FalcoN200285 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Heisann jeg har en sønn som driver å surfer på noen spesiele websider, og jeg lurer på om det finnes et program som kan lagre alt det han skriver eller gjør på pcen ? Det er bare for å se hva han driver med, han logger av med en gang jeg kommer in på pckontoret! ja jeg kan se på nettleser loggen, men han vet hvordan han sletter det. håper på svar! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) vet om saker du kan bruke, men dette blir stort sett missbrukt. din 2 år og 10 måneder gamle sønn surfer på suspekte sider og sletter loggen? høres spesiellt ut... Endret 21. oktober 2009 av aklla Lenke til kommentar
War Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Software så blir dette keylogger, det er fyfy. Har sett en liten kloss som man kobbler på ledningen mellom tastatur og pc, som lagrer alt som trykkes. Husker ikke hva det heter. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Tror heller sønnen er 10 år? En keylogger ville vært å gått for. Men vil nok ikke gjøre det. jeg vil heller ikke at mine foreldre skal se hva jeg holder på med - på facebook eller msn.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Tror heller sønnen er 10 år? jeg lurer på hvilket krav dama kan få av hjelp til bostøtte osv. jeg og dama skal flytte fra hværeandre. og sønnen min er 7 mnd. er det noen som har info? dermed har ikke jeg lyst til å gi noe som helst av tips. Endret 21. oktober 2009 av aklla Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 For det er jo helt umulig å ha to sønner? det er mye mindre problematisk å velge hvem som skal "beholde" en tiåring, da h*n forstår hva som skjer, og kan velge. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Takker for tips ang dette her LaCrouX og War og ja jeg har en eldre ste-sønn, men jeg ser han på som min sønn også! siden noen her må ha det in med teskje! Jeez! Endret 21. oktober 2009 av geromino Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Vel, alle irrelevante detaljer til side, så er det i bunn og grunn en keylogger du er ute etter. De er dog i utgangspunktet ulovlig å bruke på andre, så det er et temmelig hysj-tema. Det fantes noen kommersielle slike programmer tidligere, men jeg kan ikke huske navnet på noen av dem, som kanskje er like greit siden de neppe går innenfor retningslinjene her. Ofte er de brukt i sammenheng med backdoors som kan gjøre dem til en risikabel sport å google. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Skaff heller et familiefilter. Flere nettleverandører tilbyr dette. Er du teknisk så kan OpenDNS være greit til å blokkere uønskede sider. Endret 21. oktober 2009 av TCi Lenke til kommentar
War Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Det kan jo blokkere ord som sex,vold,mord,body osv men neppe forhindre chatting med griser, osv. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Sant nok, men det bør man som foreldre ta opp med barna. Bedre å snakke om det enn å hindre det og dermed gjøre det interessant for dem. Lenke til kommentar
Asnada Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Om du har Telenor som nettleverandør, følgjer det med MagicDesktop. Der kan du bla bestemme kva typer sider som er lov å besøke. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Keyloggere i seg selv er i grunn ikke ulovlige, men man må ha samtykke av personen som skal overvåkes for å bruke den såvidt jeg husker. Har selv brukt denne et par ganger. Simpel, men funker jo. Selv vil jeg bare anbefale deg å snakke med gutten. Hadde blitt passe irritert om jeg fant ut at mine foreldre overvåket nettbruken min. Om han ikke vil si hva det er så legg klare retningslinjer for hva som er greit og ikke greit, forklar han hvorfor og stol på at du har hatt såpass suksess i oppdragelsen til at han tar til seg det du sier Funket for meg (flytter forøvrig tråden til Annet om programvare) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå