Gå til innhold

Hovefestivalen 2010 - Til sommeren - Tromøya, Arendal


Olum

Anbefalte innlegg

I følge Hovefestivalens hjemmeside går startskuddet for Hove 2010 i dag.

 

Startskuddet for 2010 går i morgen klokka 19

 

 

Eller, for å være mer spesifikk: Det er nå ventetiden begynner. I morgen ca klokka 19 slipper vi de seks første artistene på Hove 2010-programmet. Ja, det stemmer. Hjulene er i gang, og vi gleder oss til å dele godbitene med dere!

 

I morgen kan vi også offentliggjøre neste års festivaldatoer (uten å avsløre for mye: de er finfine), samt fortelle hva du må gjøre for å sikre deg billetter for 2010 til 2009-pris.

 

Hold et øye med denne siden i morgen kveld!

 

Denne artikkelen kom i går, så da slippes de første bandene om bare en times tid! Jeg kommer selvfølgelig til å oppdatere førstepost etterhvert som mer info kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
– Dette er ikke et forsøk på å gå Roskilde i næringen. Uke 25 ville i 2010 rett og slett vært for tidlig for flere av festivalgjestene våre; enkelte ville ikke ha vært ferdige med eksamener og liknende.

 

Benn tror snarere at det kan være en styrke for programmet at begge festivalene ligger i samme uke.

 

– To store festivaler i Skandinavia i samme uke gjør det naturligvis enda mer attraktivt for de største artistene å legge Danmark og Norge inn i turnéplanene sine. Dette vil kunne slå positivt ut for programmet til begge festivalene, sier festivalsjefen.

 

Litt merkelig.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar
Mulig det slår positivt ut på programmet til begge festivalene, men jeg tviler veldig på at det slår positivt ut for besøkstallene for Hove. Roskilde har sin skare av faste besøkende fra hele Skandinavia, men Hove er langt fra etablert nok til å kunne konkurrere med Roskilde, synes jeg. Veldig snålt, altså.

Det er vel kanskje der det ligger. Jeg har inntrykk av at mange Roskilde-gåere ikke drar noe annet sted uansett, og velger å bruke alle pengene sine på Roskilde og velger heller bort Hove (og drar på Øya i tillegg senere på sommeren). Og det var mange som ikke kunne dra på Hove i sommer av vestlendinger, som ikke ennå hadde sluttet på skolen.

 

Uansett synes jeg det ser bra ut hittil med første artistslipp. Flere av bandene har mange norske fans, og trekker folk. Jeg holder en knapp på Them Crooked Vultures som en av headlinerne.

Lenke til kommentar

Ja, sånn sett er det vel kanskje ikke så mye konkurranse mellom de to. Men, jeg vet om flere som de siste årene har reist rett fra Hove og til Roskilde, og som har brukt lang tid på å bestemme seg for hvilken festival de skal velge. Og jeg er ganske sikker på at Hove ikke har råd til å ta noen sjanser og kanskje miste noen hundre besøkende på grunn av dristig datovalg.

 

Tiden vil vise.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...