jonas27389 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Objektiv: Canon EF 50mm f/1.4 USM Deltakernivå: Pingle Utstyr: Canon 40d, stativ og diverse filtre. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Litt sent ute i dag, og da var det blitt mørkt her i Trondheim gitt. Derfor ble det et litt kjedelig innebilde i dag, mitt første dråpebilde, ikke særlig lett å fokusere riktig... Lukkertid: 1/640 sek Blender: f/2 Iso: 400 Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Kanskje litt uskaprt, men meget, meget behagelig! Tommel opp! Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Kanskje litt uskaprt, men meget, meget behagelig! Tommel opp! Takk skal du ha! Neste gang bør jeg ha et oppsett slik at dråpene kommer på samme sted hver gang. Da blir det lettere med fokus. LiveView er forresten veldig hjelpsomt her Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Fint første dråpebilde - kanskje jeg selv skulle skyte mitt første denne måneden? Fin farge! Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 2. Oktober Månedens andre bilde, er en del av St. Olavs Hospital i Trondheim. Fortsatt mørkt og grått her i byn for tiden... Lukkertid: 1/200 sek Blender: f/2.5 ISO: 200 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Spenstig. Jeg benyttet meg av liknende virkemiddel i går, og må følgelig like dette. Du har imidlertid fått mye sprekere fargekontraster. Dette bildet er faretruende nær ei ramme på veggen. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Meget bra - dette likte jeg! Godt sett! Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 k.n.b: Takk skal du ha. Likte godt ditt bilde fra Fornebu også. Jeg synes din komposisjon og bildets innhold er så bra at det ikke er nødvendig med så sterke farger/kontraster. Mitt bilde hadde nok ikke funger like bra uten fargene, det var jo nettopp derfor jeg så bygget som et potensielt bilde også..! arnold_layne: Takk for kritikk, hvordan tok du forresten profilbildet ditt? Macro..? Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) 3. Oktober - Foucaults Pendel I dag ble det et bilde fra Realfagsbygget på NTNU. Bildet er sammensatt av 3 bilder som viser forskjellige posisjoner av Foucaults pendel. Pendelen henger i enden av en 25 meter lang vaier og brukes for å bevise at jorden er rund. For en observatør vil det se ut som at pendelens svingninger roterer, men egentlig pendler den frem og tilbake på samme sted mens jorden roterer. Mer info om Foucaults pendel. Lukkertid: 1/80, 1/80, 1/60 sek Blender: f/1.4 Iso: 200 Endret 4. oktober 2009 av jonas27389 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Flotte speilinger i den kula Jonas. Interessant tema også. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Kule speilinger i den siste ja. Men hvorfor har du ikke lik lukkertid på alle 3 bildene? Jeg synes også bilde 1. og 2. var veldig bra. Har alltid likt vannbilder. Flotte farger og linjer 2. Tror det kan komme mye bra her videre i oktober. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 k.n.b: Speilingene i kulen ble ganske bra, bortsett på kulen i midten, bommet nok litt på fokusen der, er nok p.g.a den litt lange lukkertiden. Er heller ikke helt fornøyd med photoshoppingen her, det var ikke helt enkelt pga ulik bokeh/fokus på de tre bildene. iamluka: Tenkte ikke på lukkertiden før jeg kom hjem. Burde gjerne hatt lik tid på alle bildene, kulen i midten var eksponert litt ulikt de to andre, noe som var litt irriterende i photoshop... Lenke til kommentar
atoftemo Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Dette var veldig gode bilder! Dråpebildet var veldig bra, med interessante farger! Litt jobb med fokusen, og den ville vært perfekt! Gleder meg til fortsettelsen! Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) 4. Oktober - I dag tenkte jeg egentlig å få tatt et bybilde, men den planen gikk i vasken da minnekortet ble glemt igjen hjemme. Fryktelig irriterende..! Derfor ble det et portrett i dag. Har ikke skikkelig blits til kameraet, så belysningen ble en lampe rettet mot taket. Med skikkelig belysning kunne jeg kanskje fått til noen skyggekontraster. Likevel ble jeg godt fornøyd med resultatet i dag, synes den enkle belysningen passet bra Lukkertid: 1/15 sek Blender: f/1.4 Iso: 100 atoftemo: Takk for hyggelig tilbakemelding. Hjelper på motivasjonen Endret 4. oktober 2009 av jonas27389 Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Syns det ble litt "over the top". Hadde du droppet glasset hadde det vært supert. Syns jeg ser lyse "kanter" rundt han også. Skjønner ikke helt hva det kan være, for det ser ikke ut til å være redigert ihjel. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Kanskje enig i at det ville vært bedre med litt mindre effekter ja. De lyse kantene er nok bare en effekt av den store blenderåpningen og lyset. Bildet er ikke redigert, kun konvertert til s/h og kontrastjustert. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg likte godt dagens portrett jeg. Veldig gjennomført - både når det gjelder uttrykk, påkledning og rekvisitter. arnold_layne: Takk for kritikk, hvordan tok du forresten profilbildet ditt? Macro..? Profilbildet ble tatt under aprilfesten - du kan lese mer om hvilket utstyr jeg brukte her. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Takk, takk. Deilig å se at en "nødløsnig" også kan bli ganske bra Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Morsomt portrett - et lite snev av blodharry, men morsomt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå