Gå til innhold

[Løst]Hvordan brenne ut memtest86+ på en cd?


casemodd

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed om at den må brennes ut som ISO-fil på en cd. Lastet ned programmet og prøvde dette, men fikk det ikke til. Virker som det ikke er pakket ut eller noe sånt. Gikk ikke å starte opp pc med den cd en for å starte minnetest. Prøvde å laste ned winzip for å se om det var nødvendig med noe sånt, men fikk heller ikke det til å fungere. Noen som kan gi en enkel oppskrift fra a til å fra nedlasting av memtest86+ (det var forresten 2-3 filer å velge mellom, tror en het gz på slutten og den andre zip, hvilken av de bør lastes ned?) og til å brenne den på cd osv? Sikkert veldig noob spørsmål, men har ikke vært borti slikt før. På forhånd takk for eventuell hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk til dere. Hm, vet ikke hva CD-image er jeg.. Burde sikkert være flau nå men har ikke vett på det:) Er det kun selve testen som lastes ned som utgjør dette imaget, eller er det også info fra maskinen som blir brent på cd?

Spør fordi jeg er bortreist og ikke er på den maskinen jeg skal memteste. Kan jeg lage den cden fra en annen maskin, så kan jeg jo gjøre det herfra og ha den på cd når kommer hjem.

Lenke til kommentar

filen du laster ned med memtest er en .iso fil som da er et komplett image(speilbilde) av platen.

åpne imgburn, så velge "write image file to disc" så velge .iso filen og trykker brenn så vente et par min og ferdig.

så putter du den cdn i maskinen du vil teste og den booter til memtest, så står den ca en time og flytter et par mb data rundtom i rammen din og viser om du har noen skadete sektorer etc.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...