sinnadyr Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Bruker Ludo Mobil på min HTC Hero og fikk der anvisninger om hvodan jeg skulle sette opp mobilen for MMS. Når jeg mottar en MMS får jeg for det første ikke varsel om det, men den dukker opp i "message"-programmet, der kan jeg trykke på download men det vil aldri virke (failed to download). Ser også at samtlige mms'er jeg mottar har et "Expired"-klokkeslett som er på minuttet jeg mottar filen, så skulle ønske jeg kunne godtatt mms'ene automatisk i stedet for å velge å laste de ned. Noen flere med liknende problem? På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Vel, kan vel si at LudoMobil hadde lagt ut for lite og litt feil informasjon om konfig, så nå etter litt elektronisk brevveksling fungerer det. <3Hero Lenke til kommentar
mell Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei, Hva var det som måtte til for å fikse dette? Har lagt inn slik det står på Ludos hjemmeside, samt skrevet inn hhv. "mms" og "wap" i APN-type på hver av de, men det fungerer fortsatt ikke. Begynner å bli frustrert! Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) MMS: Name: Ventelo MMS APN: mms.ventelo.no Proxy: blank Port: blank Username: ventelo Password: 1111 Server: Blank MMSC: http://mmsc/ MMS proxy: 10.10.10.11 MMS port: 8080 MCC: 242 MNC: 01 APN type: mms WAP: Lag et apn som har navn internet og apn internet.ventelo.no og APN type: default Viktig: viktig at du har med den default..hvis ikke så funker ikke mms si fra om det ikke funker så kan jeg vel prøve å hjelpe EDIT: Altså, laget ikke noe APN med WAP-innstillinger, bare den internet.ventelo.no Endret 25. oktober 2009 av sinnadyr Lenke til kommentar
mell Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Fikk det til å funke, måtte bare en restart til Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hva gjorde du Slimda? Kan du si meg akkurat hvilke innstillinger du har? Og hva du har aktivert og sånn? Må man huke av noe? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Først sletta jeg begge innstillingene som lå der. Så laget jeg MMS-innstillingen, nøyaktig som den over. Med små/store bokstaver der det står små/store bokstaver. Var det noe som ikke var nevnt, så rørte jeg det ikke. "Blank" rørte jeg heller ikke, da det skal være tomt. Så laget jeg Internett-innstillingene, som beskrevet i den eposten. Da blir innstillingen som følgende: Name: internet APN: internet.ventelo.no APN type: default resten er tomt, med unntak av MCC og MNC som er på 242/01 (dette står standard, ikke rør) Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Har prøvd alle de innstillingene selv. Og gjør akkurat som du skriver. Men enda vil den ikke. Må man aktivere noe sånn godta "data roaming" eller noe slikt? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Prøvd å restarte telefonen din? Og, sikker på at du har LudoMobil? Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Prøvd og restarte ja, og jeg har LoduMobil ja ;-) Får prøve å ringe dem imorgen, men regner med at de bare gir meg det samme oppsettet som er prøvd mange ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå