Gå til innhold

Speilrefleks til hobbybruk, vente til januarsalg? - Sony Dslr A330 kjøpt!


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal på ferietur i februar og da har jeg bestemt meg for å få tak i et speilreflekskamera.

 

Jeg har veldig lyst å kjøpe det nå og leke meg litt, men vet ikke om det er lurt å vente til januarsalget/noe bedre kommer ut enn de som er på markedet nå.

 

Hva tror dere? lurt å vente?

 

Har tengt på 1000D som ligger til ca 4k, det har ikke autofokus, er det viktig å ha?

godt kjøp?

 

Takker for svar!

Endret av oddlef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle dagens digitale speilreflekser gir vel autofokus. Autofokusmotoren enten i kamerahuset eller i objektivet.

 

Canon EOS 1000D er et så absolutt duganes kamerahus. Bare sørg for at du får med 18-55mm-objektivet med IS (bildestabilisator). Dette kompanserer for en ustødig hånd. Hjelper deg også med å ta bedre bilder i dårligere belysning uten blits, så fremt motivet ikke er bevegelig/i fart.

 

Kjøp kameraet nå, og bruk de ekstra månedene på øving. Så blir feriebildene dine mye, mye bedre :)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Ingen av Canon sine kamerahus har fokusmotor eller stabilisering,denne teknologien ligger i objektivene.

 

Alle Canon sine objektiver som er rettet mot EOS kameraer har innebygget fokusmotor "autofokus",med noen få unntak.

 

Når det gjelder IS "stabilisering" er det ikke alle objektivene som har det innebygget,de objektivene som har det er merket med IS.

 

Det er flere utgaver av 18-55 f/3.5-6.5 EF,enkelte butikker selger en eldre utgave av dette objektivet for og kunne selge en kamerapakke billigere en konkurrentene.Den eldre utgaven er kjent for og være litt dårlig,så det er derfor at man her heller anbefaler og kjøpe kamera med det nyere objektivet som har stabilisering "IS" innebygget,dette objektivet går for og gi gode resultater.

 

Fordelen med stabilisering er flere,du kan hand-holde kameraet og få bedre resultater på bildene da stabilisering kompenserer for rystelser,du kan ta bilder i litt mørkere omgivelser da stabilisering kan gi deg litt lengere lukkertider.

 

Og fortere du kjøper kamera jo fortere lærer du og beherske det.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Jeg har veldig lyst å kjøpe det nå og leke meg litt, men vet ikke om det er lurt å vente til januarsalget/noe bedre kommer ut enn de som er på markedet nå.

Når jeg hører slike argumenter så klarer jeg ikke å la vær:

 

Hvilken januarsalg; 2010,2011,2012 ? Du sparer sikkert enda mer i 2013!

 

Det kommer helt sikkert et flott Canonmodell i løpet av 2010. Men den som kommer i 2011 er enda flottere...og den i 2012 er "best" til den blir slått av 2013 modellen.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Jeg har veldig lyst å kjøpe det nå og leke meg litt, men vet ikke om det er lurt å vente til januarsalget/noe bedre kommer ut enn de som er på markedet nå.

 

- Det er ikke snakk om noe januarsalg på elektronikk. Det er ikke som i klesbransjen. Elektronikk blir derimot stadig litt billigere og bedre, men det har med teknologisk utvikling å gjøre, ikke sesongvariasjoner. Marginene er såpass små at det ikke er store "salget" å snakke om.

Lenke til kommentar
Hei!

Skal på ferietur i februar og da har jeg bestemt meg for å få tak i et speilreflekskamera.

 

Jeg har veldig lyst å kjøpe det nå og leke meg litt, men vet ikke om det er lurt å vente til januarsalget/noe bedre kommer ut enn de som er på markedet nå.

 

Hva tror dere? lurt å vente?

 

Har tengt på 1000D som ligger til ca 4k, det har ikke autofokus, er det viktig å ha?

godt kjøp?

 

Takker for svar!

 

 

Ikke særlig smart å vente til januar for så å bruke ferien til å lære å bruke kameraet. Dessuten er det som nevnt ikke januarsalg på elektronikk.

Nei, kjøp kamera så fort som mulig, bruk tiden frem til ferien på å leke/lære. Da vil du få mye mye større nytte av kameraet pluss mye bedre resultat.

Lenke til kommentar

spartan sitt innlegg kan du bare hoppe over. Det er trollete og ingenting annet. Slik oppførsel der man prøver å latterliggjøre ens tanker/spm er heldigvis bare et fåtalls brukeres signatur her inne.

 

Selvfølgelig kan det komme perioder med salg på elektronikk også her i landet. Før jul er det vanlig at prisen kan settes litt ned på ting en kjede finner for godt å satse på som f.eks. lokketilbud. Men de helt store summene er det vel neppe å spare uansett, så om en syns at det er verdt å vente på et tilbud som kanskje aldri kommer er helt opp til en selv.

Lenke til kommentar

Canon EOS 1000D har autofokus så det holder. Kjøpte dette kameraet med kitobjektivet selv i slutten av januar. Da kostet denne pakken så vidt jeg husker ca. 3500 kr. Kameraet er brukt mye og er veldig fornøyd. Supert nybegynnerkamera.

 

Jeg tror det ikke er all verden å spare på å vente med å kjøpe kameraet i januar. Jeg ville heller kjøpt nå og brukt tiden frem til turen og øve meg på å bli en bedre fotograf som tidligere skrevet her. Lykke til.

Lenke til kommentar
http://www.elkjop.no/product/foto-video/sp...canon-eos-1000d

 

er dette det nye eller det gamle objektivet?

 

Takker for alle svar:)

 

Det er en standar som noen butikker gjør,viser bilde av kamera/objektivet hvor man kan se at det står skrevet IS,men når man gå til spesifikasjonene står det ingenting angående Stabilisering eller så er det huket av med et rødt kryss.Med andre ord det er et objektiv uten IS.

Lenke til kommentar

Nja,ville absolutt ikke kjøpt kamera med et kitobjektiv uten IS.

 

Ser at Elprice har til samme pris,det står litt rart beskrevet at det har IS og på bildet er det også avbildet,men ville nok fått et bekreftelse før et eventuelt kjøp.

 

Eller så har JP garantert et kamera/objektiv med IS,beklageligvis så er dem utsolg for tiden.

 

Edit:var en her på forumet som kjøpt hos Elkjøp ? og fikk byttet objektivet med et annet som har IS.Så det skader vel ikke og høre med elkjøp.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
er det et dårlig kjøp da?

 

hvor selger de me IS?

 

Jeg vet ikke om du fikk det med deg, eller kanskje det bare ikke er aktuellt, men som jeg skrev tidligere, så selger de 1000D med 18-55mm for 3000kr hos UrogFoto i Bergen i helgen. Jeg vet forøvrig ikke om det er med eller uten IS, men det kan kanskje noen andre finne ut av? Stod ikke noe om det i messekatalogen ihvertfall.

 

EDIT: Jo, det var visst uten IS.. :(

Endret av IMG_123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...