Bjerknez Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Det er nå like før jeg skal bestille meg en stasjonær kraftpakke fra netshop (ved hjelp av pc-bygger funksjonen på siden dems) og har i den forbindelse ett par spørsmål om valget: 1. Er dette kabinettet bra? 2. Hva mener dere om skjermen? Setter pris på om dere kan komme med forslag til hva jeg kan gjøre for å få ned støyen mest mulig uten at det koster skjorta.... Feks ved bytte av strømforsyning eller annet som bråker mindre. Grunnen til den store strømforsyneren er rett og slett forde jeg kan ha planer om å slenge inn ett 5870 skjermkort til når jeg får lyst... samt at jeg liker og ha litt til overs i tillfelle. Setter pris på rask tilbakemelding... Her er oppsettet: 1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller 1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær 1 stk. Cooler Master HAF 922 Mini, Miditower 1 stk. MIST 1000W avtagbare kabler, rev. 2 Japanske kondensatorer, kabel kit inkl. 1 stk. ASUS P6T SE, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, Firewire, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0 1 stk. Intel Core i7 920 2,66Ghz 8MB, BOXED m/vifte 4,8GT/sec CPU (På lager 20+) 1 stk. OCZ DDR3 6 GB Obsidian Triple Channel PC3-12800 3x2048MB 1600MHz. (9.9.9.24) 1 stk. OCZ DDR3 6 GB Obsidian Triple Channel PC3-12800 3x2048MB 1600MHz. (9.9.9.24) 1 stk. Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103UJ Spinpoint F1 (På lager 20+) 1 stk. Club3D HD5870 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0 Display port/ native HDMI/ DVI 1 stk. Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk 1 stk. Logitech Illuminated tastatur USB 9mm, norsk layout, backlight 1 stk. Logitech MX AIR laser mus USB, 2000dpi 1 stk. Razer musmatte "eXactMat" m/håndleddstøtte 1 stk. Microsoft Windows 7 Ultimate OEM Norsk, 64 bit, DVD 1 stk. Samsung 24" LCD Syncmaster T240 1920x1200, 20000:1, 5ms, VGA/DVI/HDMI 1 stk. Jensen Air:Link 83300 LongRange ExtremeN Trådløst 300 Mbps PCI-kort - 11 1 stk. Lian Li CR-36B, Kortleser, Sort 50-in-1, for synlig 3½" brønn Total pris: 19 219,- Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Ingen som kan komme med en kjapp tilbakemelding her....? Har i skrivende stund endret kabinett til Thermaltake Soprano m/vindu som er litt billigere og som vistnok skal være ganske bra. Jeg syntes også det så litt kult ut. Det jeg sparte i kroner la jeg i Logitech Pro 9000 webcamera. Ellers, så er alt likt som over dog... Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Angående støynivå, så er ikke Tt Soprano noe støydempende. CM HAF 922 er ikke direkte støyende i seg selv, men det er ganske åpent slik at lyd fra andre komponenter lett slipper ut. Største støykilden er vell skjermkortet. Det mest støysvake HD 5870 skjermkortet per dags dato er Sapphire sin Vapor-X versjon. Dessverre så har NetShop ikke dette kortet i sitt sortiment. Annen løsning er å bytte kjøler, som til eksempel Arctic Cooling Accelero TWIN TURBO PRO. Beklaglivis har heller ikke NetShop denne komponenten i sitt sortiment. Når det gjelder støynivå, har jeg hørt mye bra om Fractal Design Define R2. Dette er et billig kabinett til ca 600 NOK og det har gode støydemingsegenskaper, samt andre små ting du forventer av et kabinett av nyere dato- som støvfilter og mulighet til å organisere kabler bak hovedkort brettet. Dessverre må jeg repetere meg selv. Jeg er ganske sikker på at jeg så dette kabinetet hos NetShop tidligere, men nå er det dessverre fjernet fra både lager og liste. Det kan dog nevnes at dette kabinettet har gått som varmt hvetebrød hos andre nettbutikker, så noe må Svenskene ha gjort rett når de mekket sammen dette kabinettet. PS: Nå går jeg utifra at Fractal Design er Svensk, siden hovedkontoret vistnok ligger i Sverige. PPS: De har Define R2 kabinettet til salgs hos den Svenske webshoppen Dustin Home, men dessverre vil vell ikke det hjelpe deg stort. Du kan jo også velge denne metoden: (Se bilde) Legger også til en annen Handlekurv fra Dustin (Se bilde) Lenke til kommentar
TMMProd Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Ja går jo an det... Enn hva med denne? Thermaltake Armor Kabinett Thermaltake Bigwater vannkjøling med ekstra radiator Enermax Galaxy 850W PSU Asus Rampage Extreme MB Intel Core2Quad Extreme QX9770 Corsair Dominator GT 4x2Gb CAS7 1600MHz Edimax WLAN Asus Geforce ENGTX280 1Gb VRAM Adaptec 5405 SAS/SATA RAID Kontroller 3x 300Gb WD VelociRaptor 2x 1Tb WD Caviar Lite-On Blu-Ray Brenner Pioneer DVD spiller Asus VTK 246 24" LCD Logitech G15 Tastatur Logitech G9 Mus Logitech 4.1 Høyttalere Endret 17. november 2009 av TMMProd Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Takker for svar folkens... Kan dere ta en titt i netshop's sortiment under pc-bygg og se hvilket kabinett dere ville valgt? Kriteriene er altså ett kabinett som støyer minst mulig, er stort nok til utvidelser, samt har støysvake vifter.... Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) -men hade det ikke varit bedre med en 80Gb SSD intel? https://prisguiden.no/produkt/112606 -skjermkortet er bra men som du skriver ska du bytte til et 5870 senare, hade først da helre gått før ett ev. brukt men uansett billigare 4890 1Gb.. Endret 17. november 2009 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 -men hade det ikke varit bedre med en 80Gb SSD intel? https://prisguiden.no/produkt/112606-skjermkortet er bra men som du skriver ska du bytte til et 5870 senare, hade først da helre gått før ett ev. brukt men uansett billigare 4890 1Gb.. Skal ikke "bytte" til ett 5870 senere.. men "legge til" ett 5870 senere... (crossfire) muligens ... Det med ssd-disken hadde nok vært flott... men alt koster, og jeg tror jeg skal se meg fornøyd med pengebruken så langt... mulig jeg endrer kabinettet... men hvis dere mener det kabinettet jeg har valgt er greit, så tror jeg at jeg satser på det.. For det er mulig og koble 5870 i crossfire med dette kabinettet? Da tenker jeg på at det ikke blir for trangt.... Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Hva med Antec sitt P193 eller P183? Dette er to kabinetter som sies å ha gode støydempingsegenskaper. EDIT: Koster litt mer, men av disse to ville jeg mest vurdert P193. Den store viften i sidedøren gir god kjøling til skjermkortet, noe som er bra særlig under Crossfire oppsett. Større vifte betyr nødvendigvis ikke mer støy, og rikelig kjøling betyr at viftene på skjermkortet ikke trenger å spinne opp så mye. Jeg ville også sett på andre Hovedkort enn ASUS P6T SE om du skal kjøre Crossfire. Jeg synes PCIe sporene er for tett innpå, noe som vil hindre luftflyten til det øverste kortet og det vil igjen føre til at viften på det øverste kortet må øke for å gi nok kjøling. Du har til eksempel DFI LanParty DK X58-T3eH6 som har rikelig med avstand mellom PCIe sporene. Se filmen hos Youtube Endret 17. november 2009 av Svenni212000 Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) NZXT Hush er støydempet, har god plass og er bra priset..... Det er ikke så godt egnet til CrossFire/SLI, men da skal du velge Endret 18. november 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Men er det noen her som absolutt ikke ville valgt Thermaltake Soprano? Eller er det bare slik at det finnes kabunett som er bedre? Setter dog pris på hvis dere har erfaringer før påstander blir fyrt løs... Jeg bytter altså gjerne kabunettet til noe bedre, men ikke kun pga. Synnsinger. Jeg takker vertfall for hjelpen så langt:) Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 denne eller denne ? 922/932 Jeg personlig skal kjøpe det først kabinettet Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Sikkert veldig bra disse... men synes det liksom blir litt harry... Vil ha ett kabinett som er litt mer klassisk liksom... Noe slikt ville vel vært førstevalget... men betaler ikke nesten 3.000,- bare for kabinettet... det blir for dumt... Vil ikke ha ett kabinett med ti knøttsmå vifter som bråker voldsomt, men vil heller ha ett kabinett med litt færre men større vifter. Samt at kabinettet bør ha plass til to skjermkort i crossfire/SLI) pluss litt oppgradering... Holder det med ett såkalt "midi-tower" eller bør jeg satse på "full-tower"? Hva mener dere? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Er det støydemping så mener jeg Antec P183/193 eller Lian-Li er gode valg. Jeg sier rett ut at jeg ikke har elelr har hatt noen av disse kabinettene, men man trenger heller ikke å stappe hånden i flammene for å vite at det er varmt. Så godt så hver eneste person og brukertest du finner på nett tilsier at Antec P180/190 serie er gode kabinetter for et støysvakt PC bygg. Jeg kan heller ikke se hvorfor de alle skal ta feil, det er bare ikke logisk. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=131888 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=126459 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=130374 <*?) http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=137426 <*?) (*?> Det kan bli litt trangt på de to sistnevnte kabinettene. Et HD 5870 kort er 28cm langt, og avstanden på Lian-Li kabinettene er 29cm. Du vil da ikke ha mer enn en liten centimeter klaring. Det er ikke uhyre mye bedre på Antec kabinettene, men der kan du ta ut den øverste HDD-brønnen og dermed få en god del centimeter ekstra plass. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Da har jeg bestillt pc'en. Her er oppsettet jeg til slutt gikk for: PS! kabinettet er byttet ut med Cooler Master HEF 932 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå