Gå til innhold

Brukernes favoritter: Nettleserutvidelser [Nominasjonsrunde]

hernil

Anbefalte innlegg

Enkelt og greit; hvilken er din favorittutvidelse til nettleseren? Hvilke utvidelser klarer du deg ikke uten?

I førsteomgang tenkte jeg å begrense dette til utvidelser for Firefox, men bestemte meg i siste liten til å inkludere alle nettlesere.

Skriv navn på utvidelsen, gjerne funksjon, og sleng på en link :)

Pollen vil ha mulighet til å stemme på flere enn én utvidelse og det er også lov til å nominere flere. Avstemning vil skje når jeg føler for det. Det vil selvfølgelig ta minst en uke, men hvis jeg føler at det trengs mer for å få igang en skikkelig poll så venter jeg litt lenger.

Da er det bare å kjøre på ;)

Nominerte

Av andre:

johome

• Tab Clicking Options - With the Tab Clicking Options extension it is possible to set various actions to different clicking events on the tab bar or a tab in the firefox browser.
  • Split Browser. Noen ganger kan det være veldig kjekt å ha oppe to nettsider samtidig.

Moskus

NikkaYoichi

• Linkyficator - Converts text links into genuine, clickable links...

Skagen

• FireGestures - Høyreklikk og dra musa for å gjøre bestemte ting, f.eks navigere framover og bakover i historikken, laste om sider, osv.
  • Clippings - Med denne kan man lime inn forhåndsdefinerte tekstbiter inn i tekstfelter, f.eks moderatormeldinger o.l.
  • DisableBackspaceNavigation - Fort gjort at når man skal viske ut noe i et innlegg, så navigerer man istedet "tilbake" og mister hele innlegget. Denne fikser problemet.
  • Menu Editor - Tilpass menyen som spretter opp når du høyreklikker.
  • FireBug - Webutvikler-verktøy slik at man kan redigere HTML og CSS i sanntid, debugge JavaScript, og mye mer.
  • NoScript - Nesten som AdBlock Plus, men fungerer istedet på skripts. Gir deg større kontroll over hvilket skript som skal tillates.

Überadri

• Morning Coffee - Har du et par websider du besøker hver eneste morgen/dag? En webcomic du følger med på som oppdateres på man/ons/fre? Morning Coffee lar deg organisere sider du ofte besøker etter ukedagene og åpner alle når du trykker på knappen (eller i stedet for startside).
  • Read It Later - Fant du en interessant artikkel eller nettside, men gidder ikke lese den akkurat nå? Trykk Read It Later, og den blir lagt til i en liste du senere kan se på. Kan synkronisere mellom flere maskiner.
  • All-In-One Sidebar - Gir deg nedlastninger, utvidelser, og diverse spesifikke utvidelser (bl.a. Stylish og Read It Later) m.m. i sidebaren
  • Stylish - Kan du CSS? Med Stylish kan du endre/utvide css-en til hvilken som helst nettside. Utrolig deilig å endre på småting som irriterer deg med et par linjer css. Finnes også mange ferdige koder du kan bruke på userstyles.org.
  • Update Notifier - Ser etter, laster ned, og installerer oppdateringer til alle utvidelsene dine uten at du trenger å løfte et øyenbryn.
  • Configuration Mania - GUI for en haug med about:config-innstillinger.

Av undertegnede:

• Download Statusbar - Enkel og grei nedlastingsmanager som gir deg en oversikt som en statuslinje nederst i nettleseren. Gir også endel flere funksjoner enn det vanlige vinduet tilbyr.
  • Greasemonkey - Gir deg muligheten til å tilpasse sider med JavaScript. Rett og slett genial! "For Firefox changes that require deep browser integration (like adding a new button to the browser’s chrome), there are extensions. For everything else, there’s Greasemonkey."

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 28 utvidelser innstallert nå , men er det en jeg ikke klarer meg uten , er det Tab Clicking Options

Den har veldig mange funksjoner, men den jeg absolutt liker best er muligheten til å lukke alle andre faner ved å dobbelklikke på den fanen som ikke skal lukkes.

Jeg har også konfigurert den slik at jeg dupliserer en fane ved å dobbelklikke på linjen under fanen.

Edit : I utgangspuntet vil ikke denne utvidelsen virke i nyere utgaver av firefox.

Man må altså bruke about:config og slå av extension.checkcompatibility.

tab1.png

Endret av johome
Lenke til kommentar

Foreløpig nominerte:

Av andre:

Tab Clicking Options - With the Tab Clicking Options extension it is possible to set various actions to different clicking events on the tab bar or a tab in the firefox browser.

Xmarks - Synkronisering av bokmerker til flere Firefox-installasjoner/maskiner.

Adblock Plus - Gir en mer behagelig surfeopplevelse.

Close Tab By DoubleClick - Does what it says on the box.

Linkyficator - Converts text links into genuine, clickable links...

Av undertegnede:

Download Statusbar - Enkel og grei nedlastingsmanager som gir deg en oversikt som en statuslinje nederst i nettleseren. Gir også endel flere funksjoner enn det vanlige vinduet tilbyr.

Greasemonkey - Gir deg muligheten til å tilpasse sider med JavaScript. Rett og slett genial! "For Firefox changes that require deep browser integration (like adding a new button to the browser’s chrome), there are extensions. For everything else, there’s Greasemonkey."

Lenke til kommentar

• FireGestures - Høyreklikk og dra musa for å gjøre bestemte ting, f.eks navigere framover og bakover i historikken, laste om sider, osv.
  • Clippings - Med denne kan man lime inn forhåndsdefinerte tekstbiter inn i tekstfelter, f.eks moderatormeldinger o.l.
  • DisableBackspaceNavigation - Fort gjort at når man skal viske ut noe i et innlegg, så navigerer man istedet "tilbake" og mister hele innlegget. Denne fikser problemet.
  • Menu Editor - Tilpass menyen som spretter opp når du høyreklikker.
  • FireBug - Webutvikler-verktøy slik at man kan redigere HTML og CSS i sanntid, debugge JavaScript, og mye mer.
  • NoScript - Nesten som AdBlock Plus, men fungerer istedet på skripts. Gir deg større kontroll over hvilket skript som skal tillates.

Ellers AdBlock Plus som Moskus nevnte. :)

Lenke til kommentar

Her en liten haug Firefox-utvidelser fra meg:

• Morning Coffee - Har du et par websider du besøker hver eneste morgen/dag? En webcomic du følger med på som oppdateres på man/ons/fre? Morning Coffee lar deg organisere sider du ofte besøker etter ukedagene og åpner alle når du trykker på knappen (eller i stedet for startside).
  • Read It Later - Fant du en interessant artikkel eller nettside, men gidder ikke lese den akkurat nå? Trykk Read It Later, og den blir lagt til i en liste du senere kan se på. Kan synkronisere mellom flere maskiner.
  • All-In-One Sidebar - Gir deg nedlastninger, utvidelser, og diverse spesifikke utvidelser (bl.a. Stylish og Read It Later) m.m. i sidebaren
  • Stylish - Kan du CSS? Med Stylish kan du endre/utvide css-en til hvilken som helst nettside. Utrolig deilig å endre på småting som irriterer deg med et par linjer css. Finnes også mange ferdige koder du kan bruke på userstyles.org.
  • Update Notifier - Ser etter, laster ned, og installerer oppdateringer til alle utvidelsene dine uten at du trenger å løfte et øyenbryn.
  • Configuration Mania - GUI for en haug med about:config-innstillinger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...