Frigg33 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Gratis webhost Jeg, og flere her på forumet har lenge lurt på hva som er av gratis webhost der ute. Så i den anledning tenkte jeg at jeg skulle slenge sammen en liste, og prøve å oppdatere den etterhvert. Så hvis noen ser at det mangler noe som gjerne skulle vært med så er det bare å si ifra. Hvis noen av dere har noen erfaringer med de forskjellige webhostene så kan dere gjerne skrive ned noen ord og gi de et terningkast. 000webhost: Plass - 1500 MB Trafikk - 100 GB / måneden PHP - Ja mySQL - Ja, 2 databaser Email - ja, 5 kontoer Sub-domains - ja, 5 Oppetid - 99% Reklame - Nei Erfaringer: -------------------------------------------------------------- Freehostia: Plass - 250 MB Trafikk - 6 GB / måneden PHP - Ja mySQL - Ja, 1 database Email - ja, 3 kontoer Sub-domains - Ja Oppetid - 99.9% Reklame - ??? Erfaringer: -------------------------------------------------------------- Dhost: Plass - 100 MB Trafikk - "a hell of a lot of bandwidth" PHP - Ja mySQL - Ja Email - Ja Sub-domains - ??? Oppetid - ??? Reklame - Nei Erfaringer: -------------------------------------------------------------- AwardSpace: Plass - 200 MB Trafikk - 5 GB / Måneden PHP - Ja mySQL - Ja, 1 database Email - Ja, 5 kontoer Sub-domains - 5 Oppetid - ??? Reklame - Nei Erfaringer: -------------------------------------------------------------- C-utb: Plass - 250 MB Trafikk - 6 GB / Måneden PHP - Ja mySQL - Ja, 3 databaser Email - Ja Sub-domains - 5 Oppetid - ??? Reklame - Nei Erfaringer: Har brukt C-utb en stund nå, og den er litt treig. Jeg kjører en wordpress på den, og den sliter litt med å laste siden. Ellers er det en god gratis leverandør. -------------------------------------------------------------- Frack: Plass - 25 MB Trafikk - ??? PHP - Ja mySQL - Ja Email - Ja Sub-domains - ??? Oppetid - ??? Reklame - Nei Erfaringer: Frack Det hadde endel nedetid før. Har ikke brukt det på ca 1 år så kan være det har blitt forandret noe siden den tid. Når jeg snakker nedetid gjelder det spesielt mysql databasen. -------------------------------------------------------------- 110mb: Plass - 110 MB Trafikk - 10 GB / Måneden PHP - Ja mySQL - Må betale Email - ??? Sub-domains - ??? Oppetid - 99.85% Reklame - Nei Erfaringer: -------------------------------------------------------------- NavHost: Plass - 2000 MB Trafikk - 20 GB / Måneden PHP - Ja mySQL - Ja Email - Nei Sub-domains - Nei Oppetid - ??? Reklame - ??? NB: Denne siden er gratis, men man trenger en invitasjon for å kunne registrere seg. Erfaringer: NavHost har jeg god erfaring med men nå krever dem invitasjoner dessverre. -------------------------------------------------------------- Fr33Webhosting: Plass - 5000 MB Trafikk - 20 GB / Måneden PHP - Ja mySQL - Ja, 10 databaser Email - ??? Sub-domains - Ja Oppetid - ??? Reklame - ??? Erfaringer: -------------------------------------------------------------- Newbiesite: Plass - 100 MB Trafikk - 1 GB / Måneden PHP - Ja mySQL - Nei Email - Ja Sub-domains - 1 Oppetid - 99.5% Reklame - ??? Erfaringer: -------------------------------------------------------------- Xtreemhost: Plass - 5500 MB Trafikk - 200 GB PHP - Ja mySQL - Ja, 50 databaser Email - ??? Sub-domains - 50 Oppetid - 99% Reklame - Nei Erfaringer: -------------------------------------------------------------- Forwarde adressen: Hvis dere ikke vil ha den lange og knottete url'en dere får fra hosten deres, så kan dere forwarde adressen her: www.moo.no Da kan kan bruke en annen adresse enn f.eks. www.etbrukernavn.fr33webhosting.com og istedet bruke www.etbrukernavn.moo.no Installere PHP på egen maskin: -------------------------------------------------------------- Det er flere som har lurt på hvordan man installere PHP på egen maskin. For å gjøre det må du gå hit:Apache friends -------------------------------------------------------------- Hvis noen vet om andre gratis webhoster så er det bare å slenge det ut så skal jeg se om jeg kan legge de inn i listen. Det gjelder for såvidt på de områdene hvor jeg har plassert "???", hvis noen vet hva som er riktig info der så er det bare å komme med det. Endret 28. oktober 2009 av Oxaren 1 Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Har brukt C-utb en stund nå, og den er litt treig. Jeg kjører en wordpress på den, og den sliter litt med å laste siden. Ellers er det en god gratis leverandør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå