TurboHolte Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Hei Jeg er en guttt som er 15 år, fyller 16 i mars. Jeg har planer om å ta moped-lappen og skaffe meg moped. Noen anbefalinger om når jeg burde ta teori osv.. Hvordan moped? Har tenkt på cross, men er åpen for alle gode forslag Takk på forhånd Endret 7. september 2009 av TurboHolte Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg hadde hevet meg på moped kurset med en gang så får du god tid til å lese til teori prøven Når det gjelder moped hadde jeg kjøpt yamaha eller rieju . Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hvis du ikke skal trimme kjøp Derbi eller Gilera. Har bedre motor enn de fleste andre som har AM6. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Skal nok ikke trimme Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Da burde du kjøpe Derbi eller Gilera. Har en toppfart på ca. 55 km/t originalt og klarer 35-45 opp de fleste bakker. Originale Riejuer har jeg heller dårlig erfaring med. En i klassen min hadde en som var 1,5 år gammelt, den gikk maks 45 bortover og 25-30 i oppoverbakker. Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Kjøp en god, gammel Tsx Er du heldig, får du en som går i 60-70 km/t originalt. Beste mopeden Savner den Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Skal du kjøpe moped som ikke skal trimmes så hold deg unna nyere mopeder. De fleste er så plombert i hjel at de går som en dass. Endret 7. september 2009 av GisslefossDahl Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Skal du kjøpe moped som ikke skal trimmes så hold deg unna nyere mopeder. De fleste er så plombert i hjel at de går som en dass. Har du noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Skal du kjøpe moped som ikke skal trimmes så hold deg unna nyere mopeder. De fleste er så plombert i hjel at de går som en dass. Har du noen anbefalinger? Spørs litt, skal du ha litt nyere modeller ville jeg nok gått for en Derbi, x-race eller lignende. Ellers har man jo gode gamle klassikere som Mt5, Mtx, Tsx, Dt osv.. fleste av disse vil nok kunne gå rundt 55- 60 orginalt Endret 7. september 2009 av GisslefossDahl Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Noen som har erfaring med tms? Veldig billige mopeder, nesten så billig at jeg lurer på om den faktisk kommer opp i 45 km/t? Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Billig, men du får det du betaler for. De er ikke så særlig driftsikre, har hørt at de er tungstartet, særlig på kalde dager. Ikke så mye kraft i TMSene, så oppover vil det gå dårlig. Gå heller for en brukt moped av et mer kjent merke. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Billig, men du får det du betaler for. De er ikke så særlig driftsikre, har hørt at de er tungstartet, særlig på kalde dager. Ikke så mye kraft i TMSene, så oppover vil det gå dårlig. Gå heller for en brukt moped av et mer kjent merke. Takk for svar, da gidder jeg ikke gå for den Lenke til kommentar
RizoR Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Billig, men du får det du betaler for. De er ikke så særlig driftsikre, har hørt at de er tungstartet, særlig på kalde dager. Ikke så mye kraft i TMSene, så oppover vil det gå dårlig. Gå heller for en brukt moped av et mer kjent merke. Takk for svar, da gidder jeg ikke gå for den Det gjør du rett i! Har TMS sjøl, Framdemperne leker, Bakdemperen ble sprengt, Hadde motorproblemer som jeg måtte fikse selv, Ledningsnettet er surr, masse ledninger som bare er surra lett oppå værandre.. Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det gjør du rett i! Har TMS sjøl, Framdemperne leker, Bakdemperen ble sprengt, Hadde motorproblemer som jeg måtte fikse selv, Ledningsnettet er surr, masse ledninger som bare er surra lett oppå værandre.. Hehe, virka som en solid sykkel :!: Lenke til kommentar
RizoR Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det gjør du rett i! Har TMS sjøl, Framdemperne leker, Bakdemperen ble sprengt, Hadde motorproblemer som jeg måtte fikse selv, Ledningsnettet er surr, masse ledninger som bare er surra lett oppå værandre.. Hehe, virka som en solid sykkel :!: Joa, Heldigvis er nå iværtfall rammen sveiset ordentlig Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Noen som har erfaringer eller anbefalinger om Motorhispania da? Eller Rieju? Endret 8. september 2009 av TurboHolte Lenke til kommentar
RizoR Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Noen som har erfaringer eller anbefalinger om Motorhispania da? Trur det er lurt å holde seg til Merker som Yamaha, Rieju, Suzuki.. De har god kvalitet å de er veldig veldig driftsikkre, Vennene mine som har Yamaha, Rieju eller Suzuki har aldri hatt problemer på mopeden bortsett fra der de f.eks har steilet rundt å ødelagt enn del Sats på Kjente merker som har levd lenge! Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Noen som har erfaringer eller anbefalinger om Motorhispania da? Trur det er lurt å holde seg til Merker som Yamaha, Rieju, Suzuki.. De har god kvalitet å de er veldig veldig driftsikkre, Vennene mine som har Yamaha, Rieju eller Suzuki har aldri hatt problemer på mopeden bortsett fra der de f.eks har steilet rundt å ødelagt enn del Sats på Kjente merker som har levd lenge! Enig. I tillegg til kvalitet får man også betydlig mer igjen når du skal selge. Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Derbi også egentlig da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå