Gå til innhold

Port-forwarding Zyxel P2602HWT i Bridge Mode

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter å ha oppgradert til ADSL Turbo fikk jeg et multimodem av Telenor, et Zyxel P2602HWT-F3. Etter å ha vendt meg til en Linksys WRT54GS v4 med Tomato på(satt opp med OpenDNS, DynDNS, automatisk oppdatert HOSTS-fil for "adblock" osv.)var det vanskelig "nedgradere" til det sølet som er på Zyxelen. Etter litt fikling har jeg nå fått satt den opp i bridge-mode, og koblet meg til med Linksys'n. Problemet mitt nå er at selv om porten er forwardet som vanlig på Linksys'n kommer jeg ikke igjennom. Er det ikke sånn at Bridge-mode overrekker "ansvaret" for NAT, DHCP, DNS, PPPoE osv. til routeren? Før jeg satt den opp i bridge-mode satt jeg også IP på modemet, nå etter den ble satt i bridge får jeg ikke tilgang i det hele tatt, Ikke ping ikke noen ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, nå ser det ut til å funke. Mulig det var µTorrent som ikke registrerte ordentlig på port-testen. Deilig å slippe Zyxel'n sitt oppsett i hvert fall. Kraftig underdimensjonert hardware, tregt u-intuitivt web-interface, glemsom DNS/DHCP og generelt lite konfigurerbar. Neste verre enn modemet det erstatter, det også en Zyxel som jeg er rimelig sikker på at jeg kunne kokt egg på.

Takk for oppklarningen ang. bridge i hvert fall, så sitter jeg ikke oppe hele natta og prøver å få tilgang til den :p.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Switchen som sitter i er sikkert fin den, men ved null load og ingen extra tjenester skrudd på brukte den ~90% av tilgjengelig RAM. Selv om jeg skrudde av wifi, og andre unødvendige tjenester kom jeg ikke lavere enn 85%. Fyrte jeg opp µTorrent med en moderat mengde torrents kokte den over ved rundt 200 samntidige tilkoblinger, og ble utilgjengelig i lengre perioder hvor da DHCP-pool ble satt til 0(INGEN IP-er ble delt ut) og DNS-feltene ble satt til none. Den gjør seg nok best som et "dumt" modem.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Switchen som sitter i er sikkert fin den, men ved null load og ingen extra tjenester skrudd på brukte den ~90% av tilgjengelig RAM. Selv om jeg skrudde av wifi, og andre unødvendige tjenester kom jeg ikke lavere enn 85%. Fyrte jeg opp µTorrent med en moderat mengde torrents kokte den over ved rundt 200 samntidige tilkoblinger, og ble utilgjengelig i lengre perioder hvor da DHCP-pool ble satt til 0(INGEN IP-er ble delt ut) og DNS-feltene ble satt til none. Den gjør seg nok best som et "dumt" modem.

Fordi modemet kjörer firmware 3.70 (ASC2.0) eller om du er heldig (ASC3.0).

Dette löste en del problemer fra ASC1.0, men ikke nok (Blandt annet reboot problematikk, port-problematikk etc)

ASC4.0 löser alle disse problemene, men de ligger ikke inne på routerene som standard.

Kan dog hentes her

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...