Splinten Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Enkelt å greit, jeg lurer på om det programmet er i gratis i bruk etter jeg har handlet det? Eller må jeg betale datatrafikk? Isåfall kan det koste meg mye med mitt abn. Prøvde finne på nett, men mange forskjellige svar. Mvh Philip Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 jada, det er helt gratis i bruk, bortsett som påpekt i en annen tråd at siden det er AGPS vil den bruke mobiltårnene til å raskere finne posisjonen i tillegg til GPS. Hvis du bruker den hver dag hele året er det snakk om opp mot 20 kroner eller deromkring. Altså en ubetydelig sum. Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Åja, ja det burde jeg vel ha råd til! Takk for raskt svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 jada, det er helt gratis i bruk, bortsett som påpekt i en annen tråd at siden det er AGPS vil den bruke mobiltårnene til å raskere finne posisjonen i tillegg til GPS. Hva slags informasjon fra mobiltårnene? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Snippet fra http://www.wmexperts.com/articles/gps_vs_a...k_tutorial.html But when you use assisted GPS this whole process is much faster. Very often cellular network towers have GPS receivers (or a base station nearby) and those receivers are constantly pulling down satellite information and computing the data. This data is then passed on to the cellular phone (when requested) and acts like a “cheat” since the relevant satellites to your location are already identified and all that GPS computations is handled by 3rd party computers. This is the result of such a system, to you the end user: * Faster location acquisition * Less processing power is required by the device * Saves battery life * Location acquisition indoors or in non-optimal environmental settings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå