Gå til innhold

Problemer med initialisering av disker i kabinett.


nor50

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Lian-Li "Disktank" og 3 stk 1.5 TB disker i dag.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=132326

Har nå satt den opp med alle switchene i stilling 1-1-1-1 som skal gi 1 stort volum.

Bruker Window 7 og når jeg går inn i harddiskbehandling kommer denne opp som en ukjent enhet på 8 GB... Når jeg så går inn og velger iniatier disk går det en liten stund, så kommer følgende melding opp: "Behansling av virtuelle disker" "Den angitte nettverksressursen eller enheten er ikke lenger tilgjengelig"

Så hva gjør jeg feil? Dette er jo en 3 disk-løsning. I manualen er følgende alternativ listet: BIG(Disc A+B+C), Cascading, Disk_A only + FAST(Disc_B+Disc_C) og DISC_A only (Disc_B + Disc_C). Dette er gresk for meg... Kan jeg sette den opp sånn at jeg da kan kjøre disse 3 diskene med et høyere "sikkerhetsnivå" for å miste data sånn at disse 4.5 GB blir en "sikker" 3 TB?

Endret av nor50
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt en Lian-Li "Disktank" og 3 stk 1.5 TB disker i dag.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=132326

Har nå satt den opp med alle switchene i stilling 1-1-1-1 som skal gi 1 stort volum.

Bruker Window 7 og når jeg går inn i harddiskbehandling kommer denne opp som en ukjent enhet på 8 GB... Når jeg så går inn og velger iniatier disk går det en liten stund, så kommer følgende melding opp: "Behansling av virtuelle disker" "Den angitte nettverksressursen eller enheten er ikke lenger tilgjengelig"

Så hva gjør jeg feil? Dette er jo en 3 disk-løsning. I manualen er følgende alternativ listet: BIG(Disc A+B+C), Cascading, Disk_A only + FAST(Disc_B+Disc_C) og DISC_A only (Disc_B + Disc_C). Dette er gresk for meg... Kan jeg sette den opp sånn at jeg da kan kjøre disse 3 diskene med et høyere "sikkerhetsnivå" for å miste data sånn at disse 4.5 GB blir en "sikker" 3 TB?

 

De får det ikke til på Netshop heller... ;-)

 

Hei på deg!

 

 

 

Har testet på produktet i hele dag selv uten å få det til å fungere.

 

Hans Petter på MicroPlex er dessverre på ferie, så jeg fikk ikke noe hjelp derfra siden han er i Kina.

 

 

 

Jeg holder fortsatt på, så gir melding igjen når jeg finner ut av noe J

 

 

 

******'

 

Netshop Kundesenter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...