Gå til innhold

En chattetråd om foto, eller en chattetråd for fotofolk?


Anbefalte innlegg

Windows Mobile er tregt på min tytn 2 også, men det blir stadig bedre. Den nye HTC HD2 skal vistnok være veldig kjapp.

 

Som vel er en konsekvens av at de stadig hiver heftigere og heftigere hardware på problemet. Litt feil måte å løse problemet på imo. ;)

 

 

Kan vel diskuteres i all evighet.. på amobilforumet :p

 

Trodde dette var 'Chatte-tråd for oss på Amobil'? :p

 

Du/dere kom meg i forkjøpet.

 

Jeg ber dere vennligst alle lese første post i denne tråden, der balnt annet dette står:

 

Har klarert det med styret og de syns dette er greit, så lenge vi holder temeaet knyttet til foto, vil vel ikke være noe stort problem kan jeg tenke meg?

 

 

At det er noen få sider som omhandler annet enn foto kan jeg tåle, men når jeg gang på gang på gang kommer inn å ser nye innlegg for og så finne ut at dere fortsatt snakker om mobiler, vin, whiskey, musikk osv uten at noen er spesielt interessert i å få praten over på noe fotorelatert, blri jeg faktisk litt småirritert. Jeg har selv vært en heftig bidragsyter til OT'en tidligere, men etter hva jeg selv mener har mesteparten av innleggene mine vært om foto.

 

Jeg laget tråden for å kunne diskutere emner som ble tatt opp i andre tråder mer løst, der vi kan svaie frem og tilabke mellom forskjellige sider av emnet uten å bli moderert. Jeg har vært vitne til og vært delaktig i en "gjeng" her inne som har et nærmere knyttet forhold enn bare random medlemmer som diskuterer, så jeg vet at det er lett å bli usaklige i den forstand at praten ikke handler om noe saklig, som i dette tilfellet alltid burde være foto.

 

At jeg fikk starte en slik tråd er utrolig nok i seg selv, og jeg lovte at den skulle omhandle foto. Mer eller mindre uavbrutt har denne tråden blitt avbrutt med flere siders mellomrom (20 poster p/side) uten noe fotorelatert snakk om jeg har tålt det. Men når aktiviteten er så lav som den er nå, er det synd og skam at den lille aktiviteten ikke har noe med foto å gjøre. I tiden min før utestengelsen kunne 20 poster bli fylt inn på 5 min, og ja, mye var OT, men nå var det mye fotorelatert også, på tross av kranglingen jeg bidro med.

 

At det blir vanskelig for "gjengen" her inne å kunne føre slik diskusjon i OT-baren/mobildelen/musikkdelen/whiskeydelen osv skjønner jeg, men det må nesten bli deres problem.

Jeg vil ikke at denne tråden skal bli stengt fordi den ikke følger retninglinjene.

 

Jeg har dedikert mye tid på akam, beklageligvis det mange husker som kranling, kverullering og til dels mobbing, men alle de som har fått mailer av meg etter alle utestengelsene hvor jeg hjelper dem med bildekritikk og sprøsmål jeg leser i tråder på denne siden vet at jeg er her for å hjelpe de jeg kan og lære av de mer erfarne.

 

Jeg har lært mye om foto bare gjennom denne tråden, men i det siste har jeg inntrykk av at bare 1 av 4 poster omhandler foto, og 1 av 3 som omhandler foto er av min interesse. Det siste er ikke et problem dere kan eller skal ta tak i, men poenget mitt er at den interessen jeg delte med mange her inne har forsvunnet, mye med at enkelte brukere har gitt seg etter min utestengelse, eller har skaffet andre interesser.

 

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg vil få opp seriøsiteten i denne tråden, og om det betyr at jeg må rapportere ALT som ikke har noe med foto å gjøre så må det kanskje være slik.

Det betyr også at dere må rapportere meg når jeg går OT, for jeg vet jeg vil gjøre det. Derfor sier jeg det nå, om alle hjelper til kan vi kanskje komme opp på samme nivå som vi har hatt før.

 

At vi kutter ned på OT'n kan også slå motsatt vei, men da får det være slik. Har vi ikke behov for å diskutere løst og fast om foto trenger vi ikke denne tråden. Akam og Styret har tidligere sagt at kameradelen er en av de mest seriøse delene av Diskusjon.no, og jeg har et ønske om å opprettholde det imaget.

 

Jeg vil lære noe, det har jeg ikke gjort i like stor grad som før, og jeg tror jeg kan nå det målet ved å få en mer seriøs og saklig tone her inne. La oss snakke om foto, og ta OT'n på siden, ikke motsatt.

 

------------------------------------------------------------------------

Dette er naturligvis bare min mening, dere står fritt til å si hva dere mener.

 

Jeg skulle i tillegg likt å høre moderatorenes holdning til OT'n i denne tråden. Er det akseptabelt?

 

Jeg tror overgangen har vært så myk at folk har vendt seg til OT'n, burde vi gjøre endringer? Moderatorer?

 

Mod: Flettet ut fra Chatte-tråd for oss på Akam!

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser hvor du vil, mr.olsen.

Men jeg kan ikke si at OT-en plager meg. Blir det for ille så bare scroller jeg vilt

 

*snip*

Jeg skulle i tillegg likt å høre moderatorenes holdning til OT'n i denne tråden. Er det akseptabelt?

Det synes jeg sier seg selv. La meg lime inn dette fra førsteposten:
Emnetittelen forandret av moderator. La den forbli slik!

 

Innlegget er endret av k-ryeng: 14/08-2008 : 22:13

Det er klart at moderatorene ønsker en chattetråd for alle som henger på akam. Dette underbygges av det faktum at det er flere moderatorer/admins som bidrar i tråden og ingen av de har reagert på OT-nivået. En del av dem har kommet med en god del OT selv.

 

Edit: og som kjent så fører alkoholen ingenting godt med seg...
LIES!!! :scared:
Lenke til kommentar
Fungerte fint før du kom med dette nå.. :)

 

Ikke lag noe sak ut av dette. det er alltids mulighet for å snakke om foto når man faktisk har noe å snakke om.. Ellers fungerer det helt fint å snakke om andre ting..

Støttes.

 

Synes denne tråden alltid har hatt en generelt vennlig og fin atmosfære, ingen grunn til å forandre på den.

Endret av Awesome!
Lenke til kommentar
Det der har du klippet og limt inn MR.Olsen!

 

Skrevet rett fra hjertet her og nå. Hva begrunner du påstandene dine med?

 

Fungerte fint før du kom med dette nå.. :)

 

Ikke lag noe sak ut av dette. det er alltids mulighet for å snakke om foto når man faktisk har noe å snakke om.. Ellers fungerer det helt fint å snakke om andre ting..

 

Jeg vet at du har et eller annet imot meg, jeg har sett tendenser til sarkasme og fiendtlighet tidligere, og jo, det er min jobb å lage en sak ut av det når retningslinjene som står beskrevet i første post ikek blir fulgt og moderatorene delvis overser OT-innlegg.

 

Har man ikke noe foto å snakke om burde man etter normer og regler ikke snakke.

 

Det er vel vår kjære moderator som driver å dra denne tråden ut i alkoholhavet, eller :p

 

Ja, og det skremmer meg. Skal ikke de holde oss i skinnet?

 

 

Jeg ser hvor du vil, mr.olsen.

Men jeg kan ikke si at OT-en plager meg. Blir det for ille så bare scroller jeg vilt

 

Skal det være nødvendig for meg å scrolle?

 

Før denne tråden ble til fikk de fleste refs for å snakke om Nikon-objektiver i en tråd der man spurte om Canon-objektiver. Da funket det ikke å be de scrolle.

 

*snip*

Jeg skulle i tillegg likt å høre moderatorenes holdning til OT'n i denne tråden. Er det akseptabelt?

Det synes jeg sier seg selv. La meg lime inn dette fra førsteposten:
Emnetittelen forandret av moderator. La den forbli slik!

 

Innlegget er endret av k-ryeng: 14/08-2008 : 22:13

Det er klart at moderatorene ønsker en chattetråd for alle som henger på akam. Dette underbygges av det faktum at det er flere moderatorer/admins som bidrar i tråden og ingen av de har reagert på OT-nivået. En del av dem har kommet med en god del OT selv.

 

Emnetittelen k-ryeng endret har ikke noe med innholdet i tråden å gjøre.

 

 

------------------------------------------------------------

Poenget mitt er at moderatorene/akamstyret ga tillatelse til denne tråden sålengde den holdt seg saklig. Det håper jeg ikke alle her mener den har gjort, bare se de siste sidene for mobil-ditten-og-datten blir dratt opp, null fotodiskusjon.

 

Om moderatorene som er innom ikke mener at mye av det som kommer inn er OT så burde akam bytte moderatorer.

Om moderatorene som er innom mener at det er mye OT som ikke følger foto-relevans-regelen, men at det er godtatt, så burde vi endre informasjonen i førstepost. Men om jeg ikke får moderatorenes støtte i at dte er for mye OT-prat i denne tråden og at vi burde skjerpe oss så tror jeg det er best om en engasjert bruker starter en ny tråd som han kan engasjere seg i, for jeg finner veldig lite interesant OT av det som snakkes om, og tror alle er tjent ved at trådstarter engasjerer seg. At dere vil ha en tråd hvor fotoentusiaster kan snakke OT i er helt greit, jeg kan til og med bidra med skitprat, men i denne tråden hvor meningen alltid har vært foto, så sysn jeg vi burde komme inn på rett spor. jeg sier ikke at all OT er forbudt, men når det dominerer flere sider syns jeg det er synd.

Lenke til kommentar
Du/dere kom meg i forkjøpet.

 

 

--- 8< --- 8< ---

 

------------------------------------------------------------------------

Dette er naturligvis bare min mening, dere står fritt til å si hva dere mener.

 

Jeg skulle i tillegg likt å høre moderatorenes holdning til OT'n i denne tråden. Er det akseptabelt?

 

Jeg tror overgangen har vært så myk at folk har vendt seg til OT'n, burde vi gjøre endringer? Moderatorer?

Jeg har ingenting i mot at du kommer med dette hjertesukket. Men du må nok venne deg til at dette ikke er din tråd lenger, det er vår tråd. Det er ikke bare her det er dødt for tiden; det gjelder Akamdelen generelt. Så da blir det fort mye OT-prat.

 

Jeg synes generelt at denne tråden har en fin balanse mellom foto-prat og GPP. OK, så noen ganger blir det litt mye OT; men ikke verre enn at vibør kunne leve med det. Og hvertfall ikke på en fredag.

 

Det er ihvertfall det jeg mener om saken.

 

Tom

Lenke til kommentar

Nei, seriøst er det til tider litt mye utenomsnakk her i tråden. Innimellom er det snakk - vitensdeling og erfaringer om whisky, hifi, musikk, biler, gadgets og annet som interesserer oss fotonerder. En del av dette er ganske så interessant - det er mange av oss som har overlappende interesseområder, ikke bare innen fotografi. Så lenge det ikke blir for mye av det er det interessant og for min del helt ok i tråden.

 

Bruker selv gjerne denne tråden til spørsmål, ting jeg lurer på og som diskusjon rundt diverse fotorelaterte temaer. Er det et stort emne, som skal diskuteres grundig, så oppretter jeg heller en egen tråd, men til enkle spørsmål, tips og lignende spør jeg gjerne her.

 

Men - til tider tar det litt for mye av på en obskur tangent - det er jeg helt enig i. En sunn snakk om hva vi vil med denne tråden er glimrende, og helt på sin plass. Det har til tider også vært andre som har klaget på mengden off topic-posts.

 

Diskusjon om hva vi vil med trådene og endringer underveis er bare sunt - se bare på de månedlige bildetrådene som har kommet - synes de er glimrende, og leser dem daglig.

Lenke til kommentar
Du/dere kom meg i forkjøpet.

 

 

--- 8< --- 8< ---

 

------------------------------------------------------------------------

Dette er naturligvis bare min mening, dere står fritt til å si hva dere mener.

 

Jeg skulle i tillegg likt å høre moderatorenes holdning til OT'n i denne tråden. Er det akseptabelt?

 

Jeg tror overgangen har vært så myk at folk har vendt seg til OT'n, burde vi gjøre endringer? Moderatorer?

Jeg har ingenting i mot at du kommer med dette hjertesukket. Men du må nok venne deg til at dette ikke er din tråd lenger, det er vår tråd. Det er ikke bare her det er dødt for tiden; det gjelder Akamdelen generelt. Så da blir det fort mye OT-prat.

 

Jeg synes generelt at denne tråden har en fin balanse mellom foto-prat og GPP. OK, så noen ganger blir det litt mye OT; men ikke verre enn at vibør kunne leve med det. Og hvertfall ikke på en fredag.

 

Det er ihvertfall det jeg mener om saken.

 

Tom

 

Nei det er ikke min tråd, men det er heller ikke særlig vanskelig å søke om å få starte en 100% OT-tråd i fotoforumet, slik at vi holder oss til det vi opprinnelig skulle i denne tråden.

 

Jeg vil ikke være starter av en OT-tråd, jeg vil ha fokus på foto, og om det ikke tolereres så ser jeg ikke problemet med å lage en ny OT-tråd. Virkelig ikke.

Lenke til kommentar

Jeg er litt ambivalent til temaene i denne tråden. Det er fotodiskusjonen som interesserer meg klart mest, og som er hovedgrunnen til at jeg kommer innom denne tråden så ofte. Men samtidig synes jeg egentlig at det er en uting at vi samler så mye god informasjon på en så ustrukturert måte - det er nemlig så godt som umulig å finne den igjen. Derfor synes jeg at mange av temaene som dukker opp her hører hjemme i egne tråder. Jeg ser også nytten av å ha en GPP-tråd for oss her på Akam. Vi hadde druknet fullstendig i OT-baren og lignende steder.

 

Summa summarum vet jeg ikke helt hva jeg mener... :roll:

Lenke til kommentar
Hadde litt tid å slå ihjel på et senter her i byen i dag så jeg tok turen innom polet. Stod lenge og vurderte en Caol Ila Cask Strength. Men så fant jeg ut at dama hadde sikkert blitt irritert om jeg "sløste" bort flere hundre kroner på noe slikt. Så det ble en sixpack øl i stedet.

 

Jeg angrer.

Det bør du. Vanlig Caol Ila er svært finfin, Cask Strength høres ut som noe for menn. :)

 

Dette er naturligvis bare min mening, dere står fritt til å si hva dere mener.

 

Jeg skulle i tillegg likt å høre moderatorenes holdning til OT'n i denne tråden. Er det akseptabelt?

 

Jeg tror overgangen har vært så myk at folk har vendt seg til OT'n, burde vi gjøre endringer? Moderatorer?

Snipper litt, ikke ta det ille opp. :)

 

Trådens rolle har på mange måter kommet dithen at den fungerer som et samlingspunkt for folk som er interessert i foto på vårt kjære forum. Men det virker på meg som om tråden og communitiet er tjent med den åpne atmosfæren som dominerer her. Å holde tråden igjen, og å regulere hva som kan skrives, er noe jeg helst vil unngå. Mye av apellen med denne tråden er at den holdes i nettopp den gode tonen den holdes i. Det er nok ikke en tilfeldighet at fotoforumet er et av få forum der det normalt holder å bruke tvangsmidler en gang i måneden, det er sjelden det er dårlig stemning her, noe som for min del i alle fall er udelt positivt.

 

For å være ærlig tror jeg tråden tjener mye på å være det den har blitt, et samlingssted der fotofolk kan diskutere, uten å eskludere andre temaer enn foto. Når fotointeresserte møtes i det virkelige liv er det ingen som reagerer på at folk snakker om andre ting enn foto. Man kan vel påpeke at det er andre tråder for de tematikkene som går utenom foto, men for min del er det helt utenkelig å debattere whisky i DNFK, fordi jeg ikke har noe forhold til den tråden. :)

 

Det er vel vår kjære moderator som driver å dra denne tråden ut i alkoholhavet, eller :p

Edit: og som kjent så fører alkoholen ingenting godt med seg...

Hm. :ph34r:

 

Kjøpte en flaske Arran 10yo i dag. Ikke single cask, men fortsatt svært fornøyelig.

Den har jeg ikke prøvd. Si ifra om den smaker godt.

Den smaker fornøyelig. Rund og fin aroma, ikke for kraftig i kroppen, ikke for veik. Den kan minne litt om Glenmorangie 10yo, men den er ikke like mye sitruspreget.

 

:)

Lenke til kommentar
Fungerte fint før du kom med dette nå.. :)

 

Ikke lag noe sak ut av dette. det er alltids mulighet for å snakke om foto når man faktisk har noe å snakke om.. Ellers fungerer det helt fint å snakke om andre ting..

Støttes.

 

Synes denne tråden alltid har hatt en generelt vennlig og fin atmosfære, ingen grunn til å forandre på den.

 

+1

Lenke til kommentar
Fungerte fint før du kom med dette nå.. :)

 

Ikke lag noe sak ut av dette. det er alltids mulighet for å snakke om foto når man faktisk har noe å snakke om.. Ellers fungerer det helt fint å snakke om andre ting..

 

Jeg vet at du har et eller annet imot meg, jeg har sett tendenser til sarkasme og fiendtlighet tidligere, og jo, det er min jobb å lage en sak ut av det når retningslinjene som står beskrevet i første post ikek blir fulgt og moderatorene delvis overser OT-innlegg.

 

Har man ikke noe foto å snakke om burde man etter normer og regler ikke snakke.

 

Beklager, men jeg har ikke noe i mot deg. Jeg er fullstendig nøytral. Og hvis du ikke tåler litt kritikk, too bad.

 

Nå er du bare kjip og en tilfeldig fyr på et forum som prøver å lag et problem ut av ingenting.

 

Har sett veldig få som har klaget på "ot", men heller at folk har blitt lit lei av enkelte emner (les: whiskey :p ). da har det stort sett ordnet seg.

Lenke til kommentar
Det der har du klippet og limt inn MR.Olsen!

Skrevet rett fra hjertet her og nå. Hva begrunner du påstandene dine med?

Alt for mye tekst til en chatte tråd å være. Tenkte da at dette må være noe oppsparte greier i en eller anne notatfil :p

Hvis du virkelig ville chattetrådens sømmer til livs, skulle det blitt gjort i en egen tråd, ikke midt blant side 1934 og 1940..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...