Gå til innhold

Fomatering med upgrade kit.

Anbefalte innlegg

Altså, nå har ikke jeg mottat mitt "kit" enda, og kan ikke vente meg det føri desember. Men, jeg lurer på en ting når det kommer til formatering. Er det mulig å formatere og installere rett fra upgrade discen, eller må man legge inn Vista, for så å IGJEN oppgradere til win7?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger ikke legge inn Vista.

Med oppgradering kan man også installere på helt blank disk.

Er delte meninger om det lar seg gjøre rett_ut_av_esken, uten å ty til diverse knep.

F.eks. kan man støte på denne;

"If you receive error "0xC004F061" when trying to activate Windows 7, it means you're using a product key for an upgrade version of Windows 7 and a previous version of Windows wasn't on your computer when Windows 7 was installed."

http://windows.microsoft.com/en-us/windows...ating-Windows-7

--------

Et annet moment som jeg ikke har fått klarhet i til tross for iherdig googling (mulig Myhken2 kan hjelpe her hvis han leser) er hvorvidt tilsendte upgrade-dvd'er fra Vista-->Windows 7 programmet i sommer evt. "oppfører" seg anderledes enn de dedikerte retail Upgrade W7 dvd folk nå bestiller fra nettbutikkene. Det jeg har sett hitil av velykkede clean-install på tom harddisk (ved hjelp av hack/knep) har omhandlet sistnevnte versjon.

Lenke til kommentar

Windows 7 platene som sendes ut via upgrade option skal være helt vanlige oppgraderingsplater. Men det kan hende at noen av de større produsentene lager sin egen utgave med diverse egen programvare.

Likevel kan jeg ikke skjønne hvordan de skal få koblet oppgraderingsplaten opp til å kun gjelde for deres pcer. Da måtte det være slike ferdig aktiverte OEM utgaver, men med Vista fikk man tilsendt en helt vanlig Vista oppgraderingsplate.

Den hacken folk snakker om: http://community.winsupersite.com/blogs/pa...the-answer.aspx bør uansett funke. Og skulle ikke den funke, vil installering av Windows 7 to ganger garantert funke.

Jeg ville heller installert Windows 7 to ganger enn å legge inn Vista først, siden W7 er MYE kjappere å installere.

Lenke til kommentar
Det bør i allefall poengteres (slik at folk ikke "villedes") at man ikke kan legge inn W7 Upgrade på en helt tom harddisk, uten å måtte regne med å foreta seg hack/knep som er beskrevet diverse steder.

Men slik var det jo med Vista også. Installerer man to ganger, så regnes gang to som en oppgradering, og du får aktivert.

Er ikke noe stress, tar bare litt lengre tid. Eller, det tar kortere tid enn en oppgradering som kan ta opptil 20 timer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...