgHorny%20Goat%20Weed%20m.jpg

hash.jpg

hasj271001sak.jpg

Tips fra "Kenny [email protected]"

Jeg har noen råd til nybegynnere:

- Første gang man prøver hasj så er kroppen relativt ukjent med stoffet. Vi har jo reseptoarer for THC osv i hjernen så DEN vet hva den skal gjøre med det. Men kroppen ellers vet ganske lite om det. Dermed slipper det meste gjennom ganske lett og man får en sterkere opplevelse. En annen ting er at kroppen har et slags "beger" om man vil, som er nødt til å fylles opp før man får noen virkning. Dette har med det at kroppen ikke kjenner igjen stoffet spesielt godt. Det som da skjer de første gangene man prøver det er at man ikke kjenner noe som helst. Det betyr IKKE at det er en god idé å røyke mer! Heller tvert imot!

Dersom du røyker mer så vet du aldri når dette "begeret" plutselig er fylt opp og kanskje eksploderer det og du får en altfor sterk effekt.

Når dette er sagt kan det også sies at hasj og cannabis rent generelt fungerer på forskjellige måter. Mørke typer bør du holde deg langt unna de første gangene. Dersom du kjenner at lukta på selve røyken er veldig "ram" på en måte, så bør du røyke lite om gangen. Vent deretter 10 minutter før du tar et nytt drag.

THC i seg selv er det som skaper paranoia og urasjonell frykt. Man får rett og slett psykotiske tendenser om man røyker for mye av disse typene. Andre typer som lyse hasjtyper har ofte en noe annerledes effekt grunnet et bedre balansert forhold mellom THC og CBD. CBDen er svært viktig for at rusen skal bli bra og man ikke skal få panikkanfall. Uheldigvis (grunnet forbudet) vet man aldri hva de forskjellige typene inneholder. Derfor må man ta det med ro. Dersom man IKKE tar det med ro, kan effektene bli sånn:

- Kjenner hjertet banker svært hardt og fort

- Hyperventilerer

- Føler særdeles ekkel frykt

- Paranoia

- Redd for at man er gal

- Redd for at man vil forbli sånn resten av livet

- Alle punktene over gjentar seg konstant

Når det er sagt skjønner du kanskje at du bør ta det med ro med røykingen de første gangene. Dersom du føler at du er en litt redd person av natur, f. eks ikke er veldig glad i folkemengder, ta bussen alene osv så er du en av typene som ikke bør røyke masse. Da kan det nesten garanteres at du får en dårlig effekt de første gangene.

Så, ta et lite trekk, vent 10 minutter og føl på hodet ditt om du kjenner noe som helst. SÅ ta et lite trekk til. Når effekten kommer lar du være å røyke mer. Når effekten da kommer vil du merke disse effektene:

- Et merkelig slags "bånd" rundt hodet. Noen kaller det for "jernhjelmen"

- Følelsen av at bevisstheten (deg) ligger på en måte "bak" hodet.

- God og varm stemning i hele kroppen

- Pratesjuk

- Latterkrampe

- Trang til å filosofere over alt

- Trang til å analysere ALT

- Sterkere følelse av musikk

- Euforisk stemning, alt er bra

- Masse spytt til å begynne med. Spyttkjertlene eksploderer til å begynne med, men slutter dermed å produsere mer spytt. Resultatet er at du "tygger" på samme spyttet om og om igjen og spyttet blir helt hvitt. Veldig ekkelt, drikk vann!

Hovedregelen er å ta det med ro, ikke vær tøff og "manne seg" foran de andre. Det kan straffe seg..

Kom gjerne med tips til topic navn.

PS: Det er ikke lov til salg av hasj eller noe som er ulovlig i Norge på denne tråden.

Men diskuter gjerne pris.

Tråden er kun for snakk angående dette emnet. Alltså "Weed"

Så prat i veie

(Oppdatere tråden i morgen =D)

Endret av KK-f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på en ting, hvorfor i helvette er det så mange som bruker det? Og hvorfor er det så alt for mange som mener det burde bli lovlig? Er ikke folk klar over at det kan føre deg over til andre og farligere stoffer? Har vi ikke nok problemer med at alkohol og tobakk er lovlig? Vi trenger da ikke enda et mega problem, eller?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting, hvorfor i helvette er det så mange som bruker det? Og hvorfor er det så alt for mange som mener det burde bli lovlig? Er ikke folk klar over at det kan føre deg over til andre og farligere stoffer? Har vi ikke nok problemer med at alkohol og tobakk er lovlig? Vi trenger da ikke enda et mega problem, eller?

Fordi de har fått opp øya for at det er en relativt uskyldig plante. Det problemet løses ved en legalisering :)

Lenke til kommentar

Ser jo ut som det går mot delvis, full eller medisinsk legalisering i mange land, blant annet USA, men i Norge har jeg ikke hørt noe snakk om det. Hva er greia?

Politikere gidder ikke diskutere det pga folks uvitenhet eller ignoranse? Det kan være vanskelig å gjøre en helomvending fra straffbart til lovlig, men det er jo noen som må ta ansvar.

Er det mulig å få det av medisinske årsaker i Norge viss du har en snill lege og en alvorlig lidelse? Jeg har hørt at det skal være mulig, men jeg har ikke fått det bekreftet.

Lenke til kommentar
Er ikke folk klar over at det kan føre deg over til andre og farligere stoffer?

Propaganda. Stoffet i seg selv er relativt ufarlig og har i utgangspunktet ingen tilknytning til sterkere stoffer, det er derimot miljøene man må oppsøke for å få tak i harsjen som er det skumle. Hadde det derimot blitt legalisert og solgt på ett slags harsjmonopol, på samme måte som vinmopolet, så ville det ikke være nødvendig å oppsøke disse miljøene for de som er nysjerrige på stoffet og jeg trur dermed at færre ville blitt lurt inn i narkohelvette.

Endret av Tremolo
Lenke til kommentar
Eyy en tråd jeg kan dige i OT-baren.

Bare vi kunne fått lov til å snakke omdet som om det var en snus tråd.

Jeg synes vi burde få en informativ første post og håper den blir litt mer "usaklig" enn den man finner i Samfunns delen.

Det skulle vert digg da :D

Btw, er jeg den eneste her som har blitt lurt på oregano xD?

Ett spørsmål til, hva er første effekten man får når man har røket hasj?

Endret av KK-f
Lenke til kommentar

- Første gang man prøver hasj så er kroppen relativt ukjent med stoffet. Vi har jo reseptoarer for THC osv i hjernen så DEN vet hva den skal gjøre med det. Men kroppen ellers vet ganske lite om det. Dermed slipper det meste gjennom ganske lett og man får en sterkere opplevelse. En annen ting er at kroppen har et slags "beger" om man vil, som er nødt til å fylles opp før man får noen virkning. Dette har med det at kroppen ikke kjenner igjen stoffet spesielt godt. Det som da skjer de første gangene man prøver det er at man ikke kjenner noe som helst. Det betyr IKKE at det er en god idé å røyke mer! Heller tvert imot!

Dersom du røyker mer så vet du aldri når dette "begeret" plutselig er fylt opp og kanskje eksploderer det og du får en altfor sterk effekt.

Når dette er sagt kan det også sies at hasj og cannabis rent generelt fungerer på forskjellige måter. Mørke typer bør du holde deg langt unna de første gangene. Dersom du kjenner at lukta på selve røyken er veldig "ram" på en måte, så bør du røyke lite om gangen. Vent deretter 10 minutter før du tar et nytt drag.

THC i seg selv er det som skaper paranoia og urasjonell frykt. Man får rett og slett psykotiske tendenser om man røyker for mye av disse typene. Andre typer som lyse hasjtyper har ofte en noe annerledes effekt grunnet et bedre balansert forhold mellom THC og CBD. CBDen er svært viktig for at rusen skal bli bra og man ikke skal få panikkanfall. Uheldigvis (grunnet forbudet) vet man aldri hva de forskjellige typene inneholder. Derfor må man ta det med ro. Dersom man IKKE tar det med ro, kan effektene bli sånn:

- Hyperventilerer

- Paranoia

- Redd for at man er gal

Når det er sagt skjønner du kanskje at du bør ta det med ro med røykingen de første gangene. Dersom du føler at du er en litt redd person av natur, f. eks ikke er veldig glad i folkemengder, ta bussen alene osv så er du en av typene som ikke bør røyke masse. Da kan det nesten garanteres at du får en dårlig effekt de første gangene.

Så, ta et lite trekk, vent 10 minutter og føl på hodet ditt om du kjenner noe som helst. SÅ ta et lite trekk til. Når effekten kommer lar du være å røyke mer. Når effekten da kommer vil du merke disse effektene:

- Et merkelig slags "bånd" rundt hodet. Noen kaller det for "jernhjelmen" :p

- Pratesjuk

- Latterkrampe

- Masse spytt til å begynne med. Spyttkjertlene eksploderer til å begynne med, men slutter dermed å produsere mer spytt. Resultatet er at du "tygger" på samme spyttet om og om igjen og spyttet blir helt hvitt. Veldig ekkelt, drikk vann! :)

Hovedregelen er å ta det med ro, ikke vær tøff og "manne seg" foran de andre. Det kan straffe seg..

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Noen tips fra meg er å være i godt lag når man røyker første gangen, røykepartneren kan påvirke effekten man får i ganske stor grad og kan enten dra deg ut i en kraftig badtrip eller redde deg fra en.

Det kan ta litt tid før man får effekt de første gangene, tok vell en 6-7 ganger før jeg ble fjern første gangen.

Badtrips er ikke no digg, husker den forrige jeg fikk.

Var hos en kamerat, han og dama var der, plutselig ble jeg sjukt nervøs for at de skulle prøve å drepe meg, så jeg stakk hjem.

På veien ut av gården til huset hans merket jeg at det begynte å bli sykt vanskelig å gå, ble helt utmatta og orka ikke stå oppreist, falt om i grøfta og ble liggende der 45-60 min før jeg orket å karre meg opp igjen og bevege meg hjemover, snike meg inn, opp trappa og krype under dyna.

Lenke til kommentar

- Hyperventilerer

- Paranoia

- Redd for at man er gal

- Et merkelig slags "bånd" rundt hodet. Noen kaller det for "jernhjelmen" :p

- Pratesjuk

- Latterkrampe

- Masse spytt til å begynne med. Spyttkjertlene eksploderer til å begynne med, men slutter dermed å produsere mer spytt. Resultatet er at du "tygger" på samme spyttet om og om igjen og spyttet blir helt hvitt. Veldig ekkelt, drikk vann! :)

Takk for att du tok deg tid til å skrive det. Det kan hjelpe meg mye. Om jeg får panikk, hva burte jeg gjøre?

"Håper ikke admins tar bort tråden. Det föles som mange kommer til å like den"

Hehe, det hender det oppstår artige situasjoner i livet mitt :p

Hehe, trodde du han skulle drepe deg ? :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...