Gå til innhold

Ps3 slim? Eller den gode gamle?


lasse_hansen87

Anbefalte innlegg

Hei sann.

 

Sitter her og er stolt eier av en Ps3, 40GB, synes denne ps3èn er helt konge. Men ser at ps3 slim er ganske rimlig nå også. Synes folk at jeg bør bytte ut min "gamle" ps3? Og kjøpe den nye??

 

Er ikke noe endringer innvendig etter som jeg har forstått, med hardwaren altså?

Er stor fornøyd med den "gamle" ps3èn.. Den fungerer og ikke noe feil med den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke bytt sier jeg:P slim har 80gb hardisk større... Men for 700-800kr kan du kjøpe en 500gb til din playstation, pluss den du har kan du ha linux på men ikke slim. Det har ikke så mye å si for meg da. Men begge er helt like i hardware da, noen mener siden den er så liten må den være litt dårligere eller bli varm, men det er jo ny teknelogi så det er jo bedre men mindre størellse da:P Men jeg ville beholdt den du har. Den er jo finere da;P

Lenke til kommentar

Jeg bytta fra den gamle til den nye og er godt fornøyd.

 

Du mister:

 

- Muligheten til å kjøre Linux (ubrukelig uansett)

 

Du får:

 

- Fysisk mindre konsoll. Utseende er bedre enn bilder gir inntrykk av. Likte godt den nye slanke strømkabelen også som en mindre detalj.

- 45nm CPU bruker mindre strøm og bråker mindre (i teorien, i praksis er støynivå variabelt fra maskin til maskin)

- Muligheten til å bitstreame HD lyd (trengs i utgangspunktet ikke da alle PS3 kan dekode til PCM)

- Den gode og varme følelsen av å pakke opp noe nytt, og å vite at du har det aller nyeste ;)

 

Når jeg ser den gamle nå så synes jeg den er enormt stor.

Lenke til kommentar
Jeg bytta fra den gamle til den nye og er godt fornøyd.

 

Du mister:

 

- Muligheten til å kjøre Linux (ubrukelig uansett)

 

Du får:

 

- Fysisk mindre konsoll. Utseende er bedre enn bilder gir inntrykk av. Likte godt den nye slanke strømkabelen også som en mindre detalj.

- 45nm CPU bruker mindre strøm og bråker mindre (i teorien, i praksis er støynivå variabelt fra maskin til maskin)

- Muligheten til å bitstreame HD lyd (trengs i utgangspunktet ikke da alle PS3 kan dekode til PCM)

- Den gode og varme følelsen av å pakke opp noe nytt, og å vite at du har det aller nyeste ;)

 

Når jeg ser den gamle nå så synes jeg den er enormt stor.

Gjorde det samme som deg. Er helt enig. Utrolig deilig å få noe helt nytt! :) Syntes forøvrig at denne slim versjonen bråker mye mindre enn 60GB jeg hadde.

Lenke til kommentar

Det betyr at komponenter har blitt krympet, at produksjonsteknikker blir mer effektive og at hardwaren blir billigere over tid. Ikke dårligere. Lett å tenke seg til i grunn siden det samme gjelder for PC hardware?

 

For min del håper jeg MS snart får somla seg til å redesigne den eldgamle 360en til en mindre og nyere boks.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Var det ikke noe med at PS3 slim har støtte for hd-lyd? Noe den gammle ikke har.

 

Det gjelder FW og er likt på begge.

 

Flotte greier :)

Mener å ha hørt at fat-versjonen ikke fikk det.

 

Ja og det er riktig, Slim har en litt nyere HDMI kontroller derfor har den støtte for ukomprimert HD lyd og Sony Bravia Link.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...