slett meg plz Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hvis man, som myndig person, blir pålagt å vaksinere seg og man nekter, men de prøver å stikke deg med nåla likevel, er det da nødverge og har man lov til å gjøre motstand, slå eller drepe dem? Man vet jo ikke om vaksina er farlig fra fabrikanten og andre, f eks den som gir vaksinene, kan ha blandet den med gift/smitte eller tenkt å gi deg en helt annen sprøyte. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hvis man blir pålagt å vaksinere seg med hjemmel i lov er det ikke et urettmessig angrep, og man kan ikke forsvare seg under nødvergeregelen. For øvrig kan jeg ikke si at situasjonen slik du beskriver den er særlig realistisk... Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Hvis man blir pålagt å vaksinere seg med hjemmel i lov er det ikke et urettmessig angrep, og man kan ikke forsvare seg under nødvergeregelen. For øvrig kan jeg ikke si at situasjonen slik du beskriver den er særlig realistisk... Men hvis noen har tukla med den ulovlig, har de ikke rett til å sette sprøyte på deg med tvang. Isåfall synes jeg slike ting burde ha rettsak med fengsel som alternativ for å unngå at helsepersonell/politi blir drept/skadet. Endret 21. september 2009 av Reproductivist Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Men hvis noen har tukla med den ulovlig, har de ikke rett til å sette sprøyte på deg med tvang. Nei, det er svært snevre grenser for når man kan tvangsmedisinere noen. Den mest vidtgående hjemmelen for dette er smittevernloven § 3-8 der Helse- og Omsorgsdepartementet har hjemmel til å pålegge hele eller deler av befolkningen plikt til å vaksinere seg på nærmere vilkår. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Men hvis noen har tukla med den ulovlig, har de ikke rett til å sette sprøyte på deg med tvang. Om nokon har tukla med sprøyta først så kan det nok vurderast om det er snakk om forsøk på gift-drap. Sidan det då ikkje lengre er den vaksinen som du har blitt påbudt å ta. Men så lenge det er snakk store fare for smitte i samfunnet så kan myndigheitene bestemme kva som skal gjerast for å beskytte det store fleirtallet. Slik som eg les paragrafen som krikkert har lenka til så ser det ut som at du faktisk har ei muligheit til å nekte vaksine ved å kreve å bli satt i isolasjon istadenfor som da er ei fullgod beskyttelse mot smitte for samfunnet. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Moro hvis trådstarter kunne sagt litt mer om bakgrunnen for dette litt spesielle caset. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Konspirasjonsteori om at nokon vil putte gift i svineinfluensavaksinen som skal ta knekken på store delar av verdas befolkning for å unngå overbefolkning? Å drepe er vel litt voldsomt? Kan aldri tenke meg at helsepersonell vil ty til vold for å få i deg sprøyta, då blir det politiet sitt problem. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 "Hvis man, som myndig person, blir pålagt å vaksinere seg og man nekter, men de prøver å stikke deg med nåla likevel, er det da nødverge og har man lov til å gjøre motstand, slå eller drepe dem? Man vet jo ikke om vaksina er farlig fra fabrikanten og andre, f eks den som gir vaksinene, kan ha blandet den med gift/smitte eller tenkt å gi deg en helt annen sprøyte. " ----------------------- Oppsøk psykolog,for din paranoia er iferd med å ta overhånd... Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Förmyndarna äro guds utvalda, allt enligt dem själva, och dessa anser sig således ha rätt att, mot din vilja, göra såsom de önskar med dig och din kropp. Nödvärn mot statsväsendet? Nej. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 mye, mye enklere å forgifte melka (eller hva med ett eple?) du handler på butikken. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 mye, mye enklere å forgifte melka (eller hva med ett eple?) du handler på butikken. Nej. Den stora mångfalden, inklusive de av konspiration bakomliggande politikerna förtär dessa livsmedel. Det voro som att skjuta sig själv i foten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå