Gå til innhold

Atheros AR5006EG Wlan Adapter, slår seg av helt uten videre

Anbefalte innlegg

Heisann. Var ikke helt sikker på om dette er riktig subforum, så tilgi meg :)

Som overskriften sier, mitt Wlan kort i laptopen min (ASUS F3T) slutter å fungere helt til jeg starter om maskinen. Akkurat nå kjører jeg Win7 RC, men det samme har skjedd både med Vista og Win7 Beta, men har aldri skjedd mens jeg brukte XP (Har hoppet litt fram og tilbake fra XP/Vista/Win7). Så jeg har konkludert med at selve kortet er iorden, men det er noe annet som kødder.

Det faller ut veldig ofte når jeg laster ned ting (Både over http og torrent), men skjer også helt tilfeldig når jeg bare surfer på nett eller gjør ingenting.

Har tittet litt i event-logs osv, for å se om det sto noe der om hva som skjer, og riktig nok er det ting som skjer når nettet faller ut.

Level Date and Time Source Event ID Task Category

----

Information 07.10.2009 23:03:24 Service Control Manager 7036 None The TCP/IP NetBIOS Helper service entered the stopped state.

----

Information 07.10.2009 23:03:24 Service Control Manager 7042 None "The TCP/IP NetBIOS Helper service was successfully sent a stop control.

The reason specified was: 0x40030011 [Operating System: Network Connectivity (Planned)]

Comment: None"

----

Information 07.10.2009 23:03:22 BROWSER 8033 None The browser has forced an election on network \Device\NetBT_Tcpip_{DAF8177A-27EC-4FBF-B07B-59CF348EC561} because a master browser was stopped.

Kommer opp akkurat på samme tid som kortet slår seg av.

Jeg tenkte det kunne være noe strømsparings-greier som gjorde det, men har huket vekk den på adapteret's "power management". Har også vært nøye på å ikke være borti den bryteren på laptopen som slår av wlan kortet.

Driver versjon for wlan kortet:

8.0.0.171

Håper noen kan hjelpe meg.

PS. Jeg har funnet ut at å avinstallere driveren og reinstallere den kan få kortet til å fungere uten å restarte, men samme problemet kommer tilbake ikke lenge etter.

Endret av lollipopop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde tilsvarende problem med mitt ethernetkort. Prøvde også å slå av strømsparing uten at det hjalp. Løsningen her var å finne en gammel driver.

Takker for svar.

Tenkte meg det å bruke en gammel driver kunne fungere, så kort etter at jeg leste svaret ditt, gikk jeg på en google jakt etter atheros drivere. Etter kort tid fant jeg ut at Atheros fanden ikke har noe oppslag på drivere til kortene sine (mulig de ikke lager de selv engang), og resten av treffene er på torrents og relativt lugubre sider. Jeg vil helst ikke risikere å installere noe som kommer fra sider som ikke engang virker legitime. :| (Atheros.cz prøvde jeg et lite øyeblikk, men den vil ikke la meg laste ned noen drivere (får timeout's fra den serveren som filene ligger på))

Noen andre som har et Atheros AR5006EG kort i sin laptop, (som har hatt det samme problemet og fått fikset det med eldre drivere) eller vet om en side med eldre drivere til nevnt kort (som fungerer), peke meg i riktig retning til en plass jeg kan laste de ned fra?

Endret av lollipopop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...