Gå til innhold

Kjøp av dress i trondheim


Anbefalte innlegg

Går med planer om å få handlet inn en litt skikkelig dress - dvs hakket over dressmanndressen, men samtidig ikke noe eksklusive greier, håper på en capris på rundt 3-4000,-.

 

Så er spørsmålet, hvor i trondheim drar man for å handle slikt? Jeg har ikke peil på hvilke butikker som har gode dresser til en grei pris, hvor det er god service (litt bekymra for at de skal se stygt på magen min feks..).

 

Så, om noen har gode tips her, kjør på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har som sagt aldri vært der selv, bare antagelser jeg kommer med ;)

 

ToS sine er greie, ulempene er at det er veldig mange som har dem, og at jakkene er litt korte i fasongen, visstnok for å virke med ungdommelig, men jeg synes bare det blir mye mindre pent og elegant enn en normal lengde. Prisen på dem mener jeg ligger på 3-4000, om jeg husker rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Retro ligger også i carl johans gate. Du kan også se innom Park som ligger ved Trondheim torg. Zara i nordre(?), prisen er vell litt over Dressmann, men verdt å besøke. Har vel også HM. Ta dressen til en skredder etterpå er også noe du kan vurdere, om du vil legge litt ekstra penger i å få den enda litt bedre.

 

Ta en titt her: http://www.gq.com/style/about/suit-guide. Fant ikke helt den linken jeg lette etter, men du finner mye nyttig informasjon der! Og for alt i verden, ikke la salgsfyren lure deg :) Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvor mange dresser har du fra før? Har du et ønske om å kunne bruke denne dressen noen år frem i tid? Hva skal den brukes til?

 

Jeg var innom noen dresser av "moderne" type før jeg bet i det sure eplet og gikk i det jeg oppfattet som en "tradisjonell" herrekonfeksjonsbutikk. Makan til service har jeg aldri opplevd. Det faktum at de som sto der kunne si at "den buksen sitter for høyt for deg", "den jakken blir for lang" og "den tar vi bare litt inn over skuldrene" kan ikke overvurderes. Jeg gikk ned 4(!!!) størrelser i forhold til de dressene jeg hadde kjøpt tidligere. Den første gangen endte jeg opp med en helt klassisk Hugo Boss-dress, og det er fremdeles en fryd å ta den på. Prisen lå på 5000 om jeg husker rett.

 

Men uansett, se om du finner den butikken hvor det virker som om faren din kunne kjøpt dress. Sannsynligvis så kommer du ut med en dress som sitter som den skal, og det er mye viktigere enn at den har et spesielt merke. Ingen på disse butikkene kommer til å le av deg, eller fnyse av budsjettet ditt.

 

Når det gjelder spesifikke butikker så er det verre, siden jeg ikke sitter i Trondheim. Men forhør deg med kollegaer, og kikk i vinduene for å se hva slags merker som føres.

Endret av swanky
Lenke til kommentar

Vic har et utmerket utvalg i alle prisklasser, iallefall her i Kristiansand. Det er nesten kun eldre med erfaring som jobber der, og jeg har alltid vært fornøyd med service og ærlighet. De går så langt og sier at fargen på skjorter ikke passer hudtoner osv. Uansett, den ligger i

Olav Tryggvasons gate 24 i Trondheim.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Hvor mange dresser har du fra før? Har du et ønske om å kunne bruke denne dressen noen år frem i tid? Hva skal den brukes til?

 

Jeg var innom noen dresser av "moderne" type før jeg bet i det sure eplet og gikk i det jeg oppfattet som en "tradisjonell" herrekonfeksjonsbutikk. Makan til service har jeg aldri opplevd. Det faktum at de som sto der kunne si at "den buksen sitter for høyt for deg", "den jakken blir for lang" og "den tar vi bare litt inn over skuldrene" kan ikke overvurderes. Jeg gikk ned 4(!!!) størrelser i forhold til de dressene jeg hadde kjøpt tidligere. Den første gangen endte jeg opp med en helt klassisk Hugo Boss-dress, og det er fremdeles en fryd å ta den på. Prisen lå på 5000 om jeg husker rett.

 

Men uansett, se om du finner den butikken hvor det virker som om faren din kunne kjøpt dress. Sannsynligvis så kommer du ut med en dress som sitter som den skal, og det er mye viktigere enn at den har et spesielt merke. Ingen på disse butikkene kommer til å le av deg, eller fnyse av budsjettet ditt.

 

Når det gjelder spesifikke butikker så er det verre, siden jeg ikke sitter i Trondheim. Men forhør deg med kollegaer, og kikk i vinduene for å se hva slags merker som føres.

 

Jeg bryr meg fint lite om hva slags merke som står på dressen. Den skal passe, og skal kunne brukes til alt fra julebord til møter i jobbsammenheng, seminarer o.l, og representasjon på kvelden og slikt.

 

Derfor må den sitte godt, se bra ut, og holde lenge - samt være enkel å rense og slikt.

 

Det du kommer med er gode tips, dette er egentlig det jeg er ute etter - at butikken har peil teller helt klart mest. Litt lite lyst til å handle i butikker av type VIC, Dressmann, eller butikker som også fører "Kule" t-skjorter (:p).

 

Vi får ta en runde med vindusshopping først tror jeg..

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Heimdal Mote på Heimdal er hvor du skal dra for å kjøpe dress. De har vært best i trondheim i årevis. Siden de er utenfor midtbyen er de en liten "hemmelighet" og er utenfor generell allfarvei, men de er definitivt den beste plassen å kjøpe dress/herreklær som du ikke finner på konfirmanter generelt.

 

Det kan virke som jeg smører litt tykt på her, men stikk innom og gjør opp din egen mening.

Lenke til kommentar
Det du kommer med er gode tips, dette er egentlig det jeg er ute etter - at butikken har peil teller helt klart mest. Litt lite lyst til å handle i butikker av type VIC, Dressmann, eller butikker som også fører "Kule" t-skjorter (:p).

 

 

Dressutvalget på VIC kan ikke sammenlignes med Dressmann. Her finner man alt fra billige Giovanni dresser til Hugo Boss og Armani. At de fører en del vanlige klær av typen Jean Paul i en annen del av butikken spiller absolutt ingen rolle.

Lenke til kommentar

Hva enn du gjør, hold deg langt unna Moods!!!!!!!!

 

Jeg har ikke oversikt over butikker i Trondheim, men gå i en klassisk herreforretning, type Gunnar Øye og Ferner Jacobsen. Har dere ikke noe sånt i Trondheim er ikke Match og 4-men osv så aller verst heller. De har en del fra Tiger og Boss +++ som kan fungere greit.

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å ta turen innom Retro i Carl Johans gate 6, der har de et meget godt utvalg av dresser fra blant annet Tiger, Hugo, Acne, Filippa K, D&G og Paul Smith. Der får du alt fra klassiske dresser for erkebritiske gentlemen til cordfløyelsdresser i høstens farger til den litt mer vågale personen!

 

Prismessig varierer det fra ca 4500 til 6000,- for Hugo, Tiger, Acne og Filippa K. D&G og Paul Smith ligger på 8000,- og oppover.

 

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en dress i 100% ull. De er mer behagelige å bruke, og vil holde MYE lenger enn en dress av ull/polyesterblanding.

Lenke til kommentar
Er jo verdt å ta turen innom Bogart eller en av de utallige Kleins-butikkene. Aner ikke helt prisen på dresser der, men de fører en del eksklusive merker, så noen lapper blir det vel. Eventuelt kan du sjekke ut på Volt, men utvalget er nok ikke det største i dressortimentet :)

Kan forøvrig også svinge innom Gant butikken å titte litt.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...