KoKo_ Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hei Firefox har startet å ta seg noen "svarer ikke" pauser på 10-30 sekunder. Hvor starter jeg for å feilsøke dette? --- Jeg bruker Firefox 3.5.5. Windows 7 Pro norsk, 64 bit. Av utvidelser bruker jeg kun Xmarks. Har ikke installert noen andre sikkerhetsprogrammer enn det som følger med win7 standard. PC: i7 860, 4GB RAM (burde ikke være en flaskehals for en nettleser ) Lenke til kommentar
pcandmachelper Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hei Firefox har startet å ta seg noen "svarer ikke" pauser på 10-30 sekunder. Hvor starter jeg for å feilsøke dette? --- Jeg bruker Firefox 3.5.5. Windows 7 Pro norsk, 64 bit. Av utvidelser bruker jeg kun Xmarks. Har ikke installert noen andre sikkerhetsprogrammer enn det som følger med win7 standard. PC: i7 860, 4GB RAM (burde ikke være en flaskehals for en nettleser ) Har du skjekket om det skjer med internett explorer også? Prøv det. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Hei Firefox har startet å ta seg noen "svarer ikke" pauser på 10-30 sekunder. Hvor starter jeg for å feilsøke dette? --- Jeg bruker Firefox 3.5.5. Windows 7 Pro norsk, 64 bit. Av utvidelser bruker jeg kun Xmarks. Har ikke installert noen andre sikkerhetsprogrammer enn det som følger med win7 standard. PC: i7 860, 4GB RAM (burde ikke være en flaskehals for en nettleser ) Har du skjekket om det skjer med internett explorer også? Prøv det. Etter nærmere ettersyn så ser det ut til å gjelde flere programmer, kanskje ikke like ofte som med FF, men IE har samme tendens, og også FM 2010 til tider, så det ser ut til å være et generelt problem. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Antivirus som søker på en litt uheldig måte? Andre tunge programmer som kan sluke ressurser? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 brukte FF i W7 og xp og det hengte seg og crashet i ett. ble så forbannet at jeg gikk over til chrome og det fungerer bra foreløpig. FF må få gjort noe før jeg går tilbake, har hatt store problemer med de siste versjonene. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Når det gjelder rene Firefox problemer så er det ofte plugins (flash, java, silverlight osv.) eller utvidelser (adblock, noscript, xmarks og andre i den sjangeren) som skaper problemer. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Hei igjen. Nei, har ikke installert antivirus eller andre programmer jeg ikke brukte på min forrige PC (Vista) (Aldri hatt problemer med virus, og bruker ikke noen lugubre programmer) Ser ut til at problemet nå blir verre og verre, og det begynner å irritere meg grundig. Har søkt litt på problemet, og det virker som om andre har hatt tilsvarende problem: Programmer henger seg opp og slutter å respondere. I blant så står PCen og venter på å komme videre i over 1 minutt. Dette problemet hadde jeg ikke første uka jeg hadde PCen oppe, men det har kommet nå de siste dagene. Kommer ikke på noen spesielle programmer jeg har installert i det siste heller. Fullstendig hardware: Microsoft Windows 7 Pro OEM Norsk, 64 bit, DVD ASUS P7P55D DELUXE, Socket LGA 1156 P55 DDR3 SATA2 2*GBLAN FW Intel Core i7 860 2,8Ghz Socket 1156 8MB, BOXED m/vifte CPU Scythe CPU-kjøler Ninja Mini rev.B 775/1156/1366 og AM2/AM2+/AM3 Mushkin DDR3 4GB extreme Performance i5 XP3-12800 2x2048MB 1600Mhz. (7.8.7.20) XFX Radeon HD 4770 512MB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 75 Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk Western Digital Caviar GP 1,5TB S-ATA II Green Power 32MB cache Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Sjekker også oppgavebehandling, og der er det ingen programmer som bruker ressurser. Prosessor er nesten idle, og mye minne er ledig. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Konklusjon: Defekt HD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå