Gå til innhold

Førsteinntrykk fra Assassin's Creed 2


slimtrophy6345

Anbefalte innlegg

Jeg fikk AC2 allerede i dag, men har ikke rukket å spille mer enn 5 minutt inn i spillet.

 

Det første som slo meg var at Ubisoft har lagt mye arbeid i oversettelse - de har oversatt menyen, Animus(!) OG tekstingen av all dialog i spillet. Ganske utrolig for et spill med 18-års grense.

 

Problemet er at man ikke kan velge engelsk tekst, eller engelsk Animus. Hvis jeg tar feil her, noe jeg håper, så vennligst beskriv hvordan du kan forandre det til engelsk.

 

Men hva synes folk ellers?

 

##Mod-notis: endret emnetittel##

Endret av Camrot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Xbox trenger du bare å skifte regionale instillinger og språk har jeg hørt, altså på selve Xbox menyen. Jeg får detta i morra, gleder meg no villt!

 

Har fritime så skal stå utafor butikken fra kl 09:30 (åpner klokka 10) å vente, så skal jeg kjøpe det, dra hjem, spille litt hvis jeg får tid, så tilbake til skolen igjen, før jegk ommer hjem igjen og gamer litt mer. Blir nok mye gaming denne helgen ja.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Ja jeg har vel spilt et par timer nå, og jeg liker det veldig godt!

 

Jeg spesielt det lille av RPG-elementer som de har lagt inn, slik at du kan kjøpe medisin, armor, osv. men tviler på at det kommer til å blir noe annet enn et sted der du må gå for oppgraderinger et par-tre ganger (i motsetning til vendors i f.eks. Diablo som har mye forskjellig utstyr)

 

Etter bare 10 minutter hadde jeg oppdaget en bug, og var fanget inni en bygning som jeg brukte 5 minutter på å komme meg ut av. Ellers har det vært helt glatt.

Lenke til kommentar

Oisann, ser ut som jeg tok feil av butikkene. Er opplagt et mye mer sinnrikt system enn jeg antok.

 

Er de nye "Assassination techniques" egentlig nye, eller var de i 1eren?

 

 

Mens Leonardo da Vinci lager den andre Hidden Blade øver du i bakgården, og lærer å drepe folk ifra f.eks. høystakker, hoppe på folk fra høyder og å dra fiender ned fra hustak når du henger ifra kanten.

 

Lenke til kommentar

digger spillet så langt, men norsk språk in-game blir litt for kjedelig.. "deng løs, kjøp en daggert" osv..

 

har til xbox, er det bare å endre regionale innstillinger, så ordner det seg? (Sorry for at jeg ikke gidder å teste akkurat nå, kl er 04.54 og xbox'en er skrudd av for kvelden:))

Lenke til kommentar

Etter å spilt Uncharted 2, ble dette spillet her rett og slutt helt utrolig middelmådig for min del. Grafikken var utrolig dårlig, det er jo en nedgang i forhold til eneren! Dårlig framerate, samme repetive opplegget, kjedelige oppdrag.. Skjønner absolutt ikke hvordan dette spillet fikk 9/10 fra Gamer.no, det er jo en nedgang i forhold til eneren.

 

Hvis dette spillet her blir GOTY i mot Uncharted 2 eller CoD6 for den saks skyld, så skjønner jeg absolutt ingenting. ACII har ikke noe å stille opp med mot Uncharted 2 en gang, det er ikke i nærheten!

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Skjønner ikke hvorfor du skal dra inn Uncharted eller Modern Warefare 2, da de spillene ikke gar et fnugg til felles oppmot AC2 så og si. AC2 er et platform/action-spill med fokus på stealth. Uncharted har riktignok noe platform og stealth, men er hovedsaklig et gammeldags skytespill og da gir ikke sammenligning noe særlig mening.

 

Når du i tillegg kaller AC2 en nedgang i forhold til enern, er det vanskelig å ta deg seriøst rett og slett, får egentlig vasnkligheter med å tro at du i det hele tatt har prøvd spillet. Ubisoft har lagt inn så mye varisjon i spillet at man kan rett og slett ikke klage. I bunn så gjør man jo det samme, men slik er alle spill.

 

Ellers har du for øvrig rett i at PS3-versjonen sliter med frameraten(x360-vesjonen har ikke dette problemet), men etter hva jeg har lest er dette problemet mindre fremtredende her enn i forgjengeren.

 

EDIT: utdypet noen setninger

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Jeg trekker ikke inn Uncharted 2 som et eksempel med tanke på spilltype, men med tanke på hvordan spillet er gjennomført. Uncharted 2 har en gjennomførelse som er helt vanvittig, bare se på animasjonsdatabasen og hvor godt det flyter. ACII er ikke i nærheten en gang, og det er et spill basert på mye mer free roam med hopping og vasing enn Among Thieves. For ikke å snakke om grafikken der ACII er nærmere PS2 enn noe annet spill jeg har spilt på PS3, og hvor Uncharted 2 er noe av det råeste og oppdrive.

 

Tro meg, jeg har spilt igjennom eneren og jeg prøvde toeren i, ja okei, ikke mer enn tre timer. Men, det hindret meg ikke fra å bli veldig skuffet...

 

EDIT: Naughty Dog viser oss faktisk hva som er mulig med PS3, og når da Ubisoft Montreal serverer oss en halvstekt svinestek på en tallerken serverer Naughty Dog oss en vanvittig gjennomført mør elgstek på gullfat. Å gå fra Uncharted 2 som har mye bedre grafikk og flyt, til AC2 som omtrent ser ut som ei sørpe og går som ei sørpe, det er ikke noe særlig.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Må være slitsomt å være så opphengt i pixler at man ikke ser et godt spill gjennom de.

Uncharted er overlegent det beste spillet grafisk sett dette året, og storymessig topper det nok min liste.

Men at du her kommer å fordømmer et spill du så vidt kan ha rukket å gjøre deg ferdig med introen, og det fordi det har dårligere grafikk en Uncharted blir bare dumt.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Tro meg, jeg har spilt igjennom eneren og jeg prøvde toeren i, ja okei, ikke mer enn tre timer. Men, det hindret meg ikke fra å bli veldig skuffet...

 

Første timene i AC 2 var gørrende kjedelig.

Frem til man får igjen egenskapene er det langt fra noe GOTY, men etter noen timer og man er tilbake mer slik man er vant tar spillet noen syvmilsteg i riktig retning, og nå klarer jeg ikke legge det fra meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...