bIsk0p Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Hei! Nå som jeg så en av ukens tilbud på PS.no, så fant jeg ut at dette kanskje kunne være en god mulighet å starte på en HTPC (som jeg faktisk har tenkt på lenge) Jeg sjekket testen til hw.no og fant ut at dette faktisk kunne passe for min del. Jeg trenger ikke et monster av en maskin, det er veldig enkel bruk så langt. I dag står en TX1250(oppgradert til 4GB) fra hp under min besjedne lille 26" store TV fra LG. Den er koblet via optisk kabel til et Logitech z5450 anlegg. Dette virker helt ok, men jeg merket at bærbaren støyer ganske mye og jeg ønsker helst å bruke denne som primær bærbar og erstatte min HP DV5102, med sine 700MB ram, som begynner å dra på årene! Jeg har allerede et (to faktisk) HD3450 liggende, som jeg tror skal holde til HD (?) og har HDMI ut. Jeg tenkte å supplere dette med et P5G41-M fra Asus. Grunnen til jeg tar dette er at det er det billigste jeg fant hos PS som hadde optisk lydutgang. Jeg tenkte å handle dette fra PS.no da det det blir enklere når jeg først skal handle kabinettet derfra. Når det gjelder CPU tenker jeg at en E5300 burde holde til mitt bruk. Men jeg er usikker på om jeg skal ta steget opp til E7400 og sette den inn i reserve PC'en (som skal bli gamer PC) hvor det nå står en E5300 fra før av. Når det gjelder minne, skal det inn 4GB der, men jeg tror at jeg vil starte med å bare ta en 2GB modul fra reserve maskinen min til jeg får solgt hovedPC'en. Jeg har allerede en 320GB harddisk fra Samsung som skal inn her. Burde holde, vil uansett ha en annen maskin stående som vil ha det meste av lagring. Når det gjelder nettverk, vil jeg bruke en dongle fra D-link jeg har liggende i starten. Mulig jeg ser på muligheten for å legge en kabel inn i stuen hvis jeg ser behovet. Sååååeehhh.. Da ser det slik ut; Kabinett ... Chieftec HT-01B HK ... P5G41-M CPU ... E5300 Minne ... Ett eller anna 4GB sett GPU ... HD3450 Harddisk ... 320GB Så hva tror dere, vil dette holde? Får jeg noe særlig for pengene mine? =) Dette er litt mer ja eller nei spml med evt små forandringer. På forhånd takk! bIsk Endret 6. oktober 2009 av bIsk0p Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Ingen som har noe svar å gi meg? Maskinen er bestilt anyway nå, så saken er vel løst! =) Endret 7. oktober 2009 av bIsk0p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå