stigarnfinn Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Har hatt mange spill ide`er opp igjennom tidene men av en eller annen grunn har jeg alltid bygget på ideen bak simulator spill. Slik lyder min idee: Alle vet at satelitt bilder blir mer å mer avansert å kan plukke opp snart alt. Sånn som google maps kan du til å med gå rundt i new york f.eks. Så ideen min er et simulator spill hvor du som i wow betaler eventuelt et stort beløp eller et mye mindre månedsbeløp. Du skal kunne starte hvor du vil i verden med et breit utvalg av biler med grafikk som representerer bilen slik den er i virkeligheten, spillet designet av divisjoner, slik at vært land blir representert å landskapet og veiene blir designet av mennesker i vært land. En oppdatering vil gå etter si en månedstid, hele tiden. Slik at ved sattelittene plukker opp nye veier, broer osv. Vil dette komme ut i neste patch. Så det vi sitter igjen med er et stort communiti hvor mennesker over hele verden kan joine vår verden å kjøre sammen fra Oslo til Berlin på virkelige hovedveier og gjennom små byen. Nå skal jeg tegne et bilde til deg: - Du sitter i sofaen, slår på pc-en/xboxen/ps3en og tar hendene på et racing ratt. Du velger hvilken bil du ønsker, farge osv. Ser om noen venner er online å tar opp headsettet og sier - Hei, hvor er du? - Jeg er i stavanger for gøy - Er der på få minutt. For du kan velge hvor du vil spawne. I denne verdenen vil du møte mennesker på veien. Kunne knuse bilen din å kansje til å med i fremtiden kunne gjøre oppdrag, men først å fremst følensen av å kunne kjøre 200 på norske veier med en bugatti veyron å en kammerat bak i en lamborghini på veier hvor du pleier å kjøre 60 med en mazda.. Dette er mitt drømme konsept. Selvfølgelig med mange spørsmål men jeg tror faktisk det er mulig å lage noe lignende Hva er ditt? Mvh: Ivrig idee skaper Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Spillet i mine drømmer må være et mmorpg tror jeg. Jeg ser for meg en ekstremt stor verden som gjør at en ikke møter på spillere hele tiden, men at en kan treffe på de i ny og ne (omtrent som når du tusler en tur i norske skoger). Et omfattende gathering/crafting system, og generelt større variasjon mellom ulike ledd i disse prosessene. Det drømmen jeg sitter med er å kunne slenge bua på ryggen, ri avgårde på hesten innover langs en skogsvei. Jakte stort og smått, for så å lage et godt måltid over ildgropa. Etter noen dager i felten rir man så tilbake til verkstedet sitt i byen for å jobbe med hva en har samlet sammen. Kanskje tusle over til kompisen i nabogata somtrenger de plantene du har funnet men ikke har behov for. Oppdrag og dreping må jo selvfølgelig også inn en plass, men det er ikke den største prioriteringen hos meg. Butikkene/verkstedene til spillerene kan settes som en instance for å få plass til alle, med et "ringeklokkesystem" som sender deg til riktig lokale. En annen interessant ting er hvordan beskatning av arter kan påvirke økosystemet og utbredelsen av arter som ble nevnt i en artikkel på Spillverket. Er det mulig å få til et slikt spill? Jeg har en sterk tvil, men drømmer er gode å ha uansett. -Deluze Edit: småplukk Endret 8. oktober 2009 av Deluze Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Utrolig bra forslag du har der stigarnfinn. Selv så har jeg ikke noe veldig stort drømme konsept men det som kommer nærmest mitt drømme spill er: Infinity: The Quest for Earth - Infinity Endret 8. oktober 2009 av Gnålern Lenke til kommentar
Boosas Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Mitt drømmespill vil nok også katogrisere seg i mmorpg, men ikke sånn middelalder men trylleformler, heler ett moderne ett, kanskje en blanding av AoC og GTA Dagens mmorpg er jo veldig populært med er ofte blit stemplet for nerder, noe som jeg vil unngå. Alle i dag har nok prøvd ett av de nye GTA spillene (GTA 3, San Andreas, Vice City og GTA IV) Men i stedet for å spille alene og knerte politi, blir spillet ett mmo. Når du starter spillet, vil det ha samme utgangspunkt som wow, du velger faction og race, istedet for alliance og horde, og tauren eller gnome, velger du her mellom å bli ett gjengmedlem eller politi, du velger hvor du vil stamme fra; Latino, russland, god gammel amerikansk redneck eller italiensk mafia? Spillet går ut på å levle din character, du starter lavt du må gjøre oppdrag for personer, drepe en sviker i gjengen eller arrestere en gammel lovbryter. Dere skjønner nok eksemplet. Etterhvert som du levler til høyere nivåer åpner større deler av spillet seg, du kan lage guilds med andre, altså lage gjenger, herav det består av å beskytte din del av byen, du kan overta andre deler med å fighte mot andre gjenger. Eller bli ett kjent politidistrikt som må beskytte byen mot gjenger, du har her muligheten til å arrestere andre spillere og gi dem bøter. Å bli den mektigste gjengen eller den skumle FBI gjengen som alltid er der er nok spillets mål. Med både taktiske skills må du også egne deg til å skyte, her vil jeg nok unngå å trykke 1,2 og 3 for forskjellige angrep men heller få en følelse av FPS. Utstyr som biler og våpen må du kjøpe for penger eller stjele fra NPC's ja NPC's må det være mennesker som går rundt i gatene og fyller opp hullrommene byene. Butikker er også en ide her du driver salg og handel, eller eier ditt eget pizzari på gatehjørnet, der du egentlig hvitvasker pengene dine Ideen tror jeg er ok, og jeg vet at det er mange hulrom og feil, men jeg tror dette kunne bli en suksess, både wow- og cs spillere vil samles på ett spill! Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 @Boosas: Jeg tror det faktisk er et sånt spill under utvikling, jeg mener jeg har lest om det på enten gamer.no eller på spillverket.no, men jeg husker ikke navnet da Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 @Boosas:Jeg tror det faktisk er et sånt spill under utvikling, jeg mener jeg har lest om det på enten gamer.no eller på spillverket.no, men jeg husker ikke navnet da All Points Bulletin - APB. http://www.apb.com/ Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Spillet i mine drømmer må være et mmorpg tror jeg. Jeg ser for meg en ekstremt stor verden som gjør at en ikke møter på spillere hele tiden, men at en kan treffe på de i ny og ne (omtrent som når du tusler en tur i norske skoger). Et omfattende gathering/crafting system, og generelt større variasjon mellom ulike ledd i disse prosessene. Det drømmen jeg sitter med er å kunne slenge bua på ryggen, ri avgårde på hesten innover langs en skogsvei. Jakte stort og smått, for så å lage et godt måltid over ildgropa. Etter noen dager i felten rir man så tilbake til verkstedet sitt i byen for å jobbe med hva en har samlet sammen. Kanskje tusle over til kompisen i nabogata somtrenger de plantene du har funnet men ikke har behov for. Oppdrag og dreping må jo selvfølgelig også inn en plass, men det er ikke den største prioriteringen hos meg. Butikkene/verkstedene til spillerene kan settes som en instance for å få plass til alle, med et "ringeklokkesystem" som sender deg til riktig lokale. En annen interessant ting er hvordan beskatning av arter kan påvirke økosystemet og utbredelsen av arter som ble nevnt i en artikkel på Spillverket. Er det mulig å få til et slikt spill? Jeg har en sterk tvil, men drømmer er gode å ha uansett. -Deluze Edit: småplukk Er enig her. Hadde vært konge med et online-spill satt til noe ala Viking-tiden. Det kan godt finnes magi og slikt, men det skal være ganske utilgjengelig og low-magic uten rosa lys og blinking. Poenget er at spillet er uten noe særlig quests og plot i utgangspunktet. Dette er noe utviklerne utvikler underveis basert på spillernes handlinger. Det du hovedsaklig skal gjøre er å finne din plass i verden. Om det er å være jeger, smed, fisker... whatever, så skal det være mulig. NPC'er lærer deg de grunnleggende ferdighetene, men etter det er det å lære det selv eller av andre spillere. Spillet skal være uten klasser og level, men ferdigheter og egenskaper øker etterhvert som du lærer og bruker ting. Spillet begynner med små landsbyer, og spillere kan bygge sine egne, eller ta over og bygge ut eksisterende. Det er opp til spillerene om det dukker opp mange små landsbyer etterhvert, eller færre store byer. Kanskje blir det kriger om ressurser og landområder, og spillets politiske system belønner allianser (f.eks. kan høvdingen (i utgangspunktet en NPC) gi våpen og rustning etc. til spillere om de danner en stor nok allianse slik at de kan komme til unnsetning ved en evt. krig) og familier (kan utpeke allierte familier til adlige og slikt) som samarbeider. You get the picture Endret 9. oktober 2009 av Aurvan Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Drømmespillet mitt har jeg i hendene når jeg fyller 67; GTA XIII-ettelerannet. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Drømmebilspill: La oss si LiveForSpeed fysikken med grafikken fra Gran Turismo 5 kombinert med friheten fra GTA. La oss si at et map het "Narvik-kommune". I det mappet har vi laget et stort område rundt Narvik der alt er ganske så korrekt. Alle veier er med, de fleste hus, de fleste byggninger, broer, små-veier osv osv osv. Så kan det bli kombinert med online play der maaaange joiner, så kjører man rundt i et spill med extrem realisme og frihet, samt god grafikk. Også må vi selfølgelig bruke Logitech G-25 ratt. --------------------------------------------------------------- Et annet spill kunne jeg tenkt meg er noe sånt som Operation Flashpoint Cold War Crisis med ny grafikk og mer muligheter, men fortsatt samme konsept. Gjøre det så realisktisk som mulig når det gjelder krigføring, alt må tenkes på. Her er noen punkter bare for å statuere realismen. -Lyden bruker tid. -Alt må kunne skades eller ødelegges. -Kjøretøy må tenke på bensin/olje/slitasje/punktering osv. -Klær blir våt/skitten/gjørmete osv. -AI må være extremt smart, de må handle å tenke som et menneske. Ja, dere skjønner vel poenget mitt, en veeeldig realistisk krigssimulator. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 OP: Dette finnes allerede Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Har ingen erfaring med MMORPG'er, men likevel vil jeg beskrive mitt drømmespill i form av en MMORPG. Spillet skal foregå i tidsperioden som utspinner seg IRL nå. Verdenen man beveger seg i trenger ikke å være uendelig stor (en stor by med landlige områder rundt kanskje?). Essensen er at alt er likt som i virkeligheten, men med noen modifikasjoner, selvsagt. Et MMORPG av "The Sims"? Nja, ikke helt, men nesten. The Sims er for useriøst med henblikk på det grafiske. Det grafiske må være top-notch (så "ekte" som mulig). View'en må være 1st-person eller 3rd-person (valgfritt). Spillet går rett og slett bare ut på å leve et vanlig liv med alt som følger med. Spillet vil gi hver spiller et utvalg av insentiv (i form av i items, penger, poeng whatev.) til å oppføre seg i tråd med roller man finner i virkeligheten. Et lotteri vil avgjøre hva slags familie en spiller blir "født" inn i, når han lager sin character. Familien, miljøet rundt en vil være med på å fasilitere insentiver. Eks.: hvis man blir født inn i en familie hvor foreldrene slår en som barn, så vil dette slå negativt ut på diverse character-statistikker, og positivt på andre. Insentiver for å bli skolens mobber/bølle kan presentere seg, og et slikt valg blir lettere for akkurat denne characteren mtp. hans/hennes bakgrunn. Med "lettere" mener jeg at det må være et system som gjør at det er fordelaktig for denne characterene (når man ser på bakgrunnen) å være mobber på skolen, fremfor det å være snill. En slik character KAN velge å være snill, men spillet vil ikke gi akkurat denne personen like gode insentiver for å oppføre seg på en slik måte. Et slikt system må fungere i alle tenkelige roller i samfunnet, også yrker... Etter at spillet har fått så og så mange spillere, så vil nye opprettede characters være avhengige av at to av spillets daværende spilere bestemmer seg for å få barn. Nye spillere vil dermed ha andre spillere som sine foreldre. Foreldre vil igjen bli presentert for valg vedr. oppdragelse av dette barnet/nye characteren, og konsekvenser av foreldrenes valg vil igjen UFIVILLIG bli påført barnet, og spilleren som spiller barnet må gjøre det beste ut av sin situasjon. Har bare beskrevet et par eksempler på sosiale relasjoner nå, men i tillegg så vil personlighetstyper være det som trekker en person til forskjellige yrker og andre miljøer. Hovedpoenget er at ALLE valg skal være valgfrie, men det skal være fordelaktig å oppføre seg i tråd med ens eget miljø/personlighet. Høres kanskje kjedelig ut for noen, men jeg tror det hadde vært morsomt å spilt en versjon av virkeligheten... Endret 13. oktober 2009 av J-Core Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 En miks mellom GTA 4, The Sims, og Need for speed/Live for speed/et eller annet bra bilspill. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hvordan skulle det gått? Orker i Liberty City? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hvordan skulle det gått? Orker i Liberty City? Et MMORPG i GTA-style da, mener jeg. Akkurat som GTA, bare mye bedre grafikk, mer utvalg, masse quests/missions, du skjønner hva jeg mener. Altså et moderne MMORPG hvor du kan gjøre det meste og kan ha uendelig mye gear, ha en jobb (profession i WoW), snakke med folk, spise, drikke, sove og få deg schærste. Blir vel litt som OP sitt spill. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Kunne vært tøft det ja^^ Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Virker som det de fleste her inne vil ha er et nytt liv der du utfører alt du vil gjøre i virkeligheten uten konsekvenser. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 En simulator av verden, der man kunne gjort hva man vil. Samtidig som det var online hadde vært kos, men hadde nok blitt ganske kaotisk^^ Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Noe slikt, ja. Aner ikke hvorfor, though. Høres så rart ut når man sier det på den måten.. o_O @ Det med "Gjøre alt man kan gjøre i virkeligheten". Endret 13. oktober 2009 av Benny Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Fordi man kan gjøre ting i spillet uten å få noen særelige konsekvenser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå