Gå til innhold

hvilken ryggsekk for meg

Anbefalte innlegg

Tenkte å investere i en god ryggsekk slik at jeg kan ta med meg fotoutstyret på en fjelltur.

Ser for meg rundt 1000 lappen i pris. kan godt være mindre, men ikke så veldig mye høyere..

Har følgende utstyr som jeg ønsker å ha med meg:

Canon 40D kamera med 17-85 4,5-5,6 linse påmontert

Sigma 70-200mm 4,5-5.6 linse

Canon EF-S 10-22 mm 3,5-4,5 USM

Canon 50mm 1,8 fastobjektiv

Krav til sekken er:

*God komfort, Har en ryggskade så ønsker noe som sitter godt på ryggen.

*Hurtig tilgang til kamera (som for eksempel lowepro slingshot seriene, men gjerne med to skulderstropper ala Kata 3N1)

*Plass til overnevnt utstyr (gjerne litt småtteri ekstra som kjeks=P)

*Ikke være alt for stor

Ting som ikke er viktig:

*Hvordan den ser ut, spiller ingen trille... skal tross alt ikke på motevisning til fjells=P

Hittil heller jeg ganske mye mot Kata 3N1 10 eller 20.

Men finnes det noen andre kanditater jeg bør sjekke ut?

Blir noen av de to sekkene for små? Erfaringer med merket/modellen?

Takker for alle svar=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

...

Kata har tydeligvis en del bra utformede sekker/vesker for foto-bruk, men det overskygges av firmaets status som leverandør til IDF. :mad:

For min egen del er det iallefall uaktuellt å kjøpe noe som helst som det står Kata på...

Har ikke erfaring med denne selv men kanskje en National Geographic Earth Explorer Medium Backpack kan være et alternativ men den er muligens noe dyr? Evt en Tamrac Aero, veldig lett og under 1000 kr, feks hos scandinavian photo (mulig at andre selger den billigere).

Lenke til kommentar
Min erfaring med Kata er at mange løsninger ser bra ut på papiret; men ikke virker i praksis.

Greit at du ønsker plass til kjeks og vannflaske; men hva med en genser i tillegg?

Du kan sjekke på Cambags om du finner none flere alternativer der.

Tom

Hehe, har ikke så stort behov for å ha plass til en genser.

Kler meg godt i utgangspunktet, og pga ryggen ikke er helt god så blir det aldri noe spesielt lang tur som krever ekstra forhåndsregler=)

Vært inne på den siden før, men problemet er at det er ALT for mye å se på=P

blir jo svimmel av utvalget=)

Endret av svennand
Lenke til kommentar
...

...

Kata har tydeligvis en del bra utformede sekker/vesker for foto-bruk, men det overskygges av firmaets status som leverandør til IDF. :mad:

For min egen del er det iallefall uaktuellt å kjøpe noe som helst som det står Kata på...

Har ikke erfaring med denne selv men kanskje en National Geographic Earth Explorer Medium Backpack kan være et alternativ men den er muligens noe dyr? Evt en Tamrac Aero, veldig lett og under 1000 kr, feks hos scandinavian photo (mulig at andre selger den billigere).

Hmm det med IDF var nytt for meg. Sier meg ikke så mye dog=), vet særdeles lite om krig...

Har sett litt på den national geographic sekken, men av en eller annen grunn så likte jeg ikke den. ble litt for mye følelse av gammel skolesekk, følte den ikke var noe god å ha på.

Tamracen så jo bra ut, men redd den kan bli litt for stor for mindre turer.

Lenke til kommentar
Hmm det med IDF var nytt for meg. Sier meg ikke så mye dog=), vet særdeles lite om krig...

...

Tamracen så jo bra ut, men redd den kan bli litt for stor for mindre turer.

IDF = den israleske hæren.

Tamracen kan virke litt stor, men det som er veldig bra med den er at den er veldig lett.

Selve foto-delen av sekken har plass til et hus og 2-4 objektiver avhengig av størrelsen, i tillegg er det et lite rom over foto-delen med god plass til kjeks ol men litt lite til klær selv om du muligens klarer å stappe en genser nedi. Bakerst mot ryggen er det plass til en 15" kanskje en 17" laptop, her kan man evt pakke ned et klesplagg.

Lenke til kommentar

hmm mange gode råd her=)

Får ta meg en liten kjørerunde rundt i området å sjekke ut sortimanget.

Litt lettere når man får ta og føle på produktene...=P

Muligens så kjøper jeg meg en Lowepro Slingshot AW100 til små fjellturer, og heller

ha en større sekk når det er lengre turer/reiser=)

Den var tross alt veldig billig på Lefdal (om man bestiller på nett og velger henting i butikk!) 599,- i butikken, 395,- på nettsida deira.

Lenke til kommentar

Lager ikke Kata NG sekkene/veskene på lisens for National Geographic?

Lenke til kommentar
Muligens så kjøper jeg meg en Lowepro Slingshot AW100 til små fjellturer, og heller

ha en større sekk når det er lengre turer/reiser=)

Den var tross alt veldig billig på Lefdal (om man bestiller på nett og velger henting i butikk!) 599,- i butikken, 395,- på nettsida deira.

Jeg har Slingshot AW100 og den er helt fin. Akkurat så stor at du får med passe med utstyr, men akkurat liten nok til at du ikke bærer deg ihjel.

Lager ikke Kata NG sekkene/veskene på lisens for National Geographic?

Det er det jeg har hørt.

Tom

Lenke til kommentar
Om ikke bevis, i hvertfall indisier ...

http://www.kata-bags.ca/catalogpc.htm?CATEGORY=NG_WALKABOUT

Tom

Fant noe på supporthexperience siten som ser ut til å være NGs site for kamerautstyr:

Under warranty :

"Thank you for buying a "National Geographic – Earth Explorer" product.

The product is manufactured by Kata Vitec I Ltd Under license from The National Geographic Society.

Ikke bra :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hvorfor liker du ikke Kata, for lite plass til palestinaskjerfet ditt? :p :!:

Jeg testet ut Lowepro Flipside 200 på lørdag. Liten og behagelig sekk til litt lengre gåturer. Perfekt til utenlandsturer/storbyferie. Ingen uvedkommende har tilgang til utstyret siden glidelåsen/åpningen er mot ryggen. Du får Flipside 300 og 400 som er nevnt lenger oppe. Flipside 400 har en annen "look" p.g.a. størrelsen. Jeg kommer til å gå for Flipside 300.

Har bestilt en skylderveske, Lowepro Nova 200AW, som jeg blir å bruke til turer med mindre gåing. Jeg er trur vesken skal klare å holde alle tre husene med objektiv montert pluss noe ekstra.

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar

Tror jeg har begynt å nærme meg målet nå, takker alle mann!

www.camerabags.com var jo genial=)

Ser ut som jeg kommer til å kjøpe meg en flipside 200 eller 300, pluss en flipside 400AW

for de lengre turene/lagring.

Var å prøvde slingshot 100 i dag, det var ikke baggen for meg, 1stropp sekk utgår for min del, kommer til å få problemer med ryggen (knukket på to punkt rett under skulderbladene...).

Samt at det var som sagt tidligere, når man skal snu saken så kan man ikke ha anna en t-skjorte på seg... så blodharry ut i butikken, med sekken halveis rundt og vinterjakka like så, ble mindre visning av hue og mer av rævsprekk under seansen=P

Den clip on snu sekken rundt virker da som en mer gunstig løsning, er uansett ikke verdens undergang om det ikke blir "hurtigløsning"

Så var det bare valgets kval, flipside 200 eller 300...

tror det blir 200, men prisen er jo lik rundt forbi.

Men så skal jeg jo ha en 400 for de lengre turer med mer utstyr=P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...