Albix Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Bruker: Albix Brennvidde: 100mm (Tror jeg) Deltagernivå: Pingle Utstyr: Canon 40D + Canon 100mm Lensbaby composer (ca 50mm) Tilleggsutfordringer: Nix ... eller jo for svarte! ... må gjøre noe - alle bildene jeg tar om dagen er dønn kjedelige ... tilleggsutfordring kommer ... Update: Ble sånn at jeg kjøpte Lensbaby composer i forrige uke - Endrer derfor objektiv. Er litt skeptisk, men vi får se om jeg holder ut en mnd. edit: jo for svarte! ... etc. Endret 3. oktober 2009 av Albix Lenke til kommentar
Albix Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) 2.Oktober: "København" Exif: 1/1250, f/4, ISO 200 Plutselig kjøpte jeg Lensbaby Composer i København i forrige uke. Får prøve å gjøre det beste ut av det. I københavn er det mange mange sykler ... Endret 3. oktober 2009 av Albix Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Typisk Køben, ja! Har også lyst på lensbaby selv.. Lenke til kommentar
Albix Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 4. oktober: Høst Exif: 1/500, f/8, Iso 100 Mye vanskeligere enn jeg hadde trodd å få fokus der jeg vil ha det (og i det hele tatt å få fokus). Er også usikker på om jeg liker effekten ... Trondster: Heller foreløpig mot at det er gøy, og gir den en sjanse fortsatt. Mener å huske du bor i Køben - photografica, skindergade (ca 1800 dk) - flott butikk! - mye brukt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Er ikke det enkleste walkaround-objektivet nei. Men her fikk du egentlig overraskende mye i rimelig fokus. Noen hadde drysset melis for fotografens skyld også. Lenke til kommentar
Albix Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Jepp - Melisen kryper bare nærmere og nærmere om dagen ... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Heh - det der kunne vært rett ut av Röyksopps .. Men - thumben din har helt andre farger enn selve bildet i browseren - sørg for at du lagrer/konverterer bildet med/til sRGB når det skal være på web - tror du har Prophoto RGB som color space - det fungerer dårlig på nett.. Photographica er kongesjappe, ja, spesielt på gammelt utstyr! Har kjøpt all L-optikken min brukt på Foto/c like ved Nyhavn. Lenke til kommentar
Albix Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Heh - det der kunne vært rett ut av Röyksopps .. Men - thumben din har helt andre farger enn selve bildet i browseren - sørg for at du lagrer/konverterer bildet med/til sRGB når det skal være på web - tror du har Prophoto RGB som color space - det fungerer dårlig på nett.. Jøss - du har helt rett! Prophoto RGB! Vet ikke hvordan det har skjedd. Takk for det Trondster Den videoen liker jeg ... - Er vel kanskje påvirket av de samme omgivelsene som Röyksopp-gutta. edit: quote end tag hadde falt ut Endret 5. oktober 2009 av Albix Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Dette er morsomme, og krevende bilder å se på. Man blir virkelig dratt inn med lensbabyeffekten. Sykkelbildet passet godt i s/h og jeg digger rammen på 04. oktober Lenke til kommentar
Albix Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Dette er morsomme, og krevende bilder å se på. Man blir virkelig dratt inn med lensbabyeffekten. Sykkelbildet passet godt i s/h og jeg digger rammen på 04. oktober Tusen takk for det olopolo Ble ikke noe nytt bilde på meg i dag, men kommer sterkere tilbake, kanskje allerede i morgen :-) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Stå på. Jeg skjønner at Lensbaby kan være utfordrende; men kan allikevel tenke meg en slik selv. Det er bare å ta en mase bilder, så etter en stund vil du se hva som virker og ikke virker. Synes begge bildene ble vellykket. Tom Lenke til kommentar
Albix Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Takk for kommentar Tomsi - Jeg fortsetter å prøve ut denne en stund til og angrer sålangt ikke på kjøpet ... 6.Oktober: Exif: 1/160, f/8, Iso 640 Jobbet litt med dette i Lightroom - Overdreven gul fargemetning for å få løvbladene frem og tonet ned grønn - negativ Clarity - ble liksom litt mer mystisk sånn. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Det ble spreke farger av det i hvert fall. Jeg får en følelese av at skogen kommer mot meg for å sluke meg hel. Det gjør den stien litt skumlere enn den ville vært med et normalt objektiv. Her synes jeg du fikk et bra resultat ut av "babyen". Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg liker at stien er såpass skarp som den er. I motsetning til selve skogen. Slemme stygge skogen Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) 4. oktober var flott. Det uskarpe buskaset gir en fin innramming av det flotte landskapet. På 6. oktober ser det som k.n.b sier ut som skogen snart angriper. En veldig urolig type uskarphet som gjør at trærne ser ut til å bevege seg når man flytter blikket rundt i bildet. Snedig. Endret 7. oktober 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Stilig, svimlende sti! Får lyst på en lensbaby, ja! Lenke til kommentar
jimsmyth Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Lensbaby ser herlig ut. Ville hatt fokus i skogen der man skal "til", men fungerer også bra sånn du har tatt bildet. Lenke til kommentar
Albix Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Har ikke hatt tid til å være inne på forumet på en stund. Her har jo skjedd en god del. Takk for kommentarer alle sammen :-) Lenke til kommentar
Albix Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 8. oktober: Høstløv Exif: 1/2500, f/4, ISO 100 Lenke til kommentar
Albix Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 9. oktober: Så ble det vinter gitt Exif: 1/200, f/4, ISO 250 Ble litt for gult vel ... ser det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå