Luminum Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hei! Dette er kommentar-tråden til prosjektet mitt "Luminum" Kommentarer, tips og forslag settes stor pris på! Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Kan bli interresant dette Lenke til kommentar
XAndy Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Stilig du kan jo prøve og montere 2 stikkkontakter i kofreten til feks. loddebolt, lampe ol. Lenke til kommentar
Luminum Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Som du kansje ser på et av de første bildene har jeg montert en stikkontakt i høyre hjørne på skrivebordet mitt til nettopp det. Har vurdert å montere stikkontakt i kabinettet, men det er en idé som blir liggende til jeg evt finner ut hvor mye plass jeg har til overs. Kansje hvis jeg får lagd dekslet i krom kan det bli stilig å ha på en av kortsidene av kofferten Takk for tipset, får se hva det blir til! Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Flott prosjekt Et spørsmål though: Har du søvnproblemer? Tenker på det siden tråden ble laget i 3 tiden om morgenen Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Spennende prosjekt. Det skal bli morro å se hva vekten kommer opp i når alt er ferdig montert. Jeg frykter kanskje at den kan blir i overkant tung. Forøvrig har jeg en slik DELL-skjerm stående her jeg også, og jeg har lenge vurdert å demontere den av forskjellige årsaker. Jeg hadde derfor blitt glad om du kunne tatt ekstra mange bilder av demonteringen av skjermen! Endret 30. september 2009 av fargoth Lenke til kommentar
Luminum Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Flott prosjekt Et spørsmål though: Har du søvnproblemer? Tenker på det siden tråden ble laget i 3 tiden om morgenen Takk Haha om døgnrytmen min er et problem kommer egentlig bare an på perspektivet det Jobber ettermiddag, så køyer sjeldent før i 3-5 tia. Er erke-B-menneske, så fornøyd med å slippe å stå opp før 12 på dagene Spennende prosjekt. Det skal bli morro å se hva vekten kommer opp i når alt er ferdig montert. Jeg frykter kanskje at den kan blir i overkant tung. Forøvrig har jeg en slik DELL-skjerm stående her jeg også, og jeg har lenge vurdert å demontere den av forskjellige årsaker. Jeg hadde derfor blitt glad om du kunne tatt ekstra mange bilder av demonteringen av skjermen! Tung blir den nok helt sikkert, men skal prøve å holde den på en 7-10kg max. Kommer litt an på hva jeg bestemmer meg for å putte oppi. Når det gjelder skjermen har jeg allerede demontert den, men jeg skal ta litt fler bilder og slenge med beskrivelse litt senere, sammen med fysiske utvendige mål på selve lcd enheten Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Gleder meg til det ferdige resultatet. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Når det gjelder skjermen har jeg allerede demontert den, men jeg skal ta litt fler bilder og slenge med beskrivelse litt senere, sammen med fysiske utvendige mål på selve lcd enheten Knallbra, ser frem til det. Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Awesome ! Nå fikk jeg også lyst å bygge Lenke til kommentar
Luminum Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Awesome ! Nå fikk jeg også lyst å bygge Da er det bare å gå i gang Glad du liker prosjektet mitt! Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Dette prosjektet ser utrolig kult ut Tipper du har en utdanning innen elektronikk ? Gleder meg til å se resultatet Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 har ingen tips, da det så utrolig planlagt, og herrtil vell gjenomført. Kult med støvsuger ledningen, som man liksom da kan bare dra ut til stikkkontakt ^^ Lenke til kommentar
Luminum Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Dette prosjektet ser utrolig kult ut Tipper du har en utdanning innen elektronikk ? Gleder meg til å se resultatet Takk for det! Nei har nok ikke det, men har skrudd på alt elektronisk siden 3-4 års alderen, og bygging ligger i familien, så det har alltid vært en hobby har ingen tips, da det så utrolig planlagt, og herrtil vell gjenomført. Kult med støvsuger ledningen, som man liksom da kan bare dra ut til stikkkontakt ^^ Takk Ja, fant ut at jeg ville slippe å drasse med en ekstra strømkabel over alt Den er litt i største laget da, så jeg skal fortsette å lete etter en litt mindre en. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få jorda kassen? Støvsugere har jeg funnet ut, trenger ikke jording Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Dette prosjektet ser utrolig kult ut Tipper du har en utdanning innen elektronikk ? Gleder meg til å se resultatet Takk for det! Nei har nok ikke det, men har skrudd på alt elektronisk siden 3-4 års alderen, og bygging ligger i familien, så det har alltid vært en hobby Da er vi to hehe -------------------------------------------- Jordingsproblemet kan du vel løse ved at du legger en ekstra jordingskabel parallelt med strømledningen, så bytter du støpsel ?? Trur det er det enkleste hvis du kun ønsker en kabel for strøm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ser veldig bra ut. I tillegg er det fint å se noen som gjør litt på prosjektet oftere enn annenhver måned... mange arbeidslogger her som det er umulig å følge med på fordi det tar måneder mellom hver gang noe postes Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få jorda kassen? Støvsugere har jeg funnet ut, trenger ikke jording Rull av kabelen på snella og erstatt den med en f.eks PMH 3x0,75 + et jordet støpsel Lenke til kommentar
Luminum Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Dette prosjektet ser utrolig kult ut Tipper du har en utdanning innen elektronikk ? Gleder meg til å se resultatet Takk for det! Nei har nok ikke det, men har skrudd på alt elektronisk siden 3-4 års alderen, og bygging ligger i familien, så det har alltid vært en hobby Da er vi to hehe -------------------------------------------- Jordingsproblemet kan du vel løse ved at du legger en ekstra jordingskabel parallelt med strømledningen, så bytter du støpsel ?? Trur det er det enkleste hvis du kun ønsker en kabel for strøm. Nja.. Har tenkt på det, men du må huske at det bare er to kontaktpunkter på trommelen. Ser veldig bra ut. I tillegg er det fint å se noen som gjør litt på prosjektet oftere enn annenhver måned... mange arbeidslogger her som det er umulig å følge med på fordi det tar måneder mellom hver gang noe postes Helt enig! Synes det blir litt meningsløst å bruke årevis på et prosjekt. Det er klart det kommer litt an på prosjektet da, men allikevel. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få jorda kassen? Støvsugere har jeg funnet ut, trenger ikke jording Rull av kabelen på snella og erstatt den med en f.eks PMH 3x0,75 + et jordet støpsel Been there, thought that. Som jeg sa over er det bare to kontaktpunkter, så det blir vanskelig. Driver å vurderer om jeg rett og slett skal lage en trommel fra scratch. Så bruker jeg spiralfjera fra denne trommelen, og får skåret ut en mindre en i aluminium, og lager til tre punkter. Blir nok å koster en del ekstra, men blir nok verdt det i det lange løp. Takk for inspillene da Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Fantastisk stilig prosjekt. Ekstra kjekt å se på når folk vet hva dem driver med. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Kult prosjekt! Har lekt meg med tanken på en koffert-PC selv flere ganger, men aldri kommet langt nok til å realisere planen. Kult å se at noen andre gjør det, og i tilegg vet hva han driver med (sett et par "koffert-PCer" på ITAvisen der folka ikke vet hva de driver med ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå