Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Anfall - Lens in a cap/35mm


Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Bruker: Anfall

Brennvidde: 35mm

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Nikon D80 + Lens in a cap

 

Fikk "linsa" i posten for et par dager siden så tenkte at jeg kan prøve å lære meg å bruke den denne måneden. Siden jeg egentlig har lite peiling på hvordan den funker, tror jeg ikke at jeg tør å ta på meg noen tilleggsutfordringer. :p

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

4. oktober - Måne

post-145158-1254684829_thumb.jpg

 

Tatt i forgårs da jeg tok bussen til sentrum, og oppdaga hvor fin månen var da jeg gikk på festplassen.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Takk for fin kommentar, synes det er en skikkelig utfordring av og til ja :p

 

Her er noen jeg tok i dag. Var veldig usikker på hvilket jeg skulle bruke.

Det første er tatt på bussen om non lurer.

 

5. oktober

post-145158-1254777500_thumb.jpg

 

 

 

 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Takk. Slo meg at jeg kanskje burde skive litt om exif, men jeg har glemt å merke meg hvilket f-nr jeg burkte her, skifter hele tiden så det husker jeg ikke (må jo eksperimentere). Skal prøve å huske et neste gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

7.oktober

post-145158-1255028497_thumb.jpg

 

Et bilde jeg tok i går båt/ferge på vei til Bergen. Kanskje litt kjedelig motiv, men det var litt rart lys ute akkurat da så jeg fikk litt lyst til å teste ut å ta bilder.

 

F: 64/32 (litt usikker, dårlig hukommelse)

Shutter: 1/640

ISO: 400

 

Er forresten ikke redigert, tenkte det kanskje var mer interessant å se hvordan de blir uten noe behandling (desuten skal det lite til dersom jeg begynner med lys/kontrast før bildet bare ser enda verre ut). Har bare beskjært litt, ble litt skjev horisont.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
På tide med sensorrens, ser jeg. ;)

Lyset i bølgene var jo bare glimrende! :D

Nei, det er nok støv i selve "linsa". Burde kanskje opplyst om det. :p Det blir veldig lett støv i/på den har jeg oppdaget.

Takk for kommentarer ellers, artig å se hvor forskjellig syn folk har på bildet.

Lenke til kommentar
Litt usikker på hva du mente der k.n.b. Lyst til å forklare litt nærmere?
Tenkte du på det med lyskilden? Det er bare det at solen har en tendens til å bli en stor, litt utflytende utbrent flekk. I hvert fall når den står høyt. Alltids bedre med et lite skyslør foran, men det er ikke alltid man kan styre dette selv.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
5. oktober var skikkelig tøft! Det ser ut som en vill orkan som er i ferd med å blåse løvverket i stykker. Hvordan fikk du til de bølgeformede fartstripene? Er det vibrasjoner fra bussen eller noe sånt?

Tusen takk. De fartsstripene er bussen sin "feil" ja. ;) Jeg bare lekte med blender og lukkertid og trykket i vei.

 

Litt usikker på hva du mente der k.n.b. Lyst til å forklare litt nærmere?
Tenkte du på det med lyskilden? Det er bare det at solen har en tendens til å bli en stor, litt utflytende utbrent flekk. I hvert fall når den står høyt. Alltids bedre med et lite skyslør foran, men det er ikke alltid man kan styre dette selv.

Var det jeg mente ja. Nå forstod jeg litt mer, takk for utfyllende svar ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

9. oktober

 

post-145158-1255122956_thumb.jpg

 

 

Lurte på om jeg skulle redigere det eller ikke, og bestemte meg for å la være. Tenkte på å ha det som tilleggsutfordring, kanskje det kan gjør det mer interessant å se bildene. Evt. ha en uredigert og en redigert versjon. Men kanskje det er litt sent å legge det til nå?

Lenke til kommentar
9. oktober

 

post-145158-1255122956_thumb.jpg

 

 

Lurte på om jeg skulle redigere det eller ikke, og bestemte meg for å la være. Tenkte på å ha det som tilleggsutfordring, kanskje det kan gjør det mer interessant å se bildene. Evt. ha en uredigert og en redigert versjon. Men kanskje det er litt sent å legge det til nå?

Det kan være artig å se begge varianter. Bilder du legger til i ettertid pleier vi å legge i spoiler tags slik at vi ser hva som er det egentlige bidraget.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...