Gå til innhold

Steam eller kjøpe spillet i en butikk?

Anbefalte innlegg

Jeg er plutselig blitt så fascinert over Steam og hvor genialt det er med at du kan betale og laste ned spillene gjennom Steam, i tillegg at man ikke trenger CD for at spiller skal funke.

Så dilemmaet er: praktisk/genialt eller kult.

("praktisk/genialt" er alt jeg har nevnt om steam, og "kult" er å ha spillet stående i hylla og vise det til alle andre :p)

Hva synes dere?

Endret av macdour
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steam-spill er som regel mye dyrere enn spill kjøpt i butikk. I tillegg får du ingen papirmanual, noe som kan være et minus når det gjelder visse spill. Men Steam sparer hylleplassen din og er som du sier oftest mer praktisk enn å spille fra CD/DVD. I tillegg har Steam achievements og community rundt spillene, noe som mange synes er artig. Selv handler jeg bare på Steam når jeg ikke har annet valg pga. de groteske prisene.

Lenke til kommentar

Jeg liker egentlig å kjøpe spillene fyskisk, da jeg får spillet og ikke bare har det på steam. Og som folk sier at det kan være dyrere på steam noen ganger, så kjøper men heller spill i butikken. Syntes steam har blitt ganske grådige. Når de gjorde at dollar ble euro, mistet jeg litt sansen for steam.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

På steam er det noen spill som har brukermanualer i PDF- format.

Høyreklikk på spillet -> Properties -> General -> Manual

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg ikke å må vente på patcher kommer på Steam. Hender du ikke får spilt på online servere pga de(han) er så treig å få patchen omgjort for Steam systemet.

Impulse er et alternativ til Steam, men tragisk nok er 90% av spillene for North-America only. Og igjen må du vente på patch.

Ellers synes jeg at Gamesload.no virker som det beste nedlastbare alternativet. Slepper all form for intregert opplegg. Du laster ned spiller og installerer som et fritt "kjøpt" spill.....

Enaste negative jeg kan si er at det virker som om det ikke fungerer. Jeg har laget flere kontoer, men får ikke logget meg inn etterpå.

Jeg liker "butikk" spill bedre nettopp pga å sleppe å vente på patch tullet, og jeg slepper å være redd for at spillets tilgjenglighet forsvinner hvis de skulle fjerne den fra databasen deres. Jeg elsker å gjenspille gammle spill.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Kommer an på spillet. Noen spill vil jeg ha en fysisk kopi av, spill som er klassikere f.eks. Andre er mer praktisk å ha på Steam, spesielt spill som du spiller med jevne mellomrom men flere års mellomrom (slipper å lete etter DVD for å installere).

Om du registrerer eit spel i Steam som kan kjøpes via Steam, kan du ikkje då laste det ned ved ein seinare anledning?

Eg boikotta Steam etter at prisen gjekk opp. Har aldri så hastverk at eg ikkje kan vente på posten. Dessutan er det kjekt med cover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Om du registrerer eit spel i Steam som kan kjøpes via Steam, kan du ikkje då laste det ned ved ein seinare anledning?

Det stemmer, kjøpt Counter-Strike: Source i butikk, og registrerte cd-key på steam, trenger ikke platen lenger nå får å reinstallere/laste ned på nytt.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å betale mer for en ufysisk versjon av samme spill som i tillegg "styres" av Steam. Det er litt som å kjøpe spill som oppbevares hos en annen person... Hvis Steam er nede kan du ikke spille det du vil. Går Valve konk er du rævkjørt godt og fint.

I tillegg har mange spill en skikkelig latterlig nedlastingshastighet og det tar evigheter selv om du har en god internettkobling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Går Valve konk er du rævkjørt godt og fint.

I tillegg har mange spill en skikkelig latterlig nedlastingshastighet og det tar evigheter selv om du har en god internettkobling.

Men så slipper du installasjons programmet å det styret, du kan holde på med noe og steam kjører i bakgrunnen.

Visst Valve går konkurs så tror jeg man får lasted ned spillet ala direct2drive.

Lenke til kommentar

har alltid max fart på nedlastning, opptil 1.3 Mbit/s. om det er preloading av spill som ikke er utgitt enda, er farten nede i 100k.

Synes det er genialt å ha spillene tilgjengelige på nett. Selv om det fort koster 150 kr mer enn i butikk er det så praktisk at det er verdt prisen. Håper bare MS klarer å få igang spillbutikken slik at det blir konkurranse.

Lenke til kommentar
Går Valve konk er du rævkjørt godt og fint.

Men så slipper du installasjons programmet å det styret, du kan holde på med noe og steam kjører i bakgrunnen.

Visst Valve går konkurs så tror jeg man får lasted ned spillet ala direct2drive.

Jeg har faktisk sent en mail til Valve/Steam for å spørre om nettopp dette med konkurs.

De svarte at serverne kommer til å stå tilgjengelig i lang tid etter enhver konkurs, i tillegg til at DRMen på spillene ville bli fjernet.

Så no worries ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...