Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Filmen "blood diamon" spørsmål!

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål i engelsk boka mi fra filmen som jeg ikke vet om jeg har riktig svar på.. Kan noen vær så snill å hjelpe meg

1. Why did Danny Archer become involved in the diamond trade?

2. What tactics does the RUF use to turn children into soldiers?

3. What does the diamond represent or mean to the different characters in the movie?

4. There are many violent scenes in "Blood Diamond" Do you think these scenes are necessary to accurately show the situation in Sierra Leone in 1999??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg kan jo hjelpe deg med ett eller to, men det er ikke akkurat så vanskelig om du har sett filmen, som jeg regner med du har (?)

1. Såvidt jeg fikk med meg så ble han med for å tjene seg opp nok penger til å forlate Afrika og starte et bedre liv i et annet land.

2. De bruker dop, alkohol, røyk, og hjernevasker dem til å tro at de er den ekte familien / vennene deres, lover de gull og grønne skoger hvis de gjør som de får beskjed om. (Og truer de med drap om de ikke gjør det...)

Regner med svarene skal være på engelsk, men litt må du jo gjøre selv og ;)

Lenke til kommentar
Vel, jeg kan jo hjelpe deg med ett eller to, men det er ikke akkurat så vanskelig om du har sett filmen, som jeg regner med du har (?)

1. Såvidt jeg fikk med meg så ble han med for å tjene seg opp nok penger til å forlate Afrika og starte et bedre liv i et annet land.

2. De bruker dop, alkohol, røyk, og hjernevasker dem til å tro at de er den ekte familien / vennene deres, lover de gull og grønne skoger hvis de gjør som de får beskjed om. (Og truer de med drap om de ikke gjør det...)

Regner med svarene skal være på engelsk, men litt må du jo gjøre selv og ;)

Takk for svar! nei jeg har ikke sett filmen:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...