walcatt Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Heisann ^^ Jeg skal kjøpe meg xbox denne uka eller ps3.. Jeg lurer på hva som er best av Xbox 360 elite eller den nye PS3 slim med 120 gb? Noen tips hvilken som er best? og hvorfor er den best? Håper på fort hjelp Takker for alle svar! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Bare du vet hvilken som er best for deg selv. Lenke til kommentar
walcatt Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 ossen kan jeg vite det? Lenke til kommentar
Soris81 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hadde jeg vært deg så ville jeg sett på hvilke spill som er eksklusive til hver konsoll og valgt ut i fra det. F.eks syns du Gears of war frister mer enn f.eks Uncharted så velger du Xbox 360. Skal du bruke den til å se film? Spille mye Online? Har selv begge konsollene, grafikk, bruker vennlighet er mer eller mindre dødtløp. Pluss - Minus: PS3: Pluss - Blueray, Gratis nett-spilling, oppladbare kontroller. Minus - Ingen Xbox 360: Pluss - Svært gode kontroller og Headset, Minus - Betale xbox-live Men som sagt, ta en titt på hvilke spill du ønsker/ ser frem til å velg konsoll ut i fra det, det er mitt råd. Lykke til! Lenke til kommentar
MathiasT-S Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Etter min mening ville jeg gått for PS3 slim. PS3 har bedre spill synes jeg ( Killzone 2, Littlebigplanet, Uncharted 2 & 1, MGS4 osv ) du får med bluray spiller som er et bonus + gratis online. Mens 360 seff har Halo 3 og Gears of War 1 & 2 og Mass effect b.l.a som også er noen veldig gode spill. I tilegg er xbox 360 billigere men du må betale for xbox live. En annen grunn til at jeg ville gått for PS3 er fordi mange av de hitil annonserte lovende spillene kommer på PS3 som God of War 3 og Gran Turismo 5. Lenke til kommentar
walcatt Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Takk for tips.. Det skal jeg ta å gjøre ; ) Hvilken av dem er nyest på markede? Lenke til kommentar
blålys Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Min personlige favoritt er ps3. Fordelene med det er bl.a at man slipper å betale månedlig for bruk av online-spilling, og at det er blu-ray spiller. I tillegg synes jeg playstation 3 rett og slett er bedre å spille på. Lenke til kommentar
walcatt Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 jeg har jo prøvd begge 2 selv liker jeg ps3 best, men hvilken av dem er nyest? Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg kjøpte meg nettopp en Xbox360 pga xboxfansen skryter så jævlig av den og sier den er mye bedre enn ps3 som jeg har hatt siden release og som jeg er strålende fornøyd med. Jeg kan ikke si meg annet enn uenig i xboxfansen sine uttalelser. For det første så er boxen designmessig utrolig dårlig.Svart matt plastikk imponerer ikke meg. Slarkete cd skuff, ikke trådløst internett hvis du ikke kjøper usbstikk til 700,- , ikke oppladbare kontrollere hvis du ikke kjøper det til rundt 300,- eller noe slikt. Den bråker masse mer enn ps3'n. Spesielt når plata snurrer. Ikke utgang for digital lyd sammen med bruk av hdmi. Og at kontrollen er så mye bedre enn ps3 sin forstår jeg ikke. Jeg personlig syns ps3kontrollen ligger bedre i hånda. Hvis du skal ha en god spillkonsoll så kjøp for all del ps3. Da får du hvertfall alt i en pakke og slipper og kjøpe masse stuff for og få den til et akseptabelt nivå. Jeg trodde ikke microsoft var så hole etter penger at de måtte selge en så strippa konsoll for så og tjene penger på "ekstrautstyr" som etter mitt syn burde være standard. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Har MS begynt å kjipe på kablene? Det fulgte med en adapter med min Elite. For å få lyd via rca eller optisk trenger du en slik: http://www.play.com/Games/Xbox360/4-/12361...le/Product.html Regner med at de får den inn snart. Endret 16. november 2009 av Mr_Spock Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvor mange av dere som anbefaler ps3 har begge konsollene? Du som kjøpte xbox.. Installerer du spillene på harddisk?? (for da bråker ikke maskinen).. Du kjøper maskinen og klager i etterkant på designen av maskinen? Var det ikke mulig å se bilde av maskina før du kjøpte den? Mitt tips er at du ikke engang eier en xbox. Begge konsollene er veldig gode, og begge har gode ekslusive. Derfor man bør ha begge. Men om man kun skal ha en, så ville jeg tatt en titt på de ekslusive spillene + hvilken konsoll dine venner har. De fleste spillene kommer jo uansett på begge maskinene. Multispillene ser best ut på xbox. og gullmedlemskap koster kun 280 kr for 13 mnd. Det har alle råd til.. Selv kjøper jeg multispill til xboxen min pga kontrolleren og xbox live. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Jeg har begge. Jeg bruker 360en mest, men det er den jeg har hatt lengst og har dermed mange fler spill til. Men jeg kan se at PS3 potensielt kan bli den mest brukte konsollen, med en del spennende spill som kommer og det er enda noen gode jeg ikke har skaffet meg enda (Little Big Planet, inFamous). Det som er med PS3 er at dens eksklusiver er mer variert enn de til 360. De fleste eksklusive til 360 er "mature games" med masse vold og skyting, mens til PS3 er det litt annerledes utvalg med LBP, The Last Guardian, Valkyria Chronicles, Demon's Souls, Uncharted 2 (det har i det minste masse farger) osv. Ellers pleier jeg å kjøpe multiplat.-spill til 360, for det meste pleier å være hakket bedre og stabilt til den. Forskjellene mellom versjonene minsker hele tiden, men for et nytt og relativt ekstremt eksempel kan du sjekke ut forskjellene mellom Bayonetta på PS3 og 360. Spillene er selvsagt det viktigste når man velger konsoll, men det er en del forskjeller maskinvaremessig og. Etter mine erfaringer, og tydeligvis veldig mange andres, er PS3 en del mer stillegående enn 360, og litt kjøligere. PS3 er ca en tusenlapp dyrere enn 360, men til gjengjeld har den allerede innebygd en del funksjoner som man til 360 må kjøpe svinedyrt ekstrautstyr for å fikse. Eksempler er trådløst nett, optisk utgang på konsoll (på 360 må man kjøpe en tynn plugg for ca 600,- eller fjerne plastbiten på den bildekabelen som fulgte med 360en) og bytting av HDD. På PS3 kan man bare åpne et lokk og bytte ut harddisken med en vanlig harddisk som også funker til PC. 360en støtter bare offisielle harddisker som koster ca 1600,-(!!!!!!!!), som er en idiotisk løsning. Pluss at det koster å bruke nettjenestene til Microsoft, i forhold til PS3 sin online som er gratis. Om det ikke var for partymulighetene (spesielt med tanke på voice chat) og at alle jeg kjenner bruker 360, hadde jeg ikke betalt for det. Jeg har aldri hatt problemer med PS3 sin online. Det eneste jeg virkelig liker bedre med 360 er kontrollen. Den sitter litt bedre i hånda mi, og jeg liker knappene mye bedre (grøss, triggerene til Dualshock). Og mange spill, som Devil May Cry, Bayonetta, Dead Rising osv, føles bare feil ut på en Dualshock 3. De er som skapt for 360 sin kontroll. TL;DR Kjøp deg PS3, den kommer til å gi mest underholdning over tid enn 360. Endret 16. november 2009 av Patney Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Det meste er nevnt over her. Det bør vel koke ned til hvilke spill du skal spille. At live koster penger bør nevnes men for en som gamer litt bør ikke 500kr i året være så mye for en så bra tjeneste. Jeg har 360 men har bare to spill, forza 2 og 3 hehe. så for meg er ps3 uaktuelt, men hadde jeg likt ps3 spilla hadde jeg sikkert hadde mye glede av den også. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Har begge og bruker nesten bare PS3-en. Xbox-en bråker såpass mye mer at jeg skal ha en god grunn til å skru den på, og det har jeg egentlig ikke hatt siden Mass Effect. I tillegg har jo PS3 innebygget trådløs tilkobling og BD-spiller. Jeg har skiftet ut harddisken med en på 500GB, noe 360-en ikke lar deg gjøre. Hvis du bare skal ha en av dem, noe som kanskje er like greit, mener jeg PS3 absolutt er verdt pengene hvis disse tingene høres viktige ut. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvor mange av dere som anbefaler ps3 har begge konsollene? Du som kjøpte xbox.. Installerer du spillene på harddisk?? (for da bråker ikke maskinen).. Du kjøper maskinen og klager i etterkant på designen av maskinen? Var det ikke mulig å se bilde av maskina før du kjøpte den? Mitt tips er at du ikke engang eier en xbox. Jeg har installert spillet ja. Det fulgte med en ekstra plate som kun var for installering. Selvfølgelig var det mulig og se bilder av den før jeg kjøpte den men designen spiller egentlig ingen rolle for min del men det gjør det sikkert for mange. Svart matt er ikke akkurat juba juba når alt annet er sort pianolakk. Ditt tips til meg er at jeg ikke eier xbox? Jeg skjønte ikke helt den for hvis det ikke er en 360 som står nede er jeg blitt kraftig lurt. Og det at onlinegaming koster er jo helt hårreisende. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Online-tjeneste på PS3 er massivt underlegen Xbox Live. Å si noe annet er å lyve. Det å betale for en online-tjeneste er nok ikke utelukkende negativt slik diverse fanboys skal ha det til. Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Online-tjeneste på PS3 er massivt underlegen Xbox Live. Å si noe annet er å lyve.Det å betale for en online-tjeneste er nok ikke utelukkende negativt slik diverse fanboys skal ha det til. Tja, har begge konsoller og synes ikke det er så stor forskjell på online tjenestene. Egentlig forstår jeg ikke helt hva jeg betaler for på Xbox Live, men så er jeg kansje ikke midt i målgruppa? Poenget er at jeg har lyst til å kunne spille demoer av spill, se trailere og å kunne spille online en gang iblant. Alt dette kan jeg gratis med PS3 sin onlinetjeneste, og opplevelsen jeg har er den samme på begge konsoller. Lenke til kommentar
birdy113 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 man må være fanboy for og si 360 er bedre en PS3. Kjøp en Ps3 så er du sikra fremmtiden din siden den støtter bluray og ps 3 har 8 Prossesor kjerner mens 360 har kun 3 kjerner Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) man må være fanboy for å komme med en så trangsynt kommentar [iRONI] forresten lurer jeg på om jeg skal kjøpe 5toms enderør på bilen så jeg kan kjøre fra alle som har 2 og 3 toms. Endret 16. november 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg