Torrevieja Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hva vil det si å sote vinduene ? Gjøre de mørkere og vanskeligere å se igjennom ? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 ja å sote de er å gjøre de mørkere Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 aiight Hvor mye koster det da og kan man gjøre det med de orginale vinduene som er på bilen, eller gjøres dette best med å bytte ut alle vinduene ? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 soting kan man vel gjøre med å ha på en film på glasset men vet ikke hvordan de proffe gjør det Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 De proffe bruker ikke film, der er det produsert mørkere glass og sterkere materiale sikkert. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 men det innebærer jo da å skifte rutene right? Lenke til kommentar
andresb Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 lag deres egen post å diskuter det her, evt søk på google. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 ja regner vel med det, hvis ikke det selges biler der ute i dag det med sota vinduer fra fabrikk og produsent ? Er det ikke også ulovlig med sota vinduer da ? Mener jeg leste det et sted, eller kanskje det var senking og lys under Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 lag deres egen post å diskuter det her, evt søk på google. ja regner vel med det, hvis ikke det selges biler der ute i dag det med sota vinduer fra fabrikk og produsent ? Er det ikke også ulovlig med sota vinduer da ? Mener jeg leste det et sted, eller kanskje det var senking og lys under Det er ulovlig å ha på rutene frem og bak, og muligens også sidevinduene foran Men ta den diskusjonen et annet sted som tidligere nevnt. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Frontrute og sideruter forran skal være fri for film/toning utover det bilen er godkjent med.. Resten av rutene er det fritt fram for å gjøre "hva man vil" med. Paragraf på dette har sikkert noen tilgjengelig, men det har ikke jeg.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Man vil ikke finne en paragraf som sier at det er forbudt. Det man derimot gjør er å modifisere noe som er godkjent, og da faller naturligvis godkjenningen bort. Et av kriteriene for godkjenninger som er gitt er at modifikasjoner blir rapportert inn og evaluert for om evt. ny godkjenning kreves (det kan bare produsent gjøre). Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Det går vel også under at man skal ha perfekt sikt i alle fire "hoved"retninger fra førersetet. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg kjøpte min bil med mørkere ruter fra b-stolpen og bakover. Bakruten er også mørkere, så det er vel bare frontruten og siderutene foran som ikke kan sotes om man skal følge loven. På min bil er det ikke noen film, men mørkere glass. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Alle vinduer utenom frontrute og de to fremste sidevinduene er lov å sote. Kravet på bakruta er vel at man skal kunne se utrykningskjøretøy igjennom, ikke mer. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Bilen min gikk nettopp gjennom EU-kontroll på merkeverksted med tonede vinduer foran (altså sidevinduene...). Så lenge bilen er levert ny fra forhandler slik, så går det greit. Lenke til kommentar
B5234T Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Bilen min gikk nettopp gjennom EU-kontroll på merkeverksted med tonede vinduer foran (altså sidevinduene...). Så lenge bilen er levert ny fra forhandler slik, så går det greit. Nå må du fortelle hvilken bil du har Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Jeg har 05' Golf GTI, tok EU-kontrollen hos Møller. Endret 8. oktober 2009 av Olsenhower Lenke til kommentar
tNy Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Mange nye biler som kommer med ganske mørke vinduer foran, dette er ikke ulovlig. Se på mange nyere audi, de har jo ruter man nesten ikke ser igjenom utenifra. Men da er det godkjent på bilen fra før. Endret 8. oktober 2009 av Ziuuung Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Bilen min gikk nettopp gjennom EU-kontroll på merkeverksted med tonede vinduer foran (altså sidevinduene...). Så lenge bilen er levert ny fra forhandler slik, så går det greit. Frontrute og sideruter forran skal være fri for film/toning utover det bilen er godkjent med..Resten av rutene er det fritt fram for å gjøre "hva man vil" med. Paragraf på dette har sikkert noen tilgjengelig, men det har ikke jeg.. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Ja, den setningen gikk meg visst hus forbi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå