Gå til innhold

Filmer som gir deg lyst til å leve og realisere drømmene dine.


Coffey

Anbefalte innlegg

Beklager for en litt klissete tittel, men det var det nærmeste jeg kunne komme en god beskrivelse av hva jeg tenker på.

 

Jeg hadde blitt veldig glad hvis dere, forumbrukerene og filmelskerene, kunne gi meg deres favorittfilmer innen sjangeren "Filmer som gir deg lyst til å leve og realisere drømmene dine". Ergo, gladfilmer med det lille (store) ekstra som gir deg energien til å røske opp i livet ditt og fortsette jakten på drømmene dine. Enten det er å slanke deg, legge deg tidligere, lære deg gitar, eller alfabetet.

 

Hvis det er en interesse for det kan jeg gjerne sette opp en liste i førsteposten.

 

Helst hotlink til IMDB når dere først poster filmer. :)

 

Jeg kan nevne de filmene jeg kommer på i farten: Into The Wild, Little Miss Sunshine, Amélie, Eternal Sunshine in The Spotless Mind, The Darjeeling Limited, Forrest Gump, La vita è bella, Cinema Paradiso, The Fountain, Yes Man, Lost In Translation, Stranger Than Fiction.

 

Som dere sikkert ser så er dette veldige populære filmer som de fleste av dere har sett, og det er nettopp derfor jeg gjerne vil ha noen anbefalninger på filmer som ikke blir nevnt like ofte.

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ebba The Movie. Dokumentar om det svenske punk bandet Ebba Grön. Blir så virkelighetsnært når du ser tre så jordnære folk spille en egentlig ganske enkel musikk som mange liker. Litt vanskelig å forklare, men jeg får den der "det der klarer jeg også!"-følelsen.

 

Forest Gump forsåvidt også. Lenge siden jeg har sett den, menmen. :)

Lenke til kommentar

Hver gang jeg ser filmen forrest gump blir jeg så inspirert av alle de heltemodige dådene han begir seg ut på gjennom filmen. Selvom han ble født som handikappet går han mot alle odds og seirer gang på gang. Han er en heltemodig mann som gir alt for å redde sine kjære, men han er alikevel en simpel og snill mann som aldri ville gjort en flue fortred.

 

Denne filmen får deg til å springe ut og synge og være glad!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...