zanettii Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Her kan dere skrive meninger, kom også med tips eller triks om du har noen på lur : ) Endret 16. oktober 2009 av zanettii Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det kunne være en idé å trekke opp konsollen i nylon eller et annet elastisk stoff siden det former seg bra med tanke på alle de forskjellige formene og hullene som finnes der. Jeg er ikke helt sikker på hvor got harddiskene liker hull i veien osv, så SSD kunne vært en tanke, med mindre du har tenkt å henge opp diskene i strikk slik Mastiff gjorde i sin "carputer"-tråd. Ellers liker jeg dette svært godt, stå på Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Det kunne være en idé å trekke opp konsollen i nylon eller et annet elastisk stoff siden det former seg bra med tanke på alle de forskjellige formene og hullene som finnes der. Jeg er ikke helt sikker på hvor got harddiskene liker hull i veien osv, så SSD kunne vært en tanke, med mindre du har tenkt å henge opp diskene i strikk slik Mastiff gjorde i sin "carputer"-tråd. Ellers liker jeg dette svært godt, stå på Fant ut at skaien var vanskelig å jobbe med ja, men be helt greit resultat, noe må finjusteres selvfølgelig. Selve pcen blir liggende på støydempingsmateriale, og blir festet med noe dempende. Er ikke helt sikker på dette enda. Men blir dette et problem, så blir det vell ssd etterhvert ja : ) Tusen takk! Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hvorfor må du ha egen unit for å koble til PC siden du har PC som kan styre alt av lyd og bilde ? Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Hvorfor må du ha egen unit for å koble til PC siden du har PC som kan styre alt av lyd og bilde ? Jeg har fått det forklar slik at jeg må gå via AUX til AUX (Spiller-PC) for å få lyd fra anlegget. Om noen har noen innspill på dette, så gjerne si ifra! Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hvorfor må du ha egen unit for å koble til PC siden du har PC som kan styre alt av lyd og bilde ? Jeg har fått det forklar slik at jeg må gå via AUX til AUX (Spiller-PC) for å få lyd fra anlegget. Om noen har noen innspill på dette, så gjerne si ifra! Kommer vel annpå utgangene du har på lydkortet, men som regel har du front, bak og sub utganger og da kobler du dette inn i forsterkeren. Det du oppnår i dette tilfelle er at du har lydjustering på pc i tillegg til headunitene og da får du noen utfordringer når du skal justere lydbildet. Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Her kan du hvordan mitt ble koblet opp. Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Hvorfor må du ha egen unit for å koble til PC siden du har PC som kan styre alt av lyd og bilde ? Jeg har fått det forklar slik at jeg må gå via AUX til AUX (Spiller-PC) for å få lyd fra anlegget. Om noen har noen innspill på dette, så gjerne si ifra! Kommer vel annpå utgangene du har på lydkortet, men som regel har du front, bak og sub utganger og da kobler du dette inn i forsterkeren. Det du oppnår i dette tilfelle er at du har lydjustering på pc i tillegg til headunitene og da får du noen utfordringer når du skal justere lydbildet. Så du anbefaler å plugge rett inn på forsterker? Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 ja Ville nok også anbefalt en annen strømforsyning isteden for omformeren. f.eks. en sånn Noen bilder fra min bil. Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) ja Ville nok også anbefalt en annen strømforsyning isteden for omformeren. f.eks. en sånn Har en slik strømforsyning på hånden for en god pris, men tenkte å teste ut omformeren til å starte med! Nydelig oppsett du hadde, så bra ut! Endret 20. oktober 2009 av zanettii Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Når jeg først var igang med å svare litt, så er det også et par ting du må tenke på og det er amp forbruket. Siden du har det i golfen så burde/må du skifte dynamo og vurdere et ekstra batteri. Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Når jeg først var igang med å svare litt, så er det også et par ting du må tenke på og det er amp forbruket.Siden du har det i golfen så burde/må du skifte dynamo og vurdere et ekstra batteri. For å montere pc? Har forhørt meg med folk her på verkstedet, og de mente det skulle gå fint med omformer og strømforbruk. Med tanke på anlegget så skulle jeg hatt større dynamo og batteri ja. Problemet er bare å finne dette rimelig.. Jobber jo hos møller, så veit hvor prisene ligger, altså, ikke etter min lommebok : p Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Når jeg først var igang med å svare litt, så er det også et par ting du må tenke på og det er amp forbruket.Siden du har det i golfen så burde/må du skifte dynamo og vurdere et ekstra batteri. For å montere pc? Har forhørt meg med folk her på verkstedet, og de mente det skulle gå fint med omformer og strømforbruk. Med tanke på anlegget så skulle jeg hatt større dynamo og batteri ja. Problemet er bare å finne dette rimelig.. Jobber jo hos møller, så veit hvor prisene ligger, altså, ikke etter min lommebok : p Tenker mer på forbruket ditt. PC tar fort 50W med litt usb og disker + da stereo anlegget. Det kommer til å virke, men du opplever fort at du må ofte lade batteriet. Jeg kjørte orginalt lenge og måte 2 ganger i uken lade batteriet. Etter litt større dynamo og har 2 vanlige batterier i bilen så har jeg ikke ladet batteriene. Men så lenge du er flink til å lade så er det ikke noe problem Uansett så er det "digg" med å ha PC i bilen. Har tilogmed mobiltbredbånd og ungene er på nett under kjøring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå