Gjest Guest_anonym_* Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 hvorfor eksisterer http://www.godevibber.no/og lignende steder som gjør gode penger på å selge sjekkekurs mon tro ? Er ikke dette ett tegn på at det er ett eller anna galt et sted? Jeg syns oppriktig synd på de som graver opp kr 6995 for å delta på bootcamp, og enda mer synd på de stakkarslige som hoster opp 40.000 for en uke med "Personlig Coaching".. Lenke til kommentar
Kyrk Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Er vel bedre å investere i seg selv, sin egen personlighet og sin egen "hapiness" enn å f.eks kjøpe seg dyre materielle ting? Jeg synes mer synd på dem som kjøper seg veldig dyre merkeklær og klokker for å få falsk lykke, som bare varer i noen uker. PU handler ikke om å skaffe seg tusenvis av ligg, men om å bygge opp en indre selvtilitt. Så skal det jo sies at det finnes drøssevis av wannabe PUAs som ikke er seriøse aktører innenfor fenomenet coaching. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Du trenger ikke synes synd på dem, det klarer de fint selv. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Ja.. Noe er grunnleggende galt. Sjekkemarkedet er et brutalt sted, og er ekstremt skjevt kjønnsfordelt. En kvinne kan gå ut en kveld, og bli sjekket opp et titalls ganger i løpet av kvelden. En mann kan gå ut hver helg i flere år, og kanskje bli sjekket opp 1 gang. (ja, det finnes mange "prettyboys" som er unntakene) Samtidig blir alle gutter oppfostret av kvinnene i sin familie, venninner + utallige hollywood-filmer til å tro at kvinner er noe man skal behandle med aller høyeste respekt. Man skal gi seg selv til kvinnen, gjøre alt hun ber om, og være verdens snilleste gutt som gjør seg selv underdannig til kvinnen. Disse guttene prøver år etter år (ja, jeg var en av dem) med å være den snille gutten. Vel troende om at det er veien å gå. Sjekkingen ender i de samme nedslående resultatene hver gang han prøver seg. Spesielt ute på byen der sjekkingen er hard og brutal, og kvinnene som regel er så bortskjemt i sjekkingen at de lett avslår på en hard måte. Samtidig ender som regel alle "vellykkede" sjekkinger med at han blir forlatt. Gjerne for en annen fyr. Vår mann i felten prøver om og om igjen, med samme taktikk etter som han har hørt at det er jo det kvinner vil ha. Samtidig får han ofte bekreftelser på dette av venninner som sier noe ala "Jeg kan ikke skjønne hvorfor du er singel! Du som er så snill og grei!" (nå skal det også nevnes at nevnte venninner ofte er venninner rett og slett fordi vår mann feilet på sjekkingen, og endte opp som venn) Etter utallige avslag blir man da hellig overbevist om at det er noe galt med seg selv og kvinner. At man er en av de guttene som jenter ikke vil ha, og at alle jenter er overfladiske, kjipe, råttne vesner. Det ender med en singel fyr, som faktisk er et skikkelig catch, som ikke eier selvtillit (etter som denne har blitt knust av alle jentene gjennom årene), som hater kvinner, og dermed aldri gjør en tilnærming igjen. Ting er brutalt der ute, og de som ikke har den naturlige gaven av sjekkekunnskaper er sjangseløse med mindre de får en veiledning. En veiledning som får endret de grunnleggende oppfatningene av hvordan kjønnene samspiller, og hvordan ting faktisk fungerer. At ting ikke er som i en Hollywood-film der mannen bare forteller hva han føler, så smelter jenta som smør i julegrøten. Derfor synes jeg at det er helt greit at steder som f.eks. godevibber tar seg betalt for å lære bort dette. Det er kunnskap som er noe enhver fyr burde ha i bakhodet. Kunnskapen om at det synet han har på kvinner ikke stemmer. Kunnskapen om at han faktisk er et skikkelig catch, og at det ikke er han det er noe galt med, men metodene og holdningene han har brukt. Og naturligvis, som alle andre kurs der ute koster dette penger. Man betaler for kunnskapen, akkurat som man betaler for kurs i f.eks. Microsoft Office. Ja, man kan lære seg dette på egenhånd, og det kan man også innenfor sjekke-emnet, men det er mye lettere å få konkrete instruksjoner, og en dytt i riktig retning. Gode Vibber eksisterer rett og slett fordi sjekkemarkedet er en av de arenaene i livet der folk sliter mest. Arenaen der oppfattelsen av markedet er så forvridd fra virkeligheten som det er mulig. Det er noe galt, og noen har funnet løsningen. Helt greit spør du meg. Disclaimer: Nei, jeg jobber ikke for gode vibber eller noen andre bootcamps. Lenke til kommentar
Gjest xposter Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 X-posted: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=442297 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. Jeg har stengt denne tråden da jeg ikke anser førsteposten for å være av sensitiv art. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på "Personlig Melding". Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg