nissansri Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg lurte på å kjøpe nytt utstyr til D90 kameraet mitt. Har hatt det i ca. 6 mnd og hatt mye gøy med det! Har foreløpig bare standardobjektivet 18-105mm. Så jeg lurte litt på hva jeg bør investere i videre. Har tenkt litt på portrettlinse (50 eller 35mm), vidvinkel eller ekstern blitz. I forhold til portrett føler jeg at ved å stille zoomen til rundt 100mm får jeg nokså gode portrett bilder (alt er amatør og bare av venner ute og i forskjellige tilstelninger). Ekstern blitz vil jo gi meg mulighet til å bruke blitzen på en helt ny måte og kan være greit under vanskelige lysforhold. Vidvinkelen på den andre side er jo greit i forbindelse med litt store fotoobjektiver samt at det gir en litt kul effekt.. Ser for meg et maksbudsjett på kr3000 for en av disse tingene. Setter pris på tilbakemelding! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 I disse mørketider stemmer jeg for blits,og har du stativ ? Lenke til kommentar
arela Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Har tenkt litt på portrettlinse (50 eller 35mm), vidvinkel eller ekstern blitz. I forhold til portrett føler jeg at ved å stille zoomen til rundt 100mm får jeg nokså gode portrett bilder (alt er amatør og bare av venner ute og i forskjellige tilstelninger). Kanskje 85mm f/1.8 kan være det du søker. Lenke til kommentar
nissansri Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Takk for svar! Nei, jeg har ikke stativ men har fundert på å kjøpe det også etterhvert. Har du noen anbefalinger i forhold til ekstern blits? Hva bør jeg se etter osv? Arela: Hva er dine erfaringer med denne linsen? Er det store forskjeller på kvalitet mellom dette og "portrettfunksjonen" ved 100mm zoom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå