lolvik Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Hei! Jeg oppgraderte nylig til et i7 oppsett, med et classified kort og domintor RAM. Mer detaljert oversikt over hardware: CPU: Intel 920 RAM: Corsair Domintor 1866 mhz HK: EVGA Classified GPU: 4870X2 Boot: Western Digital Raptor PSU: Thermaltake Thoughpower 1000W Saken er den at alt dette fungerte helt fin de første ukene, men etter et par uker så begynte skjermkortet mitt å svikte i spill som hadde med steam og gjøre (left 4 dead og TF2), mens jeg kunne spille Aion på full pupp i 10 timer i strekk uten at det hadde noe å si. Det begynte med at skjermen ble svart og jeg måtte slå av og på maskinen. Etterhvert ble problemet større, jeg fikk problemer med å starte windows etter rebooten men det fungerte etterhvert(det kom opp feilmelding om at det var feil med windows og det kanskje kunne fikses med "repair windows"-funksjonen, noe det ikke gjorde). Etter enda en stund ble jeg nødt til å formatere hele maskinen, men da støtte jeg på et nytt problem. Så snart som jeg hadde installert skjermkort drivere kom jeg meg ikke inn i windows igjen, og måtte formatere nok en gang. - Jeg gikk ut fra at problemet var skjermkortet, og kjøpte meg derfor et nytt kort, et 4850-kort, bare for å ha midlertidig. Siden hele maskinen er vannkjølt, og jeg har classified-kort, slo jeg bare av pcie-slotten til X2-kortet og brukte slotten under til å 4850-kortet i. Dette fungerte i et par dager og jeg gikk ut fra at problemet var vekke, men neida, nå fikk jeg akkurat samme problemet med dette kortet. Så nå sitter jeg igjen og må formatere maskinen, men vet ikke om jeg gidder før jeg har noen forslag til hva som kan være feil. Jeg kan også nevne at etter at problemet er begynt og jeg ikke lengre kan boote, så fungerer ikke safemode heller, safemode stopper på crcdisk. Jeg bør også nevne at et par ganger når jeg bare lot maskinen prøve å starte, så fikk jeg BSOD som nevnte "atikmd" tror det var "atikmd" hvertfall, noe lignende. Håper dere har noen forslag, ville vært surt å måtte kjøpe alt på nytt etter en månede. Endret 29. oktober 2009 av lolvik Lenke til kommentar
NinjaPiraten Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Hei sann. Problemet du beskriver minner veldig om et problem jeg hadde for noen måneder siden. Skjermen ble svart, men kunne fortsatt høre lyd. Måtte restarte PCn for at det skulle starte igjen. Det skjedde bare når jeg spillte visse spill. I starten skjedde det ikke særlig ofte, men etter en stund ble det oftere og oftere, så jeg bestemte meg for å formatere. Jeg var på XP, men gikk over til Windows 7 64-bit. I starten så alt ut til å fungere, men så startet det igjen. Eneste forskjellen nå var at jeg ikke hørte noen lyd eller at lyden hang seg når skjermen ble svart. Endte med enda en formatering, som førte til at jeg ikke fikk boota opp i det hele tatt. Stoppa på loading screen. Ja, vet ikke om det er nøyaktig samme problem, men det du beskriver høres ganske likt ut som det jeg hadde. Jeg fant ut at det var noe feil med RAMen. Last ned Memtest86, få den over på cd, dvd, floppy etc og boot opp med den. Så tester du RAMen. Jeg holdte på i mange dager for å finne ut dette, men ente i alle fall med at jeg bytta ut 2 RAM brikker. Og nå er problemet borte. Endret 10. oktober 2009 av NinjaPiraten Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Takker for respons. Jeg kan si såppas at 4850-kortet funker på et annet hovedkort, fant et X48 liggende i skapet, og det funket der. Skal prøve 4870X2et over helgen, er vel sannsynlig at det ligger i hovedkortet. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Kan da fortelle at det var skjermkortet som var skjermkortet som var ødelagt, og det skal nå sendes inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå