Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan formatere på lettest mulig måte og få med programmer?


Anbefalte innlegg

Har en pc jeg vil legge inn windows 7 på. Jeg har også noen programmer, men vet ikke om jeg lengre har setupfilene, men programmene er installert på maskinen og fungerer helt utmerket. Er det noen måte jeg kan få formatert, installert windows 7 på nytt og fått lagt inn alle programmene på nytt? Uten setupfiler ect..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Installerte programmer kan du ikke ta med deg videre.

 

Om du ikke har setup-filene eller mulighet for å laste de ned igjen så er det ikke så mye å gjøre egentlig.

 

Ok. Da blir det forsatt xp en stund til. Finnes det noe form for flerlisensgreier for windows 7? La oss si jeg først vil prøve på den bærbare fordi programmene der ikke er så farlig. Kan jeg da installere på den stasjonære senere? eller må jeg kjøpe to nøkler?

Lenke til kommentar

Du får nok finne frem lommeboken og kjøpe enWindows 7 lisens, tenker jeg.

 

OEM utgaven er ikke alt for dyr og passer for hjemmesnekrede maskiner. Hvis maskinen opprinnelig kom med Windows, så er det en klistrelapp med lisensnummer på maskinen. Da kjøper du en oppgradering. Den koster desvere det samme ...

 

Installasjon er enkelt. Sett inn DVD og svar på spørsmålene.

 

 

Ok. Da blir det forsatt xp en stund til. Finnes det noe form for flerlisensgreier for windows 7? La oss si jeg først vil prøve på den bærbare fordi programmene der ikke er så farlig. Kan jeg da installere på den stasjonære senere? eller må jeg kjøpe to nøkler?

Det er en 3 lisens versjon. Men den er noe dyrere.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Du får nok finne frem lommeboken og kjøpe enWindows 7 lisens, tenker jeg.

 

OEM utgaven er ikke alt for dyr og passer for hjemmesnekrede maskiner. Hvis maskinen opprinnelig kom med Windows, så er det en klistrelapp med lisensnummer på maskinen. Da kjøper du en oppgradering. Den koster desvere det samme ...

 

Installasjon er enkelt. Sett inn DVD og svar på spørsmålene.

 

 

Ok. Da blir det forsatt xp en stund til. Finnes det noe form for flerlisensgreier for windows 7? La oss si jeg først vil prøve på den bærbare fordi programmene der ikke er så farlig. Kan jeg da installere på den stasjonære senere? eller må jeg kjøpe to nøkler?

Det er en 3 lisens versjon. Men den er noe dyrere.

 

Tom

 

Hvorfor koster en oppgradering det samme som vanlig? Idiotisk

Lenke til kommentar

Vel... det ER mulig å ta med seg installerte programmer, men det er generellt sett ikke noe du vil begi deg utpå. Det hadde vært svært tidskrevende og vanskelig. Du måtte i praksis jaktet ned alle registerverdiene som var relevane for alle programmene, eksportert dem, og importert dem inn i det nye registeret. hvis du også byttet til en annen OS versjon så hadde det komplisert problemet ytterigere.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Vel... det ER mulig å ta med seg installerte programmer, men det er generellt sett ikke noe du vil begi deg utpå. Det hadde vært svært tidskrevende og vanskelig. Du måtte i praksis jaktet ned alle registerverdiene som var relevane for alle programmene, eksportert dem, og importert dem inn i det nye registeret. hvis du også byttet til en annen OS versjon så hadde det komplisert problemet ytterigere.

 

-Stigma

ja, det er nok uaktuelt

Lenke til kommentar

jeg har kommet til en konklusjon om at jeg vil prøve windows 7 på den bærbare først, men jeg har et lite problem. Jeg har endel dokumenter av skolearbeid som jeg må få overført til en ekstern harddisk, men når jeg prøver å kopiere filene til harddisken får jeg opp en melding om jeg vil kopiere mappen uten egenskapene. Filene vil ikke følge med. Hva gjør jeg?

 

har også lest noe om å ta et image av hele harddisken og brenne dette over på en dvd plate?

 

Kan noen gi meg en liten veiledning i hvordan jeg enklest mulig kan hoppe over til windows 7. Jeg må få med meg dokumenter, musikk og bilder. Programmer er ikke så farlig.

 

Takk for raske svar

Endret av swahili
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...