Gå til innhold

Vi utvider din lagringsplass til 1 GB - nedetid 18. oktober


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke mulig å bruke samme opplastning flere ganger?
Så vidt jeg har forstått så er det ikke teknisk mulig å bruke samme opplastingen flere ganger med IPB2, men mulig det er bedret i IPB3. Nå gjelder det bare for drift å få ut fingern og bli ferdig med prisguiden v2.0 så de kan begynne å tenke på å oppgradere forumet til IPB3. Begynner å bli en lang liste med utbedringer som er ønsket nå.
Lenke til kommentar

D*MN! Det var litt av en oppgradering må jeg si! Jeg tror det hadde holdt lenge med 100-200MB per bruker. Man har sjeldent behov for mer... Har jo mange bilde-opplastnings tjenester for bilder. Og andre vedlegg er vel sjeldent så store (Kan begynne å dele serier og musikk nå :ph34r: )

 

Takk skal dere ha! :D

Lenke til kommentar
Hva med å slå av at man må ha .jpg bak bildet? Er egentlig ikke noe vits, iogmed at det er nesten like enkelt å rename noe til .jpg og la Apache servere det som .et eller annet.

post-71211-1255703279.png

Uhm - hva mener du med bare .jpg?

 

 

..og forresten: TAKK! Mange av oss på akam som uploader en hel del i bildetråder. :)

 

(Hihi - hva er motoren bak, forresten - at dere lager en gmailkonto pr. bruker "diskusjon_dot_no_<brukernavn>" og lagrer det der med GDrive? :fun: )

Lenke til kommentar
(Hihi - hva er motoren bak, forresten - at dere lager en gmailkonto pr. bruker "diskusjon_dot_no_<brukernavn>" og lagrer det der med GDrive? :fun: )
Så vidt jeg husker så har de vel en egen server for vedleggene. Nå er det ganske mange tusen registrerte medlemmer som kunne utnytta denne vedleggsplassen fullt ut og da hadde det fort blitt fullt tenker jeg, men det er ikke SÅ mange som bruker forumet regelmessig eller laster opp mye. Tror en server med 10TB f.eks. holder lenge.
Lenke til kommentar

Det er her som med alle kapasitetsberegninger: Man kan trygt anta at ikke alle bruker like mye av den. Så når vi gir brukerne 1GB hver betyr det ikke at vi må ha 1GB x antall registrerte brukere med serverplass. Noen bruker ikke sin plass i det hele tatt, og noen av oss bare noen få megabyte, og dermed blir det mer til de som trenger det, for eksempel i fotokategoriene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...