hernil Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Enkelt og greit; hvilken er din favorittutvidelse til nettleseren? Hvilke utvidelser klarer du deg ikke uten? I førsteomgang tenkte jeg å begrense dette til utvidelser for Firefox, men bestemte meg i siste liten til å inkludere alle nettlesere. Skriv navn på utvidelsen, gjerne funksjon, og sleng på en link Pollen vil ha mulighet til å stemme på flere enn én utvidelse og det er også lov til å nominere flere. Avstemning vil skje når jeg føler for det. Det vil selvfølgelig ta minst en uke, men hvis jeg føler at det trengs mer for å få igang en skikkelig poll så venter jeg litt lenger. Da er det bare å kjøre på Nominerte Av andre: johome Tab Clicking Options - With the Tab Clicking Options extension it is possible to set various actions to different clicking events on the tab bar or a tab in the firefox browser. Split Browser. Noen ganger kan det være veldig kjekt å ha oppe to nettsider samtidig. Moskus Xmarks - Synkronisering av bokmerker til flere Firefox-installasjoner/maskiner. Adblock Plus - Gir en mer behagelig surfeopplevelse. Close Tab By DoubleClick - Does what it says on the box. NikkaYoichi Linkyficator - Converts text links into genuine, clickable links...Skagen FireGestures - Høyreklikk og dra musa for å gjøre bestemte ting, f.eks navigere framover og bakover i historikken, laste om sider, osv. Clippings - Med denne kan man lime inn forhåndsdefinerte tekstbiter inn i tekstfelter, f.eks moderatormeldinger o.l. DisableBackspaceNavigation - Fort gjort at når man skal viske ut noe i et innlegg, så navigerer man istedet "tilbake" og mister hele innlegget. Denne fikser problemet. Menu Editor - Tilpass menyen som spretter opp når du høyreklikker. FireBug - Webutvikler-verktøy slik at man kan redigere HTML og CSS i sanntid, debugge JavaScript, og mye mer. NoScript - Nesten som AdBlock Plus, men fungerer istedet på skripts. Gir deg større kontroll over hvilket skript som skal tillates. Überadri Morning Coffee - Har du et par websider du besøker hver eneste morgen/dag? En webcomic du følger med på som oppdateres på man/ons/fre? Morning Coffee lar deg organisere sider du ofte besøker etter ukedagene og åpner alle når du trykker på knappen (eller i stedet for startside). Read It Later - Fant du en interessant artikkel eller nettside, men gidder ikke lese den akkurat nå? Trykk Read It Later, og den blir lagt til i en liste du senere kan se på. Kan synkronisere mellom flere maskiner. All-In-One Sidebar - Gir deg nedlastninger, utvidelser, og diverse spesifikke utvidelser (bl.a. Stylish og Read It Later) m.m. i sidebaren Stylish - Kan du CSS? Med Stylish kan du endre/utvide css-en til hvilken som helst nettside. Utrolig deilig å endre på småting som irriterer deg med et par linjer css. Finnes også mange ferdige koder du kan bruke på userstyles.org. Update Notifier - Ser etter, laster ned, og installerer oppdateringer til alle utvidelsene dine uten at du trenger å løfte et øyenbryn. Configuration Mania - GUI for en haug med about:config-innstillinger. Av undertegnede: Download Statusbar - Enkel og grei nedlastingsmanager som gir deg en oversikt som en statuslinje nederst i nettleseren. Gir også endel flere funksjoner enn det vanlige vinduet tilbyr. Greasemonkey - Gir deg muligheten til å tilpasse sider med JavaScript. Rett og slett genial! "For Firefox changes that require deep browser integration (like adding a new button to the browser’s chrome), there are extensions. For everything else, there’s Greasemonkey." Endret 27. november 2009 av hernil Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Jeg har 28 utvidelser innstallert nå , men er det en jeg ikke klarer meg uten , er det Tab Clicking Options Den har veldig mange funksjoner, men den jeg absolutt liker best er muligheten til å lukke alle andre faner ved å dobbelklikke på den fanen som ikke skal lukkes. Jeg har også konfigurert den slik at jeg dupliserer en fane ved å dobbelklikke på linjen under fanen. Edit : I utgangspuntet vil ikke denne utvidelsen virke i nyere utgaver av firefox. Man må altså bruke about:config og slå av extension.checkcompatibility. Endret 7. desember 2009 av johome Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Disse er pensum: Xmarks - Synkronisering av bokmerker til flere Firefox-installasjoner/maskiner. Denne installeres alltid først! Adblock Plus - Gir en mer behagelig surfeopplevelse. Close Tab By DoubleClick - Does what it says on the box. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Linkificator. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Foreløpig nominerte: Av andre: Tab Clicking Options - With the Tab Clicking Options extension it is possible to set various actions to different clicking events on the tab bar or a tab in the firefox browser. Xmarks - Synkronisering av bokmerker til flere Firefox-installasjoner/maskiner. Adblock Plus - Gir en mer behagelig surfeopplevelse. Close Tab By DoubleClick - Does what it says on the box. Linkyficator - Converts text links into genuine, clickable links... Av undertegnede: Download Statusbar - Enkel og grei nedlastingsmanager som gir deg en oversikt som en statuslinje nederst i nettleseren. Gir også endel flere funksjoner enn det vanlige vinduet tilbyr. Greasemonkey - Gir deg muligheten til å tilpasse sider med JavaScript. Rett og slett genial! "For Firefox changes that require deep browser integration (like adding a new button to the browser’s chrome), there are extensions. For everything else, there’s Greasemonkey." Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 FireGestures - Høyreklikk og dra musa for å gjøre bestemte ting, f.eks navigere framover og bakover i historikken, laste om sider, osv. Clippings - Med denne kan man lime inn forhåndsdefinerte tekstbiter inn i tekstfelter, f.eks moderatormeldinger o.l. DisableBackspaceNavigation - Fort gjort at når man skal viske ut noe i et innlegg, så navigerer man istedet "tilbake" og mister hele innlegget. Denne fikser problemet. Menu Editor - Tilpass menyen som spretter opp når du høyreklikker. FireBug - Webutvikler-verktøy slik at man kan redigere HTML og CSS i sanntid, debugge JavaScript, og mye mer. NoScript - Nesten som AdBlock Plus, men fungerer istedet på skripts. Gir deg større kontroll over hvilket skript som skal tillates. Ellers AdBlock Plus som Moskus nevnte. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 For de som av en eller annen grunn skulle lure på alle utvidelsene jeg bruker med Firefox kan dere se her Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Split Browser. Noen ganger kan det være veldig kjekt å ha oppe to nettsider samtidig. Endret 23. november 2009 av johome Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Her en liten haug Firefox-utvidelser fra meg: Morning Coffee - Har du et par websider du besøker hver eneste morgen/dag? En webcomic du følger med på som oppdateres på man/ons/fre? Morning Coffee lar deg organisere sider du ofte besøker etter ukedagene og åpner alle når du trykker på knappen (eller i stedet for startside). Read It Later - Fant du en interessant artikkel eller nettside, men gidder ikke lese den akkurat nå? Trykk Read It Later, og den blir lagt til i en liste du senere kan se på. Kan synkronisere mellom flere maskiner. All-In-One Sidebar - Gir deg nedlastninger, utvidelser, og diverse spesifikke utvidelser (bl.a. Stylish og Read It Later) m.m. i sidebaren Stylish - Kan du CSS? Med Stylish kan du endre/utvide css-en til hvilken som helst nettside. Utrolig deilig å endre på småting som irriterer deg med et par linjer css. Finnes også mange ferdige koder du kan bruke på userstyles.org. Update Notifier - Ser etter, laster ned, og installerer oppdateringer til alle utvidelsene dine uten at du trenger å løfte et øyenbryn. Configuration Mania - GUI for en haug med about:config-innstillinger. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Er det noen splitbrowser eller andre brukbare utvidelser til Google Chrome? Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Vil nominere Tab Mix Plusfordi den har mange funksjoner som jeg bruker; blant annet x (lukkeknapp) på både tab baren og de individuelle tabsene samtidig. Den har også session manager hvor du kan lagre alle tabsene dine. Sånn helt enkelt; mange funksjoner som jeg trenger. Fungerer på FF. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Vil nominere delicious (tidligere del.icio.us). Add for å organisere og tagge bokmerker. Poenget med denne siden er at du kan f.eks. bla i taggs og finne lignede nettsider som også interesserer deg. Du har også med deg bokmerkene overalt. Endret 1. desember 2010 av martin808 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Bazzacuda til Firefox lar deg lagre alle bildene i en egenspesifisert størrelse du har åpne i fanene dine. Åpne, åpne, åpne, åpne, høyreklikk og lagre alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå